Prvi put u 13 godina Daimler se vratio na prvo mjesto kao najinovativnija cjelovita grupa, Hyundai je prvi put osvojio prvo mjesto u jednoj od kategorija, a prvi put je i jedan kineski proizvođač automobila dobio prvu nagradu
Njemački proizvođači automobila i dobavljači i dalje su na čelu globalne utrke za korisne i brze inovacije u automobilskom inženjerstvu, no pojavljuju se novi konkurenti iz Azije. Ovo je ključna poruka ovogodišnjih svečanosti dodjele Automotive Innovations Awards. No ovaj put su kineski proizvođač Roewe (marka vozila koju je proizveo kineski proizvođač automobila SAIC Motor 2006. godine) i korejski proizvođač automobila Hyundai došli na prvo mjesto na ljestvici inovacija. Nagrade Automotive Innovations dodjeljuju od 2006. godine revizorska i konzultantska tvrtka PricewaterhouseCoopers (Pwc) i Center of Automotive Management (CAM), a na osnovi sofisticirane metodologije vrednovanja. U ponedjeljak navečer dodijeljene su u Frankfurtu na svečanosti te su uručene poznatim predstavnicima tvrtki.
Center of Automotive Management (CAM)
CAM je neovisni institut za empirijska istraživanja u području automobilske industrije i mobilnosti te strateško savjetovanje na Sveučilištu primijenjenih znanosti (FHDW) u Bergisch Gladbachu. Institut podupire svoje klijente na temelju opsežnih automobilskih baza podataka, posebno na temu inovacija u automobilskoj industriji u globalnoj automobilskoj industriji, kao i na tržištu i financijskim rezultatima proizvođača automobila i dobavljača automobila. Dva su odvojena pristupa analizi i određivanju konkurentnosti svjetske automobilske industrije. Prvi je pristup bio uspostava baze podataka o inovacijama. Od 2005. godine CAM je sustavno prikupio više od 6000 proizvoda i tehnoloških inovacija 32 svjetska proizvođača automobila i njihovih 76 marki (podaci o kineskim proizvođačima automobila su retroaktivno uključeni od 2010.). Izvori informacija su, između ostalog, časopisi, priopćenja za javnost i na licu mjesta ankete na međunarodnim izložbama automobila. CAM prihvaća samo identificirana tehnološka poboljšanja kao 'inovaciju' ako ispunjavaju tri uvjeta: inovacije moraju imati vidljivu korist za kupce (u usporedbi sa statusom quo), moraju biti na odgovarajući način predstavljene kako bi ih široka javnost mogla primijetiti i moraju biti dostupni kao proizvodi, barem kao prototipovi. Ako inovacija odgovara tim kriterijima, onda se sustavno kategorizira u sedam glavnih tehnoloških područja i trenutno više od 700 vrsta inovacija. Konačno, svaka se inovacija pojedinačno ocjenjuje pomoću četiri kriterija, a to su razina inovativnosti, originalnost, razina zrelosti i korisnost za korisnika. Direktor Centra za automobilsku upravu (CAM) je prof. dr. Stefan Bratzel, koji je također osnovao institut.
'Trenutno smo svjedoci najveće preobrazbe u povijesti automobilske industrije, u kojoj će se automobilski proizvod promijeniti kao nikad prije. U ovoj važnoj fazi njemački proizvođači automobila pokazuju značajne inovacije, što je također potrebno zbog novih konkurenata, prije svega igrača iz Kine, koji su s tehnološke strane napravili ogroman napredak i uskoro će preuzeti vodeće mjesto u inovacijama na nekim područjima', izjavio je Stefan Bratzel, direktor Center of Automotive Managementa (CAM).
Daimler je dvostruko jači od BWM-a i Audija
Prvi put otkako je ustanovljena ovo priznanje 2006. godine, Daimler se vratio na prvo mjesto u najvažnijoj kategoriji, koja ga svrstava među najjače cjelokupne tvrtke. Dugogodišnji pobjednik posljednjih godina, Volkswagen grupa, mora se zadovoljiti drugim mjestom, slijedi BMW na trećem mjestu. Prvi put tri kineske tvrtke, Geely, SAIC i NextEV, ušle su među 10 najinovativnijih proizvođača automobila.
Daimler je uspio zabilježiti ukupno 115 inovacija za 2018/2019., uključujući 47 svjetskih premijera. Došao je s više od dva puta više indeksnih bodova od inovacija od sljedećih premium proizvođača, Audija i BMW-a. Zanimljivo je i to da Daimlerovi top-modeli poput S-klase ili GLS-a nisu isključivo zaslužni za vrhunski rezultat ovog puta, već je ta nagrada prije svega zaslužena novom A-klasom, B-klasom i SUV-om GLE.
Između ostalog, žiri je pohvalio novi prilagodljivi tempomat (ACC ili Adaptive Cruise Control) s obzirom na topologiju u B-klasi (topologija je grana matematike, a proučava ona svojstva geometrijskih objekata koja ostaju nepromijenjena kad se oblici izobličuju rastezanjem, izvrtanjem ili gnječenjem. Pojednostavljeno, mrežna topologija definira više kategorija po kojima možemo utvrditi sastavne dijelove i način rada računalne mreže, op.a.), pomoć prilikom promjene vozne trake i pomoćnog zaustavljanja u slučaju nužde, Digital Light s projekcijama simbola u Mercedes-Maybach S-klasi (male serije) i model GLC F-Cell plug-in na vodikove gorive ćelije.
1329 noviteta 30 proizvođača i 90 brendova
Felix Kuhnert, voditelj svjetskih proizvođača automobila u PwC-u, komentirao je novo rangiranje nagrade za inovacije: 'Transformacija automobilske industrije jasno se odražava u ovogodišnjim inovacijama proizvoda: mnoge tehnologije podržavaju vozača i pridonose sigurnosti u prijevozu. Ideja o autonomnom, umreženom i ekološki prihvatljivom automobilu već je prepoznatljiva u današnjem vozilu i ilustrira sve veće prihvaćanje krajnjeg kupca.'
Center of Automotive Management (CAM) za godinu 2018./19. ocijenio je ukupno 3029 inovacija proizvoda u 30 međunarodnih automobilskih grupa s oko 90 brendova prema kvantitativnim i kvalitativnim kriterijima.
Hyundai prvi put u prvom planu
U rangiranju robnih marki Hyundai prvi put ove godine osvaja prvo mjesto. Među najvažnijim inovacijama je Hyundai Kona EV kao električni automobil s najvećim dometom u segmentu malih SUV-ova, kao i automobila srednje klase Nexo. Uz pogon na gorive ćelije, on ima kameru za nadzor mrtvog kuta (Blind Spot View Monitor), pomoć pri vožnji autocestom ili Highway Driving Assist (djelomično autonomna vožnja) i funkciju daljinskog parkiranja (Remote Parking-Funktion), s prvim vozilom u ovom segmentu koje je sposobno potpuno automatski se parkirati i isparkirati.
U tehnološkim kategorijama Hyundai vodi, po mišljenju žirija, kad je riječ o alternativnim pogonima, dok je njihova sestrinska marka Kia prva u kategoriji 'Koncepti vozila i karoserija'. Ford je najinovativniji brend u kategoriji 'Autonomna vožnja i sigurnost'. U kategoriji 'Sučelje i umrežavanje' kineska marka Roewe je prvi put dobila nagradu za inovacije. U tvrtki Roewe ističe se model Marvel X koji ima osam od devet inovacija u tom području. No ovo je SUV srednje klase, koji se nudi samo u Kini.
'Kineska konkurencija etablira se novim tehnologijama i jasnim planom ulaganja koje podržava javni sektor. Konkurencija za inovacijsko vodstvo počela je i njemački proizvođači moraju povećati svoju agilnost i brzinu', izjavio je glavni savjetnik PwC-a Kuhnert o tom razvoju.
I marke Audi, Ford i BMW su dobile nagrade
I proizvođači automobila iz Njemačke također mogu zablistati kad je riječ o inovativnim tehnologijama ove godine. Dok pobjeda premium marke u kategoriji 'Autonomna vožnja i sigurnost' odgovara klasičnim vrijednostima marke Mercedes-Benz, pobjeda u kategoriji 'Interface & Networking' pokazuje uspješno proširenje marke.
Audi je postao najinovativniji premium brend u alternativnim pogonima. BMW je osvojio prvo mjesto u kategoriji 'Koncepti vozila i karoserije', uključujući BMW X2, koji ima najbolju aerodinamiku u segmentu SUV vozila srednje klase.
Dobavljači: Konceptne gume i Robo-Taxi okruženje
Da nisu samo proizvođači automobila uspješni, dokazuju i dobavljači pojedinih komponenti za automobile, koji su ukupno dobili četiri nagrade na temelju 337 inovacija. U području 'Šasije, karoserije i eksterijera' američki proizvođač guma Goodyear pobijedio je svojom konceptnom gumom Oxygene. Što se ove gume tiče, trik je u bočnoj strani gume gdje raste prava pravcata mahovina. Sa svojom posebnom gaznom površinom, guma Oxygene upija vodu iz ceste i CO2 iz zraka.
U kategoriji 'Automatizirani sustavi vožnje i pomoći vozačima' Bosch je pobijedio svojim integriranim okruženjem za Robo-Taxi. Naročito u gradskim središtima Boschev koncept pokazuje cjelovito rješenje za ovu mobilnost sutrašnjice.
Hella osvaja kategoriju 'Pogon' s dvostrukim naponom sustava za upravljanje baterijama (Dual Voltage Battery Management System). U blago hibridnom vozilu to omogućuje konvencionalnim odvojenim proizvodima kao što su 48-voltna baterija, 12-voltna baterija i DC/DC pretvarač da budu pokriveni unutar jednog proizvoda u prostoru konvencionalne olovne baterije.
Continental je pobijedio u kategoriji 'Interijer i sučelje' sustavom Power Door Control, koji automatski i sigurno otvara i zatvara vrata vozila.