U rujnu 2019. u Hrvatskoj su novoregistrirana 3552 nova osobna automobila, a model s najviše novih registracija u rujnu je i dalje VW Golf s 221 komadom, dok je na drugom mjestu Renault Captur s 200 komada
Nakon što smo jučer dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec rujan, a pri tome mislimo na novoregistrirane nove automobile, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, najmeritornijoj tvrtki po pitanju analize prodajnih rezultata automobilskog tržišta kod nas, doznali smo da nam je rujan, poslije nešto boljeg kolovoza ove godine, donio bolje rezultate i u odnosu na prošlogodišnji mjesec rujan.
Novoregistrirano je ukupno u mjesecu rujnu 3552 novih osobnih automobila, što je čak 646 komada više ako gledamo samo rujan 2018. U Hrvatskoj je u prvih devet mjeseci registrirano 51.337 novih osobnih vozila, ali sada, za razliku od prvih devet mjeseci prošle godine, ove godine ukupno s rujnom to je 1264 registracija više, kada je zabilježeno 50.073 registracija novih osobnih vozila. Nakon što smo u svibnju bili jako zadovoljni rezultatima došao je nešto lošiji lipanj, srpanj i kolovoz su nam povratili optimizam u stabilan rast hrvatskog tržišta novih automobila, a rujan još više. Iako se očekivalo da će prethodni mjesec, kolovoz, biti osjetno lošiji u odnosu na rujan, razlika je tek plus 135 vozila. No to nas ne brine jer su ukupni rezultati u prvih devet mjeseci odlični, pa optimizma ne nedostaje i trebali bismo u kalendarskoj 2019. postići ukupno bolje rezultate nego cijele prošle godine.
Volkswagen, Renault i Opel dalje predvode listu najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila u prvih devet mjeseci pripao je ponovno Volkswagenu, koji sa 6722 automobila drži 13,09 posto tržišta (no to je ipak manje za 654 vozila u odnosu na prvih osam mjeseci prošle godine i 14,73 posto tržišta). I ta marka se jedina može pohvaliti time da je u prvih devet mjeseci 2019. prodala više od 6000 komada automobila, dok niti jedna druga nije prešla ni 5000 komada pojedinačno. Na drugom je mjestu sada opet Renault s 4972 vozila ili 9,69 posto tržišta (no oni su u isto vrijeme prošle godine bili lošiji s 4937 vozilom ili 35 vozila manje, ali su imali veći tržišni udio od 9,86 posto). Na treće mjesto se sada spustio Opel s 4800 vozila ili 9,35 posto tržišta (prošle godine 4753 vozila i 9,49 posto tržišta). Škoda je i dalje na četvrtom mjestu te sa 793 vozila drži 9,34 posto tržišta, a Dacia je ponovno na petom mjestu s 3099 vozila ili 6,04 posto tržišta. Već smo i proteklih mjeseci napominjali da na mjesečne rezultate pojedinih marki utječu brojni faktori, poput raspoloživosti određenog modela, očekivanja dolaska na tržište novih modela, flotne prodaje (nabava vozila raznih tvrtki za svoje potrebe, odluka Vlade RH i lokalne uprave o obnavljanju vlastitog voznog parka...), liberalizacije tržišta taxi prijevoza, reeksporta u treće zemlje ili osobne kupnje građana (koja uvelike ovisi o dostupnosti kredita za građane, rasta osobnog standarda, najavi dobre turističke sezone ili samoj procjeni građana o vlastitim financijskim izgledima do kraja godine, ekološkoj osviještenosti pojedinca, poticajima države...). Jedan od bitnih faktora je i kretanje cijene naftnih derivata kod nas i u svijetu, a vjerojatno na rezultate u nekom jako malenom dijelu utječu i faktori poput zabrane prometovanja vozilima starijih Euro normi o emisiji ispušnih plinova u nekim zapadnoeuropskim gradovima ili slično.
Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu, a Renault Clio i VW Golf na drugom i trećem mjestu najprodavanijih modela
Prema podacima o registracijama novih automobila u devet mjeseci, Škoda Octavia s 2750 komada najprodavaniji je model u Hrvatskoj, na drugom mjestu je Renault Clio s 20.498 komada, na trećem mjestu je Volkswagen Golf (prodanih 1890 komada u prvih devet mjeseci), dok je Suzuki Vitara i dalje na četvrtom mjestu sa 1487 komada. Peto mjesto sada drži Renault Captur sa 1446 komada, 72 komada više od šestoplasirane Dacije Duster sa 1374 komada. Nećemo ulaziti u razloge dobrih ili loših prodajnih rezultata pojedinih modela, ali sasvim je izvjesno da se i u rujnu Škoda Octavia pokazala kao jak adut češkog proizvođača kod hrvatskih kupaca. Prema modelima pojedinih marki, u prvih 20 najprodavanijih modela u prvih devet mjeseci 2019. iz segmenta SUV-a ili crossovera, kao i prošli mjesec, devet je različitih modela. To znači da je udio terenaca (9638 komada), u 26.376 automobila i prvih 20 najprodavanijih modela, sada tek osjetno manji (0,2 posto) nego u prvih osam mjeseci, i to 36,6 posto, što je i dalje nešto više od europskog prosjeka od 34,3 u cijeloj 2018. godini. Naravno, treba voditi računa i o činjenici da smo u 51.337 prodanih automobila u prvih devet mjeseci uzeli u obzir po rezultatima prodanih terenaca samo prvih 20 pojedinačno najprodavanijih modela, a tu su još i oni 'ostali', koji su pojedinačno imali manji broj prodanih primjeraka, ali svakako su među njima i neka SUV ili crossover vozila.
Ako opet uzmemo samo mjesec rujan 2019., tu je pojedinačno najprodavaniji model i dalje Volkswagen Golf (iako je riječ o izlaznom modelu jer nova osmica ima svjetsku prezentaciju 24. listopada ove godine) s 221 komadom, Renault Captur je u rujnu zauzeo drugo mjesto s ravno 200 komada, a Škoda Octavia treće sa 190 komada. No u prvih 20 najprodavanijih modela u rujnu su na listi neki modeli kojih u ukupnom rezultatu nema među 20, poput: VW T-Crossa, Fiat Pande, Seat Ibize, Ford Focusa, Škode Karoq i Opel Insignije. S druge strane, s liste najprodavanijih modela u prvih devet mjeseci na listi 20 najprodavanijih u rujnu, zanimljivo je, ponovno nema: Opel Corse, Opel Astre, Citroëna C3, Fiata 500, Opel Crosslanda X i Peugeota 208.
Prodaja marki prema tipu goriva za prvih devet mjeseci
Prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih devet mjeseci ove godine. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih devet mjeseci dominiraju i dalje Otto automobili ili, kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 31.548 komada ili 61,5 posto, što je neznatno više (0,4 posto) nego u posljednjih osam mjeseci, kada je udio bio 61,1 posto. Automobili s dizelskim motorom su tako i dalje na drugom mjestu sa 17.960 komada ili 35 posto udjela i tu se vidi trend daljnjeg pada u odnosu na 35,3 posto za prvih osam mjeseci ove godine. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili s 1221 komadom ili 2,4 posto (i u prvih osam mjeseci njihov je udio bio 2,4 posto), slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 470 komada ili 0,9 posto, što je lagani pad u odnosu na prvih osam mjeseci ove godine (ovdje je riječ o automobilima s benzinskim motorom, koji imaju i tvorničke postavke da mogu koristiti i UNP kao gorivo). Naravno, već smo i ranije rekli, značajan broj automobila na benzin nakon prve registracije (a u ovoj analizi riječ je prije svega o novoregistriranim automobilima) dodatno ugradi instalaciju za UNP, no to nije vidljivo u ovoj tablici. Potpuno električnih automobila je i dalje mizerno malo, ali sada 'već' samo 0,3 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. U prvih devet mjeseci tako je novoregistrirano 138 komada čisto električnih automobila. Dakle, u odnosu na prvih osam mjeseci uočen je trend rasta. Marka Tesla, koja proizvodi isključivo električne automobile, u prvih 39 marki prodanih automobila u prvih devet mjeseci ima sada 18 novoregistriranih automobila, što znači da je u mjesecu rujnu novoregistrirano pet novih automobila. Nedavno je objavljeno da bi Tesla mogla sljedeće godine otvoriti i svoje predstavništvo u Hrvatskoj. U kategoriji električnih automobila kod nas se u prvih devet mjeseci nalazi i dalje samo 10 marki, koje u svojoj ponudi imaju potpuno električne automobile, s ukupno 138 primjeraka novoregistriranih automobila. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno električnih automobila, drugi mjesec zaredom, je Hyundai s 43, Nissan je drugi s 25, Smart je i dalje na trećem mjestu s 21 električnim vozilom, a četvrto mjesto i dalje drži gore spomenuta Tesla s 18 komada. Kod automobila na UNP najprodavanija je marka s 438 komada Dacia i još samo Opel s 30 komada (što je čudno jer smo u prvih osam mjeseci imali njih 32!) te Kia i Suzuki s po jednim komadom. I opet čudan podatak - jer je prošlog mjeseca Fiat imao jedan novoregistrirani komad i ne znamo kako bi mogao nestati s ove liste. U svakom slučaju, ove podatke treba dodatno provjeriti! Kod hibridnih s 1221 automobilom (razlika u odnosu na proteklih osam mjeseci je plus od čak 283 automobila) je i dalje na uvjerljivom prvom mjestu japanska Toyota s 1011 automobila zahvaljujući cijeloj paleti hibridnih modela. U to spadaju modeli: Yaris Hybrid, Corolla Hybrid (Hatchback, Sedan i Touring Sports), Camry Hybrid, C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid te Prius Hybrid, Prius + Hybrid i Prius Plug-In Hybrid.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama izgledaju ovako: u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je i nadalje najviše automobila, čak 19.009 komada ili 37,03 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u prvih devet mjeseci 2019. Na drugom mjestu sada je Istarska županija s 3890 komada ili 7,58 posto tržišta. Požeško-slavonska županija s 3815 registracijom novih automobila ili 7,43 posto sada je treća. Posljednja prema ovoj listi je i dalje Virovitičko-podravska županija sa samo 189 komada ili 0,37 posto od ukupne brojke od 51.337 novoregistriranih osobnih automobila od siječnja do kraja rujna 2019. I da, ako ste se pitali gdje su sve one registracije s oznakom DA (Daruvar), koje srećemo posvuda po Hrvatskoj, one su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i nalaze se i sada na šestom mjestu s 3161 registriranim novim automobilom ili 6,16 posto (proteklih osam mjeseci 6,52 posto).