U srpnju 2019. je u Hrvatskoj novoregistrirano 6212 novih osobnih automobila, a model s najviše novih registracija u srpnju je ponovno Škoda Octavia s 460 komada
Nakon što smo jučer mogli pročitati najvažnije kategorije rezultata prodaje novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj, a pri tome mislimo na novoregistrirane nove automobile, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus, najmeritornijoj tvrtci po pitanju analize prodajnih rezultata automobilskog tržišta kod nas, doznali smo da nam je srpanj, poslije nešto lošijeg lipnja ove godine, donio bolje rezultate u odnosu na prošlogodišnji srpanj. Novoregistrirano je ukupno u mjesecu srpnju 6212 novih osobnih automobila, što je 474 komada više ako gledamo srpanj 2018. U Hrvatskoj je u prvih sedam mjeseci registrirano 44.368 novih osobnih vozila, ali sada za razliku od prvih sedam mjeseci prošle godine ove godine ukupno sa srpnjem to je 401 registracija više, kada je zabilježeno 43.979 registracija novih osobnih vozila. Nakon što smo u svibnju bili jako zadovoljni s rezultatima došao je nešto lošiji lipanj, no srpanj nam je povratio optimizam u stabilan rast hrvatskog tržišta novih automobila. I to unatoč tome što je u odnosu na prethodni mjesec lipanj, u srpnju brojka novih registracija bila za čak 2023 komada niža. Time bismo o kraja ove kalendarske 2019. mogli postići i ukupno bolje rezultate nego cijele prošle godine.
Volkswagen, Opel i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila u prvih sedam mjeseci pripao je ponovno Volkswagenu, koji s 5440 automobila drži 13,46 posto tržišta (to je ipak manje za čak 1100 vozila u odnosu na prvih sedam mjeseci prošle godine i 14,87 posto tržišta). I ta marka se jedina može pohvaliti da je u prvih sedam mjeseci 2019. prodala više od 5000 komada automobila. Na drugom je mjestu je sada Opel s 4519 vozila ili 10,19 posto tržišta (no oni su prošle godine bili lošiji s 4321 vozilom i 9,83 posto tržišta). Na treće mjesto je nakon srpnja skliznuo Renault s 4309 vozila ili 9,71 posto tržišta (prošle godine 4369 vozila i 9,94 posto tržišta). Škoda je i dalje na četvrtom mjestu, koja s 4014 vozila drži 9,05 posto tržišta, ali je sada Dacia zauzela peto mjesto s 2789 vozila ili 6,29 posto tržišta. Već smo i proteklih mjeseci napominjali da na mjesečne rezultate pojedinih marki utječu brojni faktori, poput raspoloživosti određenog modela, očekivanja dolaska na tržište novih modela, flotne prodaje (nabava vozila raznih tvrtki za svoje potrebe, odluka Vlade RH i lokalne uprave o obnavljanju vlastitog voznog parka,...), liberalizacije tržišta taxi prijevoza,reeksport u treće zemlje, ili kad je riječ o osobnoj kupnji građana (koja uvelike ovisi o dostupnosti kredita za građane, rasta osobnog standarda, najava dobre turističke sezone ili samoj procjeni građana o vlastitim financijskim izgledima do kraja godine, ekološkoj osvještenosti pojedinca, poticajima države, ...). Jedan od bitnih faktora je i kretanje cijene naftnih derivata kod nas i u svijetu, a vjerojatno na rezultate u nekom jako malenom dijelu utječu i faktori poput zabrane prometovanja vozilima starijih Euro normi o emisiji ispušnih plinova u nekim zapadnoeuropskim gradovima, ili slično.
Škoda Octavia je ponovno na prvom mjestu, a Renault Clio na drugom mjestu najprodavanijih modela
Prema podacima o registracijama novih automobila u sedam mjeseci Škoda Octavia s 2300 komada je najprodavaniji model u Hrvatskoj, a na drugom mjestu je Renault Clio s 1924 komada, na trećem mjestu je Volkswagen Golf (prodanih 1399 komada u prvih sedam mjeseci), dok je Opel Corsa izbila na četvrto mjesto sa 1273 komada. Peto mjesto sada drži Suzuki Vitara sa 1267 komada, samo jedan primjerak više od šestoplasirane Dacie Duster s 1266 komada. Nećemo ulaziti u razloge dobrih ili loših prodajnih rezultata pojedinih modela, ali sasvim je izvjesno da se u srpnju Škoda Octavia pokazala ponovno kao jak adut češkog proizvođača kod hrvatskih kupaca. Prema modelima pojedinih marki u prvih 20 najprodavanijih modela u prvih sedam mjeseci 2019. iz segmenta SUV-a ili crossovera kao i prošli mjesec, njih je isto tako 8 modela. To znači da je udio 'terenaca' (7660 komada), u 21.916 automobila prvih 20 najprodavanijih modela, ponovno točno 35 posto, što je i dalje nešto više od europskog prosjeka od 34,3 u cijeloj 2018. godini. Naravno, treba voditi računa i o činjenici da smo u 44.368 prodanih automobila u prvih sedam mjeseci uzeli u obzir po rezultatima prodanih 'terenaca' samo prvih 20 modela, a tu su još i oni 'ostali', koji su pojedinačno imali manji broj prodanih primjeraka, ali svakako su među njima viša od ostatka europskog tržišta.
Ako opet uzmemo samo mjesec srpanj 2019. i tu je pojedinačno najprodavaniji model Škoda Octavia s 460 komada, na drugom mjestu je sada Opel Corsa s 240 komada, na trećem je Volkswagen Golf s 226 , na četvrtom Suzuki Vitara s 213, peto mjesto je u srpnju izborio Opel Crossland X s 201 komada, što je sjajna vijest za njemačkog proizvođača u sklopu grupacije PSA. No, u prvih 20 najprodavanijih modela u srpnju su se na listu popeli neki modeli kojih u ukupnom rezultatu među 20 njih nema, poput: VW Passata, VW T-Crossa, Hyundai Kone, Škode Fabije i Seata Leona. S druge strane, s liste njaprodavanijih modela u prvih sedam mjeseci na listi 20 najprodavanijih u srpnju nema Citroëna C3, VW T-Roca, Nissan Qashqaija, Peugeota 208 i Toyote Yaris.
Prodaja marki prema tipu goriva za prvih sedam mjeseci
Prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih sedam mjeseci ove godine. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih sedam mjeseci dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 27.045 komada ili 61,0 posto, što je neznatno više nego u posljednjih šest mjeseci kada je udio bi 60,9 posto. Automobili s dizelskim motorom su tako i dalje na drugom mjestu s 15.757 komada ili 35,5 posto udjela i tu se vidi trend daljnjeg pada u donosu na 35,6 posto za prvih šest mjeseci. Na trećem mjestu su hibridni automobili s 1056 komada ili 2,4 posto (i u prvih 6 mjeseci je njihov udio bio 2,4 posto), slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP) s 423 komada ili 1,0 posto, što je rast od 0,1 posto u odnosu na prvih šest mjeseci ove godine (ovdje je riječ o automobilima s bezinskim motorom, koji imaju i tvorničke postavke da mogu koristiti i UNP kao gorivo). Naravno, već smo i ranije rekli, jedan značajan broj automobila na benzin nakon prve registracije (a, u ovoj analizi je riječ prije svega o novoregistriranim automobilima) dodatno ugradi instalaciju za UNP, no to nije vidljivo u ovoj tablici. Potpuno električnih automobila je i dalje mizerno malo, samo 0,2 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. Ipak, u odnosu na prvih šest mjeseci pad nije nastavljen. Marka Tesla koja proizvodi isključivo električne automobile u prvih 39 marki prodanih automobila u prvih sedam mjeseci ima sada već 12 novoregistrirana automobila, što je osjetan rast. U kategoriji električnih automobila kod nas se u prvih sedam mjeseci nalazi i dalje samo 10 marki, koje u svojoj ponudi imaju potpuno električne automobile, s ukupno 87 primjeraka novoregistriranih automobila. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno električnih automobila kod nas je i dalje Nissan s 19 prodanih modela, no opasno mu se približavaju Hyundai na drugom mjestu sa 16, Smart na trećem s 14, a četvrto mjesto sada drži gore spomenuta Tesla s 12 komada. Kod automobila na UNP je najprodavanija marka s 391 komada Dacia i još samo Opel s 31 komadom te Fiat s 1 komadom, a kod hibridnih s 881 automobilom je i dalje na uvjerljivom prvom mjestu japanska Toyota.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i zagrebačkoj županiji novoregistrirano je i nadalje najviše automobila, čak 16.123 komada ili 36,34 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u prvih sedam mjeseci 2019. Na drugom mjestu je i dalje Požeško-slavonska županija sa 3750 registracijom novih automobila ili 8,45 posto. Istarska županija s 3476 ili 7,83 posto je i dalje na trećem mjestu. Posljednja prema ovoj listi je i dalje Virovitičko-podravska županija sa samo 157 komada ili 0,35 posto od ukupne brojke od 44.368 novoregistriranih osobnih automobila od siječnja do kraja spnja 2019. I da, ako ste se pitali gdje su sve one registracije s oznakom DA (Daruvar), koje srećemo posvuda po Hrvatskoj, oni su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i nalaze se i sada na 5. mjestu s 3066 registriranih novih automobila ili 6,91 posto (prošlih šest mjeseci 6,92 posto).