Amerika, Kina i Japan redom imaju pogone za proizvodnju litij-ionskih baterija posljednje generacije. Europa nema ni jednu ovakvu tvornicu, te ova situacija prijeti potpunim zaostajanjem Starog kontinenta za vodećim tržištima
Potpredsjednik Europske komisije i prvi čovjek zadužen za energetiku, Maroš Šefčović, Financial Timesu je rekao da se Europi ne smije dogoditi ‘Kodak trenutak’, situacija u kojoj industrija zaostaje u razvoju najnovijih tehnologija i propada.
Potražnja za električnim automobilima raste iz godine u godinu, a investicijska banka Goldman Sachs procjenjuje kako će potražnja za litij-ionskim baterijama do 2025. porasti na 40 milijardi američkih.
Šefčović će 11. listopada organizirati sastanak direktora automobilskih, baterijskih i kemijskih kompanija kako bi se istražila mogućnost stvaranja konzorcija nalik Airbusu.
‘Treba nam Airbus za baterije. 60-ih godina prošlog stoljeća imali smo mnogo kompanija s naprednom tehnologijom, no nedostajala im je mjera. Bilo je potrebno da se Nijemci, Francuzi i ostali Europljani ujedine kako bi razvili ono što je danas čudesan zrakoplov’, rekao je Slovak.
Pritom je naglasio kako bi EU mogla poduprijeti ovakav konzorcij s 2,2 milijarde eura.