Čelnici automobilske industrije uvjeravaju nas kako je autonomna budućnost, u kojoj će elektronika preuzeti kompletnu kontrolu nad upravljanjem vozila, iza ugla. No je li to tako?
Sudeći prema danas dostupnim tehnologijama, još smo daleko od ovog scenarija.
Premda više od 70 posto ispitanika u anketi Euro NCAP-a, Global NCAP-a i Thatcham Researcha vjeruje kako već postoje automobili koji mogu voziti samostalno - to ipak nije lsučaj.
Zorno je to na primjeru pokazao baraž Euro NCAP-ovih testova provedenih na automobilima s najnaprednijim autonomnim sustavima na tržištu.
Na ispitu su se tako našli Audi A6, BMW serija 5, Mercedes C-klasa, DS7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla i Volvo V60.
Od svih testiranih vozila DS i BMW su nudili najmanje vozačke asistencije, te su se najviše oslanjali na vozača. Audi, Ford, Hyundai, Mercedes, Toyota, Nissan i Volvo su nudili balans između autonomije i potrebe za vozačkim inputom, dok se Tesla pretjerano oslanjala na autonomne sustave.
U Euro NCAP-u hvale adaptaciju adaptivnih tempomata i autonomnih sustava za kočenje u opasnim situacijama, te ističu kako ove tehnologije značajno pomažu vozačima da zadrže sigurnosno odstojanje, propisanu brzinu i putanju unutar trake. Napominju ipak da bi ovi sustavi trebali ostati u pozadini kao pomoćna sigurnost, jer su bez budnog i opreznog vozača neadekvatni za upravljanje vozilom.
Zašto je tome tako zorno pokazuju priloženi video zapisi s testiranja u kojima ni jedno vozilo nije uspjelo zadovoljiti sve simulirane testove svakodnevnih prometnih situacija.