U prvoj polovici 2024. registracije novih automobila porasle su za 4,5 posto, dosegnuvši gotovo 5,7 milijuna jedinica. Međutim, obujam registracije ostaje relativno nizak u usporedbi s razinama prije pandemije
Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) je objavilo analizu rezultata broja registracija novih automobila u EU. Da podsjetimo, ACEA predstavlja 15 najvećih europskih proizvođača automobila, kombija, kamiona i autobusa: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault grupa, Toyota Motor Europe, Volkswagen grupa i Volvo grupa.
Tako su prema podacima ACEA-e u lipnju 2024. registracije automobila u EU-u porasle za 4,3 posto, potaknute rastom na tri od četiri glavna tržišta u regiji: Italiji (+15,1 posto), Njemačkoj (+6,1 posto) i Španjolskoj (+2,2 posto). Nasuprot tome, Francuska je prošlog mjeseca zabilježila pad od 4,8 posto.
Što se Hrvatske tiče, u lipnju je novoregistrirano kupno 8225 novih osobnih automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec lipanj, to je čak 1010 registracija novih automobila više ili rast od 13,99 posto u odnosu na prošlogodišnji lipanj, kada ih je prodano 7215 komada.
U prvoj polovici 2024. registracije novih automobila porasle su za 4,5 posto, dosegnuvši gotovo 5,7 milijuna jedinica. Međutim, obujam registracije ostaje relativno nizak (-18 posto) u usporedbi s razinama prije pandemije. Sva najveća tržišta u bloku pokazala su pozitivne, ali skromne rezultate, sa Španjolskom (+5,9 posto), Njemačkom (+5,4 posto), Italijom (+5,4 posto) i Francuskom (+2,8 posto) koji su zabilježili rast.
Registracije novih automobila u EU prema izvoru napajanja
U lipnju su električni automobili na baterije činili 14,4 posto tržišta automobila u EU, što je pad u odnosu na 15,1 posto prethodne godine. Istodobno su hibridno-električna vozila povećala svoj tržišni udio, s 24,4 posto na 29,5 posto. Kombinirani udio benzinskih i dizelskih automobila pao je na 47,1 posto, s 49,6 posto.
Električni automobili
U lipnju 2024. registracije električnih automobila (BEV) pale su za 1 posto na 156.408 jedinica, pri čemu je njihov ukupni tržišni udio pao na 14,4 posto sa 15,1 posto. Unatoč značajnom rastu u Belgiji (+50,4 posto) i Italiji (+117,4 posto), ti dobici nisu mogli nadoknaditi dvoznamenkaste padove na drugim vodećim tržištima: Njemačkoj (-18,1 posto), Nizozemskoj (-15 posto) i Francuskoj (-10,3 posto). Kao rezultat toga, u prvoj polovici godine registrirano je ukupno 712.637 novih baterijsko-električnih automobila. To predstavlja skroman porast od 1,3 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine i predstavlja 12,5 posto tržišta.
Registracije plug-in hibridnih automobila (PHEV) prošlog su mjeseca zabilježile snažan pad od 19,9 posto, sa značajnim padom na tri najveća tržišta: Belgiji (-49,2 posto), Francuskoj (-21,7 posto i Njemačkoj (-3,4 posto). U lipnju su plug-in hibridi činili 6,1 posto ukupnog tržišta automobila, što je pad u odnosu na 7,9 posto prošle godine, sa 66.482 prodanih jedinica.
Hibridno-električna vozila (HEV) bila su jedina kategorija pogonskih sklopova koja je zabilježila rast, s porastom registracija automobila za 26,4 posto u lipnju na 321.959 jedinica. Sva četiri najveća tržišta za ovaj segment zabilježila su dvoznamenkasti rast: Francuska (+34,9 posto), Italija (+27,2 posto), Španjolska (+23 posto) i Njemačka (+16,5 posto). Ovaj rast pogurao je tržišni udio hibridno-električnih vozila na 29,5 posto, u odnosu na 24,4 posto u lipnju 2023.
Automobili na benzin i dizel (ICE)
U lipnju 2024. prodaja benzinskih automobila ostala je relativno stabilna, pavši za samo 0,7 posto. Pad na ključnim tržištima poput Francuske (-20,2 posto) i Španjolske (-7,5 posto) uravnotežen je rastom u Njemačkoj (+12,1 posto) i Italiji (+6,9 posto). Kao rezultat toga, automobili na benzin sada predstavljaju 34,4 posto tržišta, što je pad u odnosu na 36,2 posto u lipnju prošle godine. Tržište dizelskih automobila zabilježilo je sličnu situaciju, s blagim padom od 0,9 posto, što je rezultiralo 12,7 posto udjela na tržištu prošlog lipnja. Dok je Njemačka doživjela rast od 12,4 posto, pad je primijećen na drugim velikim tržištima poput Italije (-18,3 posto), Francuske (-8,3 posto) i Španjolske (-2,1 posto).
U prvoj polovici 2024. registracije novih automobila porasle su za 4,5 posto, dosegnuvši gotovo 5,7 milijuna jedinica. Međutim, obujam registracije ostaje relativno nizak (-18 posto) u usporedbi s razinama prije pandemije.