Osvježena verzija pickupa Navare stigla je na naše tržište u srpnju, a osnovne promjene uključuju učinkovitiji motor koji zadovoljava najnovije standarde te novi, moderan sustav za informiranje i zabavu
Nakon što je u srpnju na naše tržište stigla osvježena treća generacija pickupa Nissana Navare isprobali smo kako se jedan od sinonima za ovakvu kategoriju vozila doista i ponaša u vožnji te koji su sve noviteti u odnosu na prošlu izvedbu koja je na tržište izašla 2014. godine.
Prije svega treba reći da je obnovljena Navara stigla s učinkovitijim dizelskim motorima, sukladnima normi Euro6DTemp, a mi smo na testu imali jaču verziju motora od 190 KS. Točnije model pod oznakom Navara DC 2,3D 190 TEKNA AT, a i sama oznaka DC govori da s radio o većoj, dvostrukoj kabini i mogli bismo reći da je ova najopremljenija i najjača verzija potpuno opravdala naša očekivanja. To se odnosi pogotovo na autora ove recenzije kojemu je ovo i treća generacija Navare koju je isprobao uz još jednu facelift izvedbu, računajući i prethodnicu pod nazivom NP300.
Mnogo puta smo već spominjali da je sama šasija Navare osnova za još dva modela pickupa, sestrinskog Renaulta Alaskana, ali i Mecedesovu X-klasu. I ta činenica već govori sasvim dovoljno, očito s razlogom. No unatoč svojoj osnovnoj konstrukciji, pickup vozila nisu previše čest prizor na našim cestama, iako su mnogi poslovni subjekti redovitiji kupci ovakvog tipa vozila; vatrogasci, HGSS, šumarska djelatnost, uprave nacionalnih parkova i prakova prirode. Najoštrija konkurencija Nissan Navare su modeli poput Toyote HiLux, VW Amaroka, Mitsubishija L200, Ford Rangera, Renault Alaskana ili Mercedes X-klase.
Pickup vozila su klasificirana kao laka gospodarska vozila u porezne svrhe, pa su jeftinija alternativa tradicionalnim velikim SUV vozilima. Nije niti tajna da su terenske sposobnosti ovakvog tipa vozila nažalost možda i posljednja oaza u izumrlom kraljevstvu nekad poznatih, pravih off-road terenaca, kojih se danas može još nabrojati samo na prste jedne ruke. Možda je i zanimljiva činejnica da pickup vozila kupuju i oni istinski pravi zaljubljenici u hardcore off-road vožnju, iako im ne ide u prilog njihova poprilična dužina od preko 5 metara.
Rekli smo već da je Navara prvenstveno lako komercijalno vozilo i onome koji traži udobnost i cestovne vozne osobine klasičnog terenca treba odmah reći da će ostati prikraćen po tom pitanju. S postavkom ovjesa dizajniranim da podnese velike terete i naporne terenske vožnje, Navaru neće baš svima biti zabavno brže voziti po zavojima. Prednji ovjes je izveden s dvostrukim poprečnim ramenima i stabilizatorom, koji vožnju i upravljanje unatoč svemu čini izvrsnim. Ipak stražnji multilink ovjes (s 5 spona i stabilizatorom) naše testne izvedbe, namijenjen povećanju udobnosti vožnje naprednije je izvedbe od većine pickupova, kada je stražnji utovarni prostor prazan naginje se u dugim zavojima i zanosi kod oštrijeg kočenja. No brojne druge prednosti Navare, poput nosivosti, prostranosti, veličine, cijene ili komercijalnosti kao takve debelo će nadmašiti sve njezine nedostatke. Zbog ojačanog stražnjeg ovjesa utovarni prostor sada je viši, što donosi povećanje odlaznog kuta s 30 na 31 stupanj što dobro dođe u terenskoj vožnji. Čak bismo mogli i reći da će mnogi koji prvi puta doista isprobaju Navaru, vjerojatno morati malo resetirati svoje poimanje pickupa.
Ovo je lako komercijalno vozilo i ako opteretite utovarni sanduk, duljine pri dnu od 1585 mm (dvostruka kabina) i širine 1560 mm (između blatobrana 1130 mm), s čak do 1012 kg korisnog tereta, u što je uključen i vozač, Navara će pokazati sasvim suprotne vozne osobine. I tu joj prema voznim osobinama gotovo i nema premca. Naša testna izvedba imala je gume dimenzija 255/60 R 18 i sve četiri disk kočnice, koje omogućuju sigurno i superiorno kočenje. Same dimenzije modela s dvostrukom kabinom su impresivne; duljina 5330 mm, širina 1850 mm (s retrovizorima 2085 mm) i visina kabine s krovnim nosačima 1855 mm, a međuosovinski razmak 3150 mm.
Naša Navara je imala najjači dizelski motor u ponudi; 2,3-litreni dCi četverocilindrični s dvostrukom turbinom snage 190 KS (140 kW) i najvećim okretnim momentom od sjajnih 450 Nm pri 1500 do 2500 okretaja u minuti. Ovaj motor je uparen s dobro odmjerenim sedmerobrzinskim automatskim mjenjačem, uz mogućnost i ručnog mjenjanja brzina kada ručicu mjenjača pomaknete iz položaja D ulijevo. U normalnim uvjetima vožnje uglavnom se vozite u 2WD položaju reduktora izvedenog u obliku okretne sklopke i tada vam je pogon samo na stražnja dva kotača. Ako želite uključiti i prednje kotače u pogon (4H) to možete učiniti bez da zaustavite vozilo do razumne brzine kretanja vozila, a isto tako ga i isključiti. A za najteže uvjete terenske vožnje ili kretanja s teškim teretom na rastresitom terenu uključite pogon 4LO u kojem se vozite u reduciranim niskim prijenosnim omjerima, i tek tada ćete shvatiti koliko je Navara iznimno terensko vozilo. A tu je i za ovu verziju standardna blokada stražnjeg diferencijala. Osim toga, novi ESP-om upravljani sustav pomoći pri vožnji s prikolicom (masa prikolice do 3,5 tona) namijenjen je za suzbijanje pokreta valjanja i ljuljanja (Trailer Sway Assist), čime se vozilo stabilizira dok vuče prikolicu. Mali prigovor ide još uvijek relativno bučnom motoru, no jednom kada krenete neka pretjerana buka neće vas smetati, čak dapače, imati ćete osjećaj da se vozite u moćnom terencu. I Navara to doista i jest.
Verzija koju smo testirali bila je ona s dvostrukom kabinom, i vjerojatno će to i kod nas biti najpopularniji izbor. U ovom obliku, Navara nudi sjedala za petero putnika, a iza sebe ima još uvijek dovoljno velik prtljažnik namijenjen za prijevoz tereta. Nova su i prednja LED svjetla. Sjedeći na prednjim sjedalima, dvije visoke odrasle osobe imaju dovoljno prostora za glavu i noge. U stražnjem dijelu dvostruke kabine, tri će se odrasle osobe ugodno osjećati i na dugom putovanju, jer ima dovoljno prostora za glavu, noge i ramena.
Zahvaljujući novom Nissanovom sustavu za informiranje i zabavu (NissanConnect Infotainment-System), kojim se može upravljati putem ekrana osjetljivog na dodir dimenzija osam inča, putnici će u budućnosti biti optimalno umreženi. Nove značajke nadopunjuju postojeći niz Nissanovih naprednih tehnologija NIM (Nissan Intelligent Mobilities). Osim toga, pomoć vozaču poput kretanja uzbrdo (Hill Start Assist) ili spuštanja niz strminu (Hill Descent Control) sada je standard. U verziji dvostruke kabine opreme Tekna dostupan je inteligentni sustav kočenja u nuždi i Intelligent Around View Monitor.
Inače, pickupovima se lako oprosti lošija kvaliteta kabine jer je ona prije svega dizajnirana da traje, a ne da impresionira. Međutim, Nissan je zauzeo više automobilski pristup, i dobar dio Navarine unutrašnjosti posuđen je od nekih drugih modela. I to je sasvim OK, iako tu luksuz nije prisutan. Ako bismo mogli biranim riječima opisati njezinu kabinu po pitanju uređenja onda su riječi robusna i funkcionalna pravi izbor.
Kao i kod svakog lakog Nissanovog komercijalnog vozila, korisnici imaju petogodišnje ograničeno jamstvo na 160.000 kilometara vožnje. Navara se proizvodi u Barceloni.
Što se cijene našeg testnog modela tiče Navara DC 2,3D 190 TEKNA AT stoji 236.000 kuna (bez PDV-a i PPMV-a), a sa svim davanjima 326.500 kuna.