Integracija proizvodnje cjelokupnog asortimana u jednoj zgradi omogućit će Ferrariju reorganizaciju i preraspodjelu svih proizvodnih aktivnosti na učinkovitiji način među svojim postojećim pogonima u Maranellu
Ferrari je jučer u Maranellu svečano otvorio svoju e-zgradu s kojom unapređuje svoju proizvodnu fleksibilnost u skladu sa svojom strategijom davanja prioriteta kvaliteti prihoda nad kvantitetom. Tvornica također odražava načelo tehnološke neutralnosti, jer će u njoj biti smještena proizvodnja i razvoj motora s unutarnjim izgaranjem, hibridnih motora i novih električnih motora, od kojih će svaki moći pružiti Ferrarijevo prepoznatljivo uzbuđenje u vožnji. U novoj zgradi je planirana i proizvodnja prvog Ferrarijevog potpuno električnog modela, o kojem zasad nema detalja.
Nova e-zgrada je otvorena u nazočnosti talijanskog predsjednika Sergia Mattarelle. Dobrodošlicu mu je poželjeo predsjednik John Elkann, potpredsjednik Piero Ferrari, izvršni direktor Benedetto Vigna i predstavnici Ferrarijeve radne snage.
Integracija proizvodnje cjelokupnog asortimana u jednoj zgradi omogućit će Ferrariju reorganizaciju i preraspodjelu svih proizvodnih aktivnosti na učinkovitiji način među svojim postojećim pogonima u Maranellu, povećavajući svoju sposobnost brze prilagodbe proizvodnim potrebama.
e-zgrada, postrojenje opremljeno najsuvremenijom tehnologijom, također će proizvoditi strateške električne komponente koje su vrlo važne za razlikovanje Ferrarijeve tehnologije i performansi: visokonaponske baterije, elektromotore i osovine.
Fokus na okolišu
Zgrada, dizajnirana za postizanje najviše razine energetske učinkovitosti, napaja se – među ostalim izvorima – s više od 3000 solarnih panela postavljenih na krovu koji proizvode 1,3 MW. Zaustavljanjem trigeneracijske elektrane, predviđenim za kraj godine, zgrada će se u potpunosti napajati obnovljivom energijom, proizvedenom iz unutarnjih i vanjskih izvora s jamstvom podrijetla.
Usvojeno je nekoliko vrhunskih rješenja za ponovno korištenje energije i kišnice u proizvodnom ciklusu. Na primjer, više od 60 posto energije korištene za testiranje baterija i motora bit će obnovljeno u baterijama i preusmjereno za pogon novih procesa.
Tvornica je izgrađena sjeverno od Ferrarijevog kampusa koji se proširuje. Područje je stečeno i preuređeno bez dodatne potrošnje zemljišta zamjenom zastarjelih i energetski disperzivnih industrijskih struktura.
Fokus na ljude
Obuka i dobrobit radnika bili su prioritet u dizajnu zgrade u kojoj se nalazi namjenski prostor za obuku.
Obuka ljudi odabranih za nove linije započela je prije dvije godine, s ciljem ulaženja u vještine i procese koji su potrebni za nove sustave i proizvode, kao i jačanja znanja vezanih uz elektromotor. U punom kontinuitetu i sinergiji s mehaničkim i elektroničkim vještinama koje su oduvijek bile Ferrarijevo nasljeđe, razvijene su dodatne kompetencije, primjerice u kemiji i proizvodnim procesima sklapanja baterija.
Proizvodni procesi opremljeni su kolaborativnim robotima koji svoje ponašanje prilagođavaju potrebama operatera te digitalnim blizancima koji stvaraju digitalnu repliku proizvoda i procesa. Ova rješenja omogućuju stavljanje tehnologije pod kontrolu i u službu zaposlenika, čija je uloga na taj način dodatno podignuta unutar proizvodnog procesa s ciljem osiguravanja izvrsnosti i pažnje posvećene detaljima koji izdvajaju Ferrarijevu gamu.
U objektu su također osmišljena različita rješenja za poboljšanje dobrobiti ljudi u radnom okruženju: ergonomske radne stanice, prostori za opuštanje, akustična i vizualna udobnost te pravilna kombinacija prirodne i umjetne rasvjete neki su od aspekata koji najkorisniji.
Fokus na zajednici
E-zgrada je potvrda Ferrarijeve središnje uloge u lokalnom industrijskom krajoliku – uloge ojačane stalnim ulaganjima u skladu sa specifičnim potrebama lokalne zajednice.
Integracija zgrade u urbani kontekst usavršena je kroz urbanu preuređenje više od 100.000 četvornih metara i redizajniranje cestovne infrastrukture. Zapravo, izgrađena je i cesta koja opslužuje mjesto te biciklistička staza od 1,5 km povezana s gradskom mrežom.
Dizajn ceste posebno osigurava da se gust promet koncentrira na područje oko logističkog čvorišta e-zgrade, smanjujući njegov prodor na pješačke rute.
Arhitektonski dizajn
Vanjske fasade i glavne unutarnje prostore e-zgrade dizajnirao je MCA – Mario Cucinella Architects, tvrtka na čelu razvoja održivih rješenja i urbane regeneracije, u sinergiji s timom Ferrari.
Pravokutnog oblika i visoka 25 metara, nova je zgrada u skladu s krajolikom i okolnim zgradama te je prepoznatljiva po pročelju s posebno izrađenom, visoko učinkovitom vanjskom površinom. Odabir opalinskog ostakljenja, prošaranog dijelovima prozirnog stakla, umanjuje impozantnu vizualnu masu zgrade i omogućuje distribuciju prirodnog svjetla unutar nje, dok noću podsjeća na svjetleću lampu.
Komponente fasade projektirane su i proizvedene u skladu s logikom dizajna za proizvodnju i montažu (DfMA), kako bi se olakšala njihova montaža i održavanje na licu mjesta. To je omogućilo troškovnu učinkovitost i smanjen utjecaj na okoliš vezan uz korištene materijale i procese.