'One-Off' serija

Ferrari pokazao SP-8: Jednokratni dvosjed s 3,9-litrenim V8 twin-turbo motorom

26.10.2023 u 18:54

Bionic
Reading

Kako klijent koji je naručio SP-8 dolazi iz Tajvana, broj 8 je također značajan jer se u kineskoj kulturi smatra izuzetno sretnim, tradicionalno predviđajući uspjeh, sreću i osobno postignuće

Ferrari je predstavio najnoviji dodatak svojoj One-Off seriji, Ferrari SP-8. Dio programa talijanske marke posebnih projekata, a dizajnirao ga je Ferrari Styling Centre na čelu s Flaviom Manzonijem, to je V8 sa središnjim stražnjim motorom temeljen na F8 Spideru od kojeg je naslijedio izgled, šasiju i motor.

Jednokratni SP-8 pridružuje se 'svetim redovima' najekskluzivnijeg segmenta u ponudi Ferrarija, jedinstvenih automobila izrađenih prema specifikacijama pojedinačnih klijenata, s rezultatom da utjelovljuju sam vrhunac prilagodbe Propetog konjića.

Ferrari SP-8: one-off model Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Ime automobila slavi njegov 3,9-litreni V8 twin-turbo motor snage 720 KS, jednu od najhvaljenijih pogonskih jedinica u povijesti i dobitnika prestižne nagrade za motor godine (IEOTY) u četiri uzastopne prilike. Kako klijent koji je naručio SP-8 dolazi iz Tajvana, broj 8 je također značajan jer se u kineskoj kulturi smatra izuzetno sretnim, tradicionalno predviđajući uspjeh, sreću i osobno postignuće.

Vanjski dizajn

Najjedinstvenija značajka SP-8 je činjenica da nema krov, što ga čini čistokrvnim dvosjedom u svakom pogledu, naglašavajući njegov sportski karakter i trenutačno uzbudljivo vizualno i slobodno iskustvo vožnje koje pruža. Ovo je rješenje zahtijevalo opsežno usavršavanje njegove aerodinamike kombinacijom CFD simulacija, testiranja u zračnom tunelu i testiranja na stazi kako bi se zajamčio standard akustične udobnosti i osjećaja vjetra usporedivog s automobilom koji ga je inspirirao.

Glavna stilska tema automobila usredotočena je na način na koji se njegovi volumeni križaju i stapaju jedan u drugi: neobojeni prednji dio od ugljičnih vlakana obavija se do stražnjeg dijela, stvarajući dvobojni učinak koji stvara snažan kontrast u pogledu boje i materijala. Uklanjanje tvrdog krova na uvlačenje omogućilo je dizajnerima da radikalno preoblikuju cijeli stražnji dio, dajući mu puni volumen uz zategnutu liniju pojasa. Volumen automobila podijeljen je u dva dijela koji su povezani funkcionalnim središnjim dijelom u mat crnoj boji koji uključuje bočne usisnike zraka s odvojenim kanalima za međuhladnjake i motor. Gornji dio ove trake uključuje ventilacijski otvor za motorni prostor s uzdužnim elementima koji se odnose na bočne pruge tipične za Ferrarije iz prošlosti.

Prednjim dijelom automobila dominira impozantna maska od lijevanog aluminija pune širine izrađena iz jednog 3D tiskanog kalupa. Rešetka ima istu temu pruga, ovaj put u okomitom pomicanju, s razmakom u tlocrtu koji se postupno širi prema bokovima radi boljeg usmjeravanja protoka zraka do dva prednja hladnjaka. Kut ovih elemenata optimiziran je bliskom suradnjom između Ferrarijevog stilskog centra i aerodinamičkog tima koji je mjesecima brusio automobil pomoću CFD-a.

Ostala područja SP-8 koja su redizajnirana u odnosu na donorski automobil uključuju prednja svjetla, koja imaju posebne maske i leće, stražnja svjetla izvedena od onih Roma sa specifičnim lećama, vjetrobransko staklo, ispušne cijevi, koji su tretirani na isti način kao što je 296 GTB, i posebno dizajnirane felge u posebnoj sivoj boji (mat Grigio NART).

Ovi usmjereni kotači s pet krakova ekskluzivni su za ovaj određeni automobil i nude modernu verziju klasičnih naplataka koji se koriste na Ferrarijevim sportskim prototipovima, kao i na legendarnom F40. Pametan i neizostavan dio njihove cjelokupne estetike su njihovi jako oblikovani dijelovi i veliki otvori dizajnirani da ih učine lakšim.

Posebni projekti Ferrarija

Program Special Projects usmjeren je na stvaranje jedinstvenih Ferrarija (tzv. “One-Offs”) koje karakterizira ekskluzivni dizajn izrađen prema zahtjevima naručitelja koji na taj način postaje vlasnik unikatnog modela. Svaki projekt proizlazi iz ideje koju je iznio klijent i razvija se ruku u rukavicama s timom dizajnera iz Ferrarijevog centra za stiliziranje.

Nakon što se definiraju proporcije i oblici automobila, pred čovjekom se izrađuju detaljni nacrti dizajna i stila počinje proces proizvodnje za novi One-Off. Cijeli proces u prosjeku traje oko dvije godine, a tijekom tog vremena klijent je blisko uključen u procjenu faza dizajna i verifikacije. Rezultat? Jedinstveni Ferrari s logotipom Propetog konjića i konstruiran prema istim standardima izvrsnosti koji karakteriziraju sve automobile u Maranellu.

Ferrari SP-8
  • Ferrari SP-8
  • Ferrari SP-8
  • Ferrari SP-8
  • Ferrari SP-8
  • Ferrari SP-8
    +5
Ferrari SP-8 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Dizajn unutrašnjosti

U unutrašnjosti automobila napravljena je važna izmjena na središnjoj konzoli kako bi se smjestile komande F1 mjenjača koje su prisutne u Ferrarijevoj ponudi od debija SF90 Stradale. To je značilo modificiranje sada već legendarnog shift-gatea za ovu specifičnu primjenu. Unutrašnja završna obrada upotpunjena je sjedalima s detaljima od laserski urezane tamnoplave alcantare® u kombinaciji s tkaninom s efektom gradijenta i tepisima od specifične keper tkanine s efektom prelijevanja.

Srebrna mat boja Argento Micalizzato stvorena posebno za SP-8 sjajno se slaže s dijelom automobila od ugljičnih vlakana, koji ima jednako specifičnu boju i završni sloj (sjajni plavi pješčenjak koji se prelijeva u boji). Čak je i Blu Scuro Stellato boja koja se koristi za povezivanje dva dijela karoserije posebno razvijena.

SP-8 će biti izložen od jutra 24. listopada na stazi Mugello do kraja Finali Mondiali Ferrari 2023. Nakon toga će biti izložen u Ferrarijevom muzeju u Maranellu od 16. studenog 2023. do ožujka 2024.