Elektromotor u BMW i Hydrogen NEXT isti je visoko integrirani e-pogon pete generacije koji se prvi put koristi u BMW iX3, a sustav pogonskog sklopa daje ukupnu snagu od 275 kW (374 KS)
BMW je objavio kako je razvoj pogonskih tehnologija bez CO₂ glavni prioritet BMW grupe, a vozila s vodikom također mogu igrati važnu ulogu u rastu e-mobilnosti i dugoročno će postati dodatna opcija. Baš kao i električna vozila, i vozila s vodikom dolaze s električnim pogonom. Međutim, energiju koja im je potrebna ne dobivaju iz visokonaponskih baterija, već je proizvode izravno u vozilu iz vodika. Na taj način, upotreba inovativne vodikove tehnologije može pomoći daljnjoj dekarbonizaciji. BMW-ova obitelj elektrificiranih vozila proširit će se do 2023. s ukupno 25 različitih modela, uključujući 'najmanje 12' s potpuno električnim pogonom na baterije (BEV).
Mi smo u Autozoni prije otprilike godinu dana pisali o BMW i Hydrogen NEXT konceptu, koji koristi sustav vodikovih gorivih ćelija. Unutar pogonskog sklopa, sustav gorivih ćelija BMW i Hydrogen NEXT kontinuirano se napaja vodikom iz CFRP spremnika i generira do 125 kW (170 KS) električne energije za elektromotor postavljen na stražnju osovinu. Temeljni mehanizam za to je kemijska reakcija između vodika i kisika, s vodom jedini produkt reakcije. Dva spremnika od 700 bara, koji zajedno sadrže šest kilograma vodika, jamče širok raspon u svim vremenskim uvjetima i mogu se napuniti za samo tri do četiri minute.
Elektromotor u BMW i Hydrogen NEXT isti je visoko integrirani e-pogon pete generacije koji se prvi put koristi u BMW iX3. Visokonaponska baterija koja se nalazi iznad e-pogona služi kao međuspremnik performansi i pruža dodatnu dinamiku za ubrzanje. Sustav pogonskog sklopa daje ukupnu snagu od 275 kW (374 KS).
U tome ključnu ulogu igra Lightweight Construction and Technology centar (LuTZ) u njemačkom Landshutu, koji proizvodi ključne komponente za pogon vodik-električni pogon koji će biti ugrađen u BMW i Hydrogen NEXT od 2022. godine i isporučuje ih za ugradnju sustava gorivih ćelija u Münchenu.
Razvijena zajedno s Toyotom, kao dio partnerstva koje datira iz 2013. godine, tehnologija vodika koja će se implementirati u i Hydrogen Next sadržavat će gorive ćelije koje potječu iz suradnje s japanskim proizvođačem automobila, dok je skup gorivih ćelija i cjelokupni sustav proizvod BMW grupe.
'Tehnologija vodikovih gorivnih ćelija mogla bi dugoročno postati četvrti stup našeg portfelja pogonskih sklopova', rekao je član upravnog odbora Klaus Frohlich. Rekao je i kako će oni modeli na vrhu u njihovoj izuzetno popularnoj obitelji X mogli biti posebno prikladni kandidati za ovu tehnologiju.
Ovo je izravan nagovještaj FCV inačica X6 i X7, za koje se vjeruje da bi mogli izaći na tržište za nekoliko godina. Mnogi će se pitati zašto čekati toliko dugo kad im je tehnologija pri ruci? Odgovor je jednostavan: 'Jer se vodik kao nosač energije prvo mora proizvoditi u dovoljnim količinama po konkurentnoj cijeni koristeći zelenu električnu energiju', dodao je Frohlich. 'Vodik će se tada koristiti prvenstveno u aplikacijama koje se ne mogu izravno elektrificirati, kao što je teški transport na velikim udaljenostima.'