prve skice

[FOTO] Cupra, Škoda i VW spremaju svoja gradska električna vozila za 2025.: Početni modeli kretat će se od 20.000 eura

09.05.2022 u 09:04

Bionic
Reading

Na prvim službenim skicama, koje je objavila VW grupa, vidljive su siluete budućih modela koje se donekle razlikuju, s time da će svaki od gore navedenih tri proizvođača dijeliti platforme i pogonske sklopove

Odavno je poznato da je budućnost automobilske industrije potpuno električna, no u ovom trenutku si ne mogu svi priuštiti novo potpuno električno vozilo. Isto je tako jasno da infrastuktura koja se odnosi na punionice električnih automobila diljem Europe, koja je ipak u fokusu naše pozornosti, ne bi mogla izdržati teret naglo rastućih prodajni brojki potpuno električnih automobila.

Stoga jedan od vodećih svjetskih proizvođača - Volkswagen grupa - želi da njihova električna vozila budu dostupnija. Njemački koncern, odnosno njegove marke Cupra, Škoda i VW, priprema tri modela koji će zamijeniti VW e-up!, Škodu Citigo-e iV i SEAT Mii Electric.

Volkswagen grupa je rekla da želi proizvoditi ulazna električna vozila po cijeni od oko 20.000 eura. Čini se da će ova tri modela na tržište stići po ovoj cijeni, ali cijene se naravno mogu razlikovati od modela do modela i od verzije do verzije. U svakom slučaju, ovo će biti najjeftiniji potpuno električni modeli koje si možete priuštiti od ove tri marke. Sva tri će se proizvoditi na novoj montažnoj liniji u Španjolskoj, a na tržište stižu tek za tri godine, 2025. Za pretpostaviti je i da će se dotad infrastruktura punionica diljem Europe osjetno poboljšati.

Potvrda da će se gradski EV-ovi proizvoditi u Španjolskoj dolazi nakon što je VW grupa najavila veliku inicijativu od 10 milijardi eura za izgradnju nove tvornice baterija za opskrbu proizvodnih linija vozila u Martorellu i Pamploni.

Na prvim službenim skicama, koje je VW grupa objavila, vidljive su i siluete budućih modela, s time da će svaki od gore navedenih tri proizvođača dijeliti vrlo veliki postotak zajedničkih dijelova. To se prvenstveno odnosi na platforme i pogonske sklopove.

Volkswagen MEB-Small platforma

Ova tri modela temeljit će se na namjenskoj platformi pod nazivom MEB-Small, skraćenoj verziji MEB EV platforme Volkswagen grupe. Ova arhitektura imat će jedan električni motor sprijeda, za razliku od trenutnih električnih modela, poput VW ID.4 ili Škode ENYAQ iV-a, koji su standardno opremljeni sa straga smještenim motorom koji je po izboru povezan s eventualnim prednjim motorom.

Razlike od modela do modela

Volkswagen je na prošlogodišnjem IAA sajmu u Münchenu predstavio koncept jednog takvog gradskog automobila pod nazivom ID.Life. Ipak čini se, barem prema skici, da bi ovaj predstavljeni koncept ipak mogao doživjeti neke dizajnerske zahvate, i biti nešto futurističniji.

Škoda ima nešto konvencionalniji dizajn sa svojim kvadratnim oblikom koji će stoga pružiti više prostora za putnike. Prisutnost plastičnih lukova kotača sugerira da će ova Škoda imati atribute crossovera, baš kao i Volkswagen u tom smislu. Cupra, treći model iz ovog terceta, je već prošle godine prikazan u obliku koncepta Cupra UrbanRebel.

No za razliku od izrazito sportskog modela koji je predstavio Wayne Griffiths, predsjednik SEAT-a, čini se da će njegove linije biti ponešto ublažene, iako i dalje sportske. Uostalom, to i priliči Cupri kao marki.

Na primjeru ovog Cuprinog koncepta, mogli bismo zaključiti kako bi ovi urbani modeli kod sva tri proizvođača mogli imati i slične vanjske dimenzije: dužinu 4080 mm, širinu 1795 mm i visinu 1444 mm.

Bilo kako bilo, prve skice pokazuju ozbiljne namjere Volkswagen grupe da se svojim ulaznim električnim modelima posve približi široj populaciji. Naravno, ne treba zaboraviti da bi poticajne mjere u mnogim europskim zemljama, pa tako i od nas one Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost od 70.000 kn učinile ove modele i više nego atraktivnim.