'E-LION DAY'

[FOTO] Peugeot ima velike planove: U dvije godine pet novih električnih vozila i nova hibridna tehnologija

27.01.2023 u 08:29

Bionic
Reading

U budućnosti, životni vijek potpuno električnih automobila bit će 20 do 25 godina, dok je danas onih s motorom s unutarnjim izgaranjem oko 15 godina. Ovaj produljeni životni ciklus odlična je prilika za dizajnere da zamisle nove interakcije s proizvodima tijekom njihova životnog vijeka

Francuski proizvođač automobila Peugeot iz sastava Stellantis grupe je na svom posebnom 'E-Lion danu' najavio radikalne promjene u poimanju svog cijelokupnog poslovanja te promišljanju bdućnosti koja je ispred njih. Tako su najavili kako će 2023. svaki njihov model biti elektrificiran. Godine 2025. će Peugeot imati 100-postotnu električnu ponudu, a 2030. će svi Peugeot automobili biti potpuno električni.

Za svoj E-Lion projekt francuska marka kaže da je njihov pristup elektrifikaciji 'dobro istražen odgovor na potrebe svijeta koji se mijenja'. To je filozofija vodilja za zadovoljenje ovih potreba u sljedećoj generaciji Peugeot vozila. To nije samo elektrifikacija, to je holistički projekt, pristup od 360° temeljen na 5 E:

1. Ecosystem - Ekosustav: naš ekosustav proizvoda i usluga, temeljen na STLA pokretačima,

2. Experience - Iskustvo: korisničko iskustvo od kraja do kraja, od punjenja do povezivanja,

3. Electric - Električno: sve se ovo temelji na 100% električnoj bateriji - i našoj predanosti da do 2025. imamo 100% BEV liniju,

4. Efficiency - Učinkovitost: naša opsjednutost maksimiziranjem performansi, smanjenjem potrošnje kilovata (12,5 kWh/100 km za E-208),

5. Environment - Okoliš: sve s krajnjim ciljem održivosti i svoje predanosti postizanju nulte emisije ugljika do 2038.

Peugeot će u 2 godine izbaciti 5 novih električnih vozila: E-308, E-308 SW (prvi europski električni karavan), E-408, E-3008 i E-5008. Električne 308 i 308 SW pokretat će potpuno novi električni motor, koji razvija 115 kW (156 KS) i s dosegom od preko 400 km (WLTP ciklus). Ova ponuda je odgovor bez kompromisa, s vodećom učinkovitošću u segmentu, s prosječnom potrošnjom energije od 12,7 kWh.

Najava nove HYBRID tehnologije

Peugeot predstavlja novu hibridnu tehnologiju s MHEV 48V, a ove godine ćemo imati snažnu ponudu s 208, 2008, 308, 3008, 5008 i 408. Sustav Peugeot Hybrid 48V sastoji se od nove generacije PureTech benzinskog motora od 100 KS ili 136 KS , u kombinaciji s dosad neviđenim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (E-DCS6) koji uključuje električni motor (21 kW).

Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija nudi povećani okretni moment pri niskim brzinama i 15 posto smanjenje potrošnje goriva (sa 126 g CO2/km u 3008). U gradskoj vožnji, SUV C-segmenta opremljen HYBRID sustavom tako može raditi više od 50 posto vremena u 100-postotnom električnom načinu rada bez emisija. Također vam omogućuje vožnju u načinu rada bez emisija u gradskoj vožnji.

Najava nove generacije C-SUV-a

Peugeot E-3008 će biti otkriven u drugoj polovici 2023. Domet će mu biti do 700 km, s 3 električna pogonska sklopa, uključujući dvostruki motor. Biti će to prvi automobil lansiran s novom vrhunskom platformom STLA Medium, a veći E-5008 slijedi ubrzo nakon toga.

Dizajn proizvoida i tehnološke inovacije igraju ključnu ulogu u projektu E-Lion i Peugeotovom cilju da do 2038. Carbon Net Zero ili neto nulta emisija ugljika.

Peugeotova nova linija BEV-by-design bit će podržana od strane Stellantisovih tehnoloških platformi, pružajući uzbudljivu bazu za razvoj budućih dizajna.

  • Nove proporcije - više fleksibilnosti i slobode za ponovno osmišljavanje ukupnih proporcija vozila
  • Nove perspektive - potpuno novi jezik dizajna
  • Novi porstor - promišljanje unutarnjeg prostora i funkcije
  • Nove geste - upravljanje pomoću žice omogućuje nam istraživanje potpuno novih načina upravljanja vozilom. To je omogućilo stvaranje Hypersquarea i sljedeće generacije inteligentnog i-COCKPIT®-a s potpuno novim HMI-om koji će biti lansiran od 2026.

Onboard iskustvo je olakšano STLA tech enablerima.

  • STLA- BRAIN, živčani centar i središnja inteligencija automobila, učitana OTA
  • STLA-SMARTCOCKPIT, ispravak vašeg digitalnog života, na brodu i izvan njega
  • STLA-AUTODRIVE, budućnost autonomne vožnje

Suradnje s vodećim svjetskim čistim igračima, kao što su Amazon i Foxconn, osiguravaju da se nova tehnologija uvijek isporučuje u službi nevjerojatnog iskustva.

Peugeot dijeli GWP (potencijal globalnog zagrijavanja) s 4 za sljedeće 2 generacije vozila.

Inicijative koje su u tijeku kreću se od strategija nabave i opskrbnog lanca do ukupnog sastava i strukture automobila, sve do korištenih materijala: Svjetlo i staklo zamjenjuju crno i krom; Lagana sjedala; Reciklirani aluminijski naplatci; Usredotočiti se na korištenje recikliranih materijala, uključujući reciklirane aluminijske naplatke; Globalna strategija životnog ciklusa pri dizajniranju sljedeće generacije Peugeot proizvoda.

Globalni životni ciklus

U budućnosti, životni vijek BEV automobila bit će 20 do 25 godina, dok je danas, s ICE automobilom, oko 15 godina. Ovaj produljeni životni ciklus odlična je prilika za dizajnere da zamisle nove interakcije s proizvodima tijekom njihova životnog vijeka.

Četiri faze pristupa dizajnu životnog ciklusa obuhvaćaju:

  1. Životni vijek: arhitektura dizajnirana da traje 25 godina, temeljena na platformi Stellantis
  2. Obnova: mogućnost obnavljanja i recikliranja ključnih dijelova, uključujući korištenje recikliranih dijelova (vidi održivost)
  3. Ažuriranje: osvježenje ključnih istrošenih dijelova vozila (presvlake/ oprema) kao što se vidi u konceptu Inception, tako da se vozilo osjeća kao novo sa svakom promjenom vlasništva
  4. Ako je potrebno: Redovito ažuriranje HMI-a, rasvjete i drugih komponenti kojima upravlja softver kako bi vozilo bilo ažurno.

Mathias Hossein, direktor dizajna Peugeota je rekao: ' Zamislite da nema više rabljenih automobila. Umjesto toga, svjež i personaliziran automobil koji možete ažurirati ili nadograditi bilo kada, ovisno o vašim potrebama. Uvijek aktualan proizvod koji svoju vrijednost zadržava tijekom cijelog životnog vijeka.'

Usredotočenost na smanjenje težine, otpada i obrade dovodi do revolucionarnih tehnika kao što je prikazano u koceptu Inception s 4 'S' održivosti (početno slovo S dolazi od engleske riječi Save – Štedi):

  1. Štedi težinu (tanja sjedala, zračno prošiveni materijali...),
  2. Štedi otpad (lijevane tkanine),
  3. Štedi resurse (završne obrade sirovina, bez legura, bez kroma...),
  4. Štedi energiju (električna učinkovitost).

Jerome Micheron, direktor proizvoda Peugeot je rekao: 'Ova dostignuća najavljuju novu eru koja više poštuje naš okoliš i omogućuje nam da našim kupcima ponudimo jedinstvene inovacije koje jačaju Peugeotovu 'Moć privlačnosti'.

Kada je riječ o korisničkom iskustvu: Peugeot se obvezuje da će 'biti inspirativan, jednostavan, i dostupan za kupce'. Budite inspirativni - osim samih automobila, Peugeot cijelo iskustvo vlasništva unosi snagom privlačnosti. Pa je tako, svako EV iskustvo usklađeno s tri Peugeotove vrijednosti:

  • Privlačan dizajn - mačkasto držanje i svjetlosni potpis s 3 kandže zaštitni su znakovi dizajna Peugeota
  • Emocija instinktivnog užitka u vožnji još više pojačana zahvaljujući elektrifikaciji i velikom odzivu i agilnosti i-Cockpita
  • Izvrsnost kroz kvalitetu, učinkovitost i tehnologiju u cijeloj liniji električnih vozila

Neka bude jednostavno - uzimajući u obzir iskustvo korisnika prije, tijekom i nakon vožnje.

  • Jednostavan za kupnju: Peugeot je lansirao Novi 408 s PHEV First Edition – jedan jednostavan paket koji uključuje sve opcije, uključujući punjenje, dostupan za online kupnju u nekoliko jednostavnih klikova.
  • Jednostavno punjenje: uz Free2Move eSolutions punjenje kod kuće osigurano je potpunom end-to-end uslugom za instalaciju kućnog Wallboxa - a punjenje u pokretu osigurano je pristupom najširoj mreži za punjenje u Europi ( 350 tisuća postaja) putem kartice e-Solutions Card. Tap and go RFID kartica pokriva više razdjelnika energije i čak može doći s unaprijed učitanim kreditom spremnim za korištenje
  • Jednostavno planiranje: aplikacija Peugeot Trip Planner pomaže u planiranju putovanja i najboljem mjestu za punjenje na ruti. Buduće rješenje uključivati će posebne ponude hrane, kupnje i aktivnosti koje se nalaze u blizini mjesta punjenja kako bi se optimiziralo vrijeme korisnika tijekom punjenja.

Priuštivost

Suočen s rastućim životnim troškovima i inflacijom, Peugeot je usredotočen na to da Peugeot električno iskustvo učini pristupačnim.

Dvije vrste ponuda, baš kao i vaš mobilni telefon:

  • Peugeot As You Go: Pay as you go ponuda s mjesečnim plaćanjima, na temelju naknade za prijeđenu kilometražu. Na primjer, u Francuskoj E208 počinje od samo 150 eura mjesečno uključujući 500 km. Kupci mogu nadoplatiti dodatne kilometre prema potrebi, za samo 7 centi po km. Peugeot nastoji proširiti ovu inicijativu na ponudu i na druga tržišta.
  • Peugeot Your Way: Jednokratna mjesečna uplata uključuje najam automobila, sav servis i održavanje, osiguranje pa čak i naplatu. Svi troškovi vlasništva u jednom jednostavnom plaćanju. Ali za razliku od njihovih mobilnih telefona, korisnici neće biti vezani za dugoročnu obvezu. Ako se okolnosti promijene, mogu nadograditi svoj automobil ili ga jednostavno vratiti.

Phil York, direktor marketinga i komunikacija Peugeota je rekao: 'Razmatranja o vlasništvu EV-a evoluiraju izvan općih načela EV-a u osobnu logistiku. Uzbuđen sam što naši kupci vide kako smo odgovorili na njihove potrebe s inspirativnim, jednostavnim i pristupačnim rješenjima – a sve to prepuno je privlačnosti koju su očekivali od Peugeota.'

Peugeot je na pravom putu da ispuni svoju obvezu da do 2038. bude tvrtka s neto nultom emisijom ugljika. Zapravo, predviđaju smanjenje potencijala globalnog zatopljenja za -60 posto u svijetu i 70 posto u Europi do 2030. godine.

Plan Carbon Net Zero proteže se dalje od 100-postotne elektrifikacije i treba uzeti u obzir:

  • Materijali korišteni u dizajnu i proizvodnji proizvoda
  • Potrošena energija
  • Uključivanje proizvoda u pristup kružnog gospodarstva

Kružna ekonomija u društvu odnosi se na odmicanje od pristupa 'uzmi, napravi, odloži' na kružni pristup materijalima i dobrima. Za Stellantis Circular Economy kreće se od toga kako dizajniraju vozila da traju dulje, zatim s povećanjem količina recikliranog materijala, a zatim kako popravljaju, prerađuju, ponovno koriste i recikliraju automobile i dijelove (repair, remanufacture, reuse, recycle) – 4 R.

Dodajte tome, rekondicioniranje vozila i dijelova te programe retrofita za pretvorbu vozila u BEV, svi dizajnirani za produljenje životnog vijeka i sada su do 6 R!

U mreži Stellantisovoj mreži se već mogu vidjeti 'reproizvedeni' dijelovi u katalozima dijelova i mogu to iskoristiti za ponudu pristupačnih održivih dijelova kupcima. I poslovni i privatni korisnici mogu vidjeti 'ponovnu upotrebu' na djelu na Stellantisovoj platformi za e-trgovinu pod nazivom B-Parts (trenutačno dostupna u 155 zemalja s 5,2 milijuna dijelova).

I kupci će početi viđati oznaku SUSTAINera na CE postrojenjima. Već se nalazi na kutijama s dijelovima i počet će se pojavljivati u vozilima. Kada kupci to vide, mogu biti uvjereni da proizvodnja tog dijela ima do 80 posto manje sirovina i do 50 posto manje energije za proizvodnju u usporedbi s ekvivalentnim dijelom bez recikliranog sadržaja.

Linda Jackson je rekla: 'Carbon Net Zero nisu tri riječi nego način razmišljanja, pristup koji svi trebamo prihvatiti kao tvrtka i kao pojedinci. Isto tako, projekt 'e-Lion' nije strategija ili prospekt. Ovo je projekt kojemu smo predani jer je od ključne važnosti za nas i buduće generacije.'