Novi Yaris koristi zadnju, četvrtu generaciju Toyotine hibridne tehnologije, a ono što je još zanimljivije jest i činjenica da je za njezin dizajn zaslužan Hrvat Mario Majdandžić
Toyota Yaris je pobijedila na upravo završenoj svečanoj dodjeli nagrade za europski 'Automobil godine 2021.' ('The Car of the Year 2021').
Na drugom mjestu iza Toyote Yaris s 266 bodova je završio Fiat 500 Electric, s 240 bodova, dok je crossover Cupra Formentor završila na trećem mjestu, s 239 bodova. Volkswagen ID.3 (224 boda), Škoda Octavia (199 bodova), Land Rover Defender (164 boda) i Citroën C4 (143 boda) upotpunili su uži izbor za sedam automobila. To je drugi put da Yaris osvaja nagradu - prva generacija Yarisa proglašena je automobilom godine 2000. godine.
Matt Harrison, izvršni potpredsjednik Toyota Europe je rekao: 'Ovo je velika čast za Toyotu i želio bih zahvaliti žiriju na pažnji i priznanju. Također bih iskoristio ovu priliku da prepoznam strast naših razvojnih timova u Europi i Japanu. Ovo je najbolji Yaris ikad, i baš kao što je Akio Toyoda namjeravao, već stavlja osmijeh na lice naših kupaca.'
Svečana ceremonija proglašenja pobjednika za ovu godinu, izravno je online emitirana iz Ženeve, kao što je to bilo i s prošlogodišnjim izborom zbog pandemije koronavirusa. Deseti je to put od 2012. godine da tim međunarodnog salona automobila u Ženevi (Geneva International Motor Show ili GIMS) organizira ovu ceremoniju, a predsjedavao je dugogodišnji direktor COTY organizacije Frank Janssen.
O novoj Toyoti Yaris pisali smo prilikom njezine svjetske premijere u listopadu 2019. godine, kao i u trenutku kada je ovaj prekrasni mali automobil stigao na naše tržište u prosincu 2020. Već onda smo znali da se radi o izvanserijskom modelu, koji ove godine čekaju brojne nagrade i javnosti, ali i stručnjaka automobilske industrije širom svijeta. Ono što je još zanimljivije jest i činjenica da je za njezin dizajn zaslužan Hrvat Mario Majdandžić.
Novi Yaris koristi zadnju, četvrtu generaciju Toyotine hibridne tehnologije i uvodi nove komponente koje su konstruirane da budu kompaktne, lagane i učinkovite. Time je ovaj automobil dobio svoj prvi motor TNGA. Za konstruktorski tim fokus je bio ne samo na stvaranju učinkovitijeg sustava, nego i na povećanju užitka u vožnji koji automobil pruža, uz prilagođavanje europskim cestama. Da podsjetimo, novi Yaris nudi na izbor dva benzinska motora (1,0 VVT-i, M/T 5 i 1,5 VVT-iE, M/T 6) i hibridni pogonski sklop (1,5 VVT-i hibrid).
Nagrada koja se dodjeljuje od 1964. godine je najprestižnija i najželjenija nagrada u automobilskom svijetu. Žiri od 59 članova, sastavljen od automobilskih novinara iz 22 zemlje, odabire pobjednika s liste od 29 nominiranih modela automobila. Kao što smo već izvjestili u siječnju, žiri se u prvom krugu odlučio za ovih sedam finalista (prema abecednom redu): Citroën C4, Cupra Formentor, Fiat 500, Land Rover Defender, Škoda Octavia, Toyota Yaris i Volkswagen ID.3
Za posljednji krug glasanja, svaki član žirija je imao na raspolaganju 25 bodova za raspodjelu među finalistima. Bodovi su se morali raspodijeliti na najmanje pet automobila, s najviše deset na bilo koji od automobila i bez zajedničkih gornjih ocjena. Glasanje je otvoreno, a svaki član žirija nakon proglašenja pobjednika objavljuje objašnjenje za raspodjelu glasova.
Prošlogodišnji pobjednik bio je Peugeot 208, dok je 2019. Jaguar I-Pace pobijedio u 'pripretavanju' nakon što je završio na prvom mjestu s Alpineom A110, oba s po 250 bodova.
Car of the Year neovisna je organizacija koju podržava devet automobilskih publikacija iz devet europskih zemalja, a koje osiguravaju sva njezina financijska sredstva. Ne prihvaća sponzoriranje proizvođača, ne prodaju se stolovi na svečanim nagradama i ne uzima se naknada od dobitnika ili proizvođača automobila koji ulaze u uži izbor za upotrebu njihovog logotipa 'Car of the Year'.
Evo i devet publikacija koje su nositeljice ove prestižne nagrade: Auto (Italija), Autocar (Velika Britnija), Automobil Revue (Švicarska), Autopista (Španjolska), AutoTrends (Belgija), Autovisie (Nizozemska), Firmenauto (Njemačka), L'Automobile Magazine (Francuska) i Vi Bilägare (Švedska).