HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo novi Peugeot 2008: Osvježeni B-SUV još ljepši, novih tehnologija, a u EV verziji s jačim e-pogonom

27.10.2023 u 14:26

Bionic
Reading

Pogonski sklopovi novog 2008 obuhvaćaju paletu od dva benzinska, jedan dizelski te dvije snage e-motora i baterija, a uskoro stiže i hribridna verzija. Cijene kreću s modelom PureTech 100 S&S BVM6 Active od 23.370 eura

Jedan od najomiljenijih predstavnika B-SUV segmenta, Peugeot 2008, je u svibnju doživio facelift. Sada je stigao i kod nas, a mi smo bili na njegovoj domaćoj premijeri. Isprobali smo i njegovu benzinsku verziju, ali i saznali njegove cijene i ono što nas još očekuje od njegove široke palete pogonskih sklopova. Donosimo vam svoje prve dojmove.

Lansiran krajem 2019. i s gotovo 700.000 proizvedenih primjeraka, Peugeot 2008 je uvijek bio na postolju kada je riječ o prodaji SUV vozila u B segmentu u Europi, a čak je bio i na vrhu te liste 2021. godine.

Treba reći kako je za uspjeh ovog modela posebno zaslužan potpuno električni e-2008, koji je bio pionir elektrifikacije u svom segmentu od 2019. godine, s više od 75.000 proizvedenih primjeraka. Zauzimao je 17,4 posto prodaje verzija u 2022., što ga je svrstalo na postolje europske prodaje električnih SUV vozila u B segmentu.

Novi Peugeot 2008 Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Novi 2008 se proizvodi u tvornici Vigo u Španjolskoj. U prodaju će krenuti u ljeto 2023. s dometom koji se temelji na tri verzije - Active, Allure, GT - i četiri motora, uključujući novi potpuno električni motor od 115 kW/156 KS s dometom do 406 km (WLTP kombinirani ciklus ). Ponuda 2008 će biti proširena 2024. godine dolaskom novog hibridnog motora.

Što je novo?

Osvježeni Peugeot 2008 krasi novi vanjski dizajn, poboljšana je njegova unutrašnjost, najnovija generacija povezanih informacijskih sustava Peugeot, aplikacija za pametne telefone MyPeugeot® dodaje 3 nove značajke, potpuno električna verzija e-2008 ima novi motor koji su već usvojili e-208 i E-308.

Gledajući izvana, novi je 2008 dobio nova svjetla. Drugi je to model Peugeota s tim potpisom, nakon linije 508, a karakteriziraju ga tri okomite svjetleće kandže koje su integrirane u sjajno crne umetke na braniku. Kombinacija naglašava snažnu osobnost modela 2008 i njegov robusni SUV dizajn. Sve verzije imaju ovaj novi svjetlosni potpis. U GT verzijama, upečatljiv učinak tri kandže proširen je po prvi put u osvjetljenju potpunih LED prednjih svjetala upotrebom triju svjetlosnih modula. To razlikuje GT verzije od ostatka asortimana dajući im ekskluzivan prednji potpis.

Nova LED stražnja svjetla na svim verzijama novog 2008 redizajniraju simbolične tri kandže koje karakteriziraju stražnji dio. Ovdje se sastoje od tri vodoravne dvostruke letvice postavljene jedna na drugu, fine i elegantne, koje doprinose vizualnom širenju stava automobila. Svjetla za vožnju unatrag i indikatori također su LED.

Novi 2008 ima novi prednji dio, koji ima novi Peugeot amblem. Širi je i uključuje specifičan bočni uzorak koji se povezuje s prednjim svjetlima i pojačava okomitost i snažan stav vozila.

Moderna Selenium Grey siva je odabrana kao boja za lansiranje i također je boja ponuđena u dostupnoj paleti. Nova Okenite White bijela, bogata plavkasto-sivim detaljima, naglasit će sofisticiranost novog modela 2008. GT verzija standardno dolazi s crnim dvobojnim krovom. Svi novi modeli iz 2008. imaju crne retrovizore, bez obzira na odabranu boju karoserije. Novi 2008 dostupan je u šest boja karoserije: Selenium Grey siva, Artense Grey siva, Okenite White bijela, Black Perla Nera crna, Elixir Red crvenai Vertigo Blue plava.

Novi 2008 ima nove aluminijske naplatke, u skladu s onima predstavljenim na Peugeotu 408. Dostupno je nekoliko modela, u 16-colnim 'NOMA' (Active verzije), 17-colnim 'KARAKOY' (Allure i GT ) ili 18-colni 'EVISSA' (opcija na GT). Svi kotači od lake legure imaju središte kotača s 4 kraka, utisnuto Peugeot grbom, koji elegantno skriva matice kotača.

Prednja, bočna i stražnja značka novog 2008 dobila su novi tip slova i novu bazaltno sivu boju. E-2008 ima oznaku 'E' u plavoj i bijeloj boji. Straga se monogram PEUGEOT proteže preko cijele širine trake poklopca prtljažnika.

Novi 2008 zadržava iste vanjske dimenzije: 4,30 m duljine, 1,987 m širine (uključujući retrovizore), 1,55 m visine. Zapremina prtljažnika je nepromijenjena i iznosi 434 litre (ispod police).

Osvježena unutrašnjost

Ključni element kabine, Peugeot i-Cockpit poboljšan je i moderniziran kako bi se optimizirala njegova ergonomija i užitak u vožnji. Idealno smještena u razini očiju, odmah iznad upravljača, nova instrument ploča sada je digitalna na verzijama Allure i GT. Njegov 10-inčni digitalni zaslon ima novi dizajn i, na GT verzijama, 3D zaslon. U verziji Active, 2008 još uvijek ima svoju analognu ploču s instrumentima.

Svi 2008 modeli sada dolaze s 10-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir kao standardom (prethodno 7 inča na prve dvije razine opreme). Na verzijama Allure i GT središnji ekran je HD tehnologije. Ispod središnjeg ekrana zadržale su se tipke klavira za brzi pristup funkcijama tipki.

Kompaktni upravljač prikazuje novi logo u središtu i novu oznaku GT na donjem dijelu ruba. U njemu se nalaze kontrole multimedijskog sustava (audioizvori, telefon), kao i kontrola glasnoće i glasa.

Interijer novog 2008 GT-a ima ambijentalno osvjetljenje koje se može prilagoditi u osam različitih boja, od kojih su neke nove, koje su sada usklađene s bojama središnjeg zaslona osjetljivog na dodir i uzimaju u obzir odabrani način vožnje.

Novi 2008 modeli s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa imaju novu ručicu mjenjača za poboljšanu ergonomiju. Novi 2008 s automatskim mjenjačem još uvijek imaju elegantnu, praktičnu i diskretnu ručicu mjenjača predstavljenu u proljeće 2022.

Novi 2008 dolazi s Grip Control-om koji omogućuje pristup trima načinima vožnje: pijesak, blato i snijeg. Ovisno o zemlji, ova ponuda kontrole prianjanja kombinira se s cjelogodišnjim gumama '3PMSF'.

Sve verzije novog 2008 imaju obnovljene tkanine za sjedala, što ilustrira pravi pomak na više tržište, poput novih presvlaka od alcantare dostupne kao opcija na GT verzijama.

  • +50
Peugeot 2008: hrvatska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Najnovija generacija povezanih informacijskih sustava Peugeot

Novi 2008 sada standardno dolazi sa sustavom Peugeot i-Connect®, a sve izvedbe mogu biti opremljene sustavom Peugeot i-Connect® Advanced kao opcijom. Objema se upravlja putem središnjeg 10-inčnog zaslona osjetljivog na dodir visoke razlučivosti, koji je lako prilagodljiv, ima više prozora s widgetima ili prečacima, vrlo je jednostavan za korištenje i brz kao pametni telefon.

Nove 2008 Allure i GT verzije sada standardno imaju tri USB-C utičnice (dvije sprijeda, jednu straga) i jednu USB-A utičnicu (straga). U verziji Active, 2008 i dalje ima USB-C utičnicu sprijeda, dok E-2008 također ima USB-C utičnicu i USB-A utičnicu straga. Novi modeli 2008 Allure mogu se opremiti dodatnim punjačem za pametne telefone od 15 W (prije 5 W). Ova je oprema standardna za GT opremu. I dalje se nalazi iza preklopa središnje konzole i brzo puni pametni telefon kada se koristi za bežično zrcaljenje.

Aplikacija za pametne telefone MyPeugeot® dodaje 3 nove značajke s novim 2008: virtualna knjiga održavanja, daljinsko slanje obavljenih putovanja na vaš pametni telefon u ugrađeni navigacijski sustav, predviđanje mjesta za punjenje vozila radi optimizacije putovanja, istovremeno predviđajući dostupnu razinu napunjenosti nakon dolaska na odredište.

Pogonski sklopovi novog 2008

E-2008 ima novi motor koji su već usvojili e-208 i E-308. Maksimalna snaga je povećana za 15 posto sa 100 kW/136 KS na 115 kW/156 KS, dok je baterija povećana sa 50 kWh na 54 kWh. Bez obzira na povećanje performansi proširen i domet, koji sada doseže do 406 km u usporedbi s prethodnih 345 km (WLTP mješoviti ciklus).

Na novom E-2008 dostupne su dvije vrste ugrađenih punjača koji odgovaraju svim namjenama i svim rješenjima punjenja: kao standard, jednofazni punjač od 7,4 kW i, kao opcija, trofazni punjač od 11 kW. Procijenjeno vrijeme punjenja od 20 do 80 posto je 30 minuta s javnog mjesta za punjenje (100 kW), 4 sata i 40 minuta iz zidne kutije (7,4 kW) i 11 sati i 10 minuta iz pojačane utičnice (3,2 kW).

Početkom 2024. novi 2008 dobiti će novi 48V HYBRID pogonski sklop, koji se sastoji od nove generacije PureTech benzinskog motora od 136 KS (100 kW), zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji uključuje električni motor.

Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija nudi dodatni okretni moment pri niskim brzinama motora i do 15 posto nižu potrošnju goriva. U gradskoj vožnji, novi 2008 opremljen HYBRID sustavom može raditi više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija.

Uz gore opisane elektrificirane motore, asortiman novog 2008 nudi izbor benzinskih i dizelskih motora: PureTech 100 (3-cilindrični benzinski motor obujma 1,2 litre i snage 100 KS, opremljen sustavom Stop & Start, kombiniran je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem); PureTech 130 (3-cilindrični, 1,2-litreni benzinski motor od 130 KS sa sustavom Stop & Start može se kombinirati s EAT8 8-stupanjskim automatskim mjenjačem ili 6-stupanjskim ručnim mjenjačem); BlueHDi 130 EAT8 (1,5-litreni, 4-cilindrični dizelski motor od 130 KS sa sustavom Stop & Start kombiniran je s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8).

Sustavi sigurnsti i pomoći vozaču

Nove prednje i stražnje kamere za pomoć pri parkiranju na novom 2008 sada nude sliku visoke razlučivosti. Ovisno o razini opreme, nova prednja kamera visoke razlučivosti (zajedno s nadzorom mrtvog kuta) sada je dostupna kao opcija, pružajući sliku od 360° neposredne okoline automobila, dragocjenu pomoć pri parkiranju.

Osim novih kamera za pomoć pri parkiranju visoke razlučivosti, novi 2008 svojim korisnicima nudi niz uređaja koji vožnju čine sigurnijom i lakšom, kao što su: Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop and Go; Automatsko kočenje u nuždi s upozorenjem na sudar; Prošireno prepoznavanje i prikaz prometnih znakova na digitalnoj instrumentnoj ploči; Aktivno upozorenje o napuštanju trake s korekcijom trake; Upozorenje na pozornost vozača; Nadzor mrtvog kuta.

Poboljšano prianjanje uz Grip Control, koji omogućuje pristup trima načinima vožnje: pijesak, blato i snijeg. Ovisno o zemlji, ova ponuda kontrole prianjanja kombinira se s cjelogodišnjim gumama '3PMSF'.

Prvi dojmovi

Mi smo na hrvatskoj premijeri isprobali verziju Peugeot 2008 GT s benzinskim motorom PureTech 130 S&S EAT8. Osvježeni 2008 privlači prije svega svojim snažnim, elegantnim i robustnim dizajnom, a budući korisnici će jako cijeniti njegovu svestranost i agilnost. Ciljana skupina je, pretpostavljamo, mlađe aktivne obitelji. Iznutra, pažnju plijene i sjedala s presvlakama od kombinacije alcantare i TEP Isabella materijala, uz Adamite šavove. Iste presvleake su opcija u razinu opreme GT.

Provjereni pogonski sklop djeluje vrlo uvjerljivo, čak i kad je više odraslih osoba u kabini. Automatski mjenjač pravovremeno odabire stupnjeve prijenosa, a 'ručica mjenjača', odnosno sklopka, poznata iz ostalih modela Stellantisa je vrlo praktična i ne zauzima dodatni prostor na središnjoj konzoli.

Kompaktne dimenzije isprobanog modela sjajno se uklapaju u gradsku gužvu, a udobnosti vožnje oštećenim prometnicama lijepo doprinose i gume dimenzija 215/55R18. Što se aluminijskih naplataka tiče, 'Evissa' 18-colni dijamantno brušeni s crnim umetcima (opcija za GT) djeluju vrlo atraktivno.

Cijene u Hrvatskoj

Novi Peugeot 2008 kreće s modelom PureTech 100 S&S BVM6 Active od 23.370 eura, PureTech 100 S&S BVM6 Allure od 24.876 eura, slijede modeli PureTech 130 S&S EAT8 Allure od 28.670 eura i PureTech 130 S&S EAT8 GT od 31.212 eura. Dizelska verzija kreće od modela BlueHDI 130 S&S EAT8 Allure od 30.897 eura.

Električne izvedbe kreću od modela Active s električnim motorom od 100 kW (136 KS) i baterija 50 kWh od 37.330 eura, a snažnija verzija Active s e-motorom od 115 kW (156 KS) i baterijom od 54 kWh kreću od 39.630 eura.

Treba reći kako je Peugeot povodom lansiranja novog 2008 pripremio posebnu ponudu putem Peugeot financiranja uz 0 posto kamata na tri godišnje rate, kao i poklon 4 zimske gume.