test automobila

Vozili smo Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225: Top-verzija dizajnerski sjajnog fastbacka

03.10.2023 u 15:54

Bionic
Reading

PureTech 130 S&S EAT8 GT snage 130 KS, s 8-brzinskim automatskim mjenjačem smo nedavno imali na svom jednotjednom testu. Sada vam donosimo i osvrt na njegovu najjaču verziju, 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT, ukupne snage sustava od 165 kW (225 KS)

Peugeot 408 je svojom pojavom izazvao dosta pažnje među ljubiteljima nesvakodašnjih automobila. Ukratko, 408 je neviđen spoj SUV-a i limuzine kojeg krasi izgled dinamične brze limuzine s povišenom karoserijom i velikim kotačima te mačkastim stavom tipičnim za modele ove marke.

Mi smo na Pariškom salonu automobila (Mondial de l'Auto) u listopadu 2022., kada smo Peugeot 408 i prvi puta uživo vidjeli, razgovarali s Emmanuelom Lafauriem direktorom projekta modela 408, koji nam je otkrio zanimljive detalje ovog modela. Prema njegovim riječima, ovo je dosta bitan model za francuskog proizvođača.

Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Početkom ove godine smo bili na hrvatskoj premijeri 408 i tada smo na raspolaganju imali i ulaznu benzinsku verziju PureTech 130 S&S EAT8 GT snage 130 KS, s 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Isti, benzinski model smo nedavno imali i na svom jednotjednom testu. Sada vam donosimo i osvrt na njegovu najjaču verziju, točne oznake 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT, ukupne snage sustava od 165 kW (225 KS).

Vanjski izgled, struktura i dimenzije

Ponoviti ćemo već dobro poznate činjenice modela Peugeot 408. Dakle, gledan izvana, 408 ima doista dinamičnu siluetu. Njegove su linije oštre, maska ​​je iste boje kao i karoserija kako bi se savršeno uklopila s prednjim dijelom, a ponosno se može pohvaliti novim Peugeotovim amblemom s glavom lava.

Sprijeda svjetlosni potpis u obliku očnjaka savršeno integrira 408 u obitelj Peugeot, kao i LED svjetla s tri pandže straga. Svjetla su izvedena u LED Matrix tehnologiji koja omogućuje dizajn izuzetno tankih prednjih svjetala, istodobno osiguravajući vrlo visoku razinu performansi. Ta svjetla, koja održavaju neporecivu pripadnost marki Peugeot, potpis su modela 408. Svjetlosni potpis širi se prema dolje s dvije LED trake u obliku očnjaka koje prodiru u odbojnik.

Bočne strane Peugeota 408 odlikuju se jasnim kontrastom crnih i obojenih dijelova, osmišljenim kako bi se silueta učinila profinjenom i povećala dinamična svojstva. Naglašavaju i obilje prostora za putnike, posebno kad je riječ o dizajnu bočnih prozora, čime se ističe dinamičnost fastbacka na najvišoj točki pristupa stražnjim vratima.

Bočne zaštitne letvice na karoseriji i blatobranima protežu se na robusni crni stražnji odbojnik koji pod kutem prekida boju te tako naglašava učinak 'preokrenutog' stražnjeg dijela i poboljšava ukupni dojam. Pomaže i kod vizualnog dojma stražnjeg prevjesa koji omogućuje veliki prtljažnik.

Peugeot 408 se temelji na platformi EMP2 (Efficient Modular Platform) s različitim pogonskim sklopovima, a odlikuje se širokim tragom kotača, točnije 1599 mm sprijeda i 1604 mm straga, što uz njegove kotače pridonosi stabilnosti na cesti. Inače, novi 408 koristi kotače s gumama velikog promjera promjera do 720 mm, a upravo ti posebno dizajnirani naplatci od 20 cola imaju radikalno drugačiji geometrijski dizajn. Njihov neobičan dizajn u skladu je s originalnim dizajnerskim konceptom novog modela 408. Na izbor su sljedeće dimenzije kotača i guma (215/65R17, 205/55R19, 245/40R20).

S duljinom od 4687 mm, na temelju dugog međuosovinskog razmaka od 2787 mm, širine 1848 mm (2062 mm s otvorenim retrovizorima), novi 408 ima izuzetno prostran drugi red, sa 188 mm prostora za noge. Novi 408 visok je 1478 mm i krasi ga vitka i uglađena silueta, što poboljšava aerodinamičku učinkovitost. Visina od podloge je 188 mm za benzinsku varijantu i 189 za PHEV varijantu (kao u našem slučaju).

Prtljažnik je također izdašne veličine, s volumenom od 536 litara (471 l za PHEV verzije), koji se može povećati na 1611 l kada se preklope stražnja sjedala (omjer 60/40) (uključujući 36 l u prostoru ispod zaštitne obloge prtljažnika u inačici s motorom s unutarnjim izgaranjem) te 1545 l za PHEV verzije. Težina testnog 408 PHEV modela je 1781–1869 kg s vozačem od 75 kg (benzinska verzija 1396 kg bez vozača), a može vuči kočenu prikolicu od 1400 kg ili 750 kg nekočenu.

Naš testni model 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT je imao radikalno drugačiji geometrijski dizajn naplataka veličine 20 cola 'Monolithe', s odličnim ljetnim gumama GoodYear Eagle F1 dimenzija 245/40R20 99V.

Naš ovotjedni PHEV GT model je imao atraktivnu metalik plavu Obsession boju, a to je ujedno i nova boja u kojoj je model predstavljen.

Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT
  • Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT
  • Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT
  • Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT
  • Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT
  • Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT
    +57
Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Unutrašnjost

Novi 408 doista ima lijepo uređenu kabinu. Primjetiti ćete jednostavnost linija i ploha, što odgovara modernom ali i sportskom automobilu. Vrlo kompaktni upravljač značajka je kokpita Peugeot i-Cockpit® koji višestruko povećava užitak u vožnji nudeći jedinstvenu upravljivost i preciznost kretanja. Sportski upravljač je ergonomičan i grijan (opcija na Allure Business i serija na GT) te se na njemu nalaze tipke za upravljanje multimedijskim sustavom (radio, telefon) i određenim sustavima za pomoć u vožnji.

I u prošloj benzinskoj GT verziji smo rekli da su sjedala lijepo profilirana i osmišljena tako da se naglasi kvaliteta korištenih materijala: prošarana tkanina, tehničke niti, alcantara, perforirana koža i obojena Nappa koža (u našem slučaju). Sada u PHEV GT verziji imamo top verziju prednjih sjedala, koja su posebno udobna i nose oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken ili Kampanja za zdrava leđa) koju im je dodijelilo neovisno njemačko udruženje stručnjaka za ergonomiju i zdravlje leđa. Oznaka obuhvaća i ergonomska svojstva i raspon prilagodljivosti prednjih sjedala.

Sjedala su opremljena i električnim podešavanjem u 10 smjerova s dvije postavke memoriranja za vozača, električnim podešavanjem u šest smjerova za suvozača, kao i masažom u osam točaka s pet različitih programa, te grijanjem sjedala.

Inače, naš je PHEV model imao unutrašnjost izvedenu u Nappa koži boje plava Naboo, a treba reći da su u inačici GT sjedala ukrašena posebnim koncem u boji minerala adamit koji krasi i armaturnu ploču, obloge vrata i elemente središnje konzole s pjenastom podstavom.

Stražnja klupa posebno je prostrana zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku, što model 408 čini Peugeotovim modelom s najviše prostora za putnike na stražnjoj klupi: na raspolaganju im je čak 188 mm prostora za koljena. Putnici na stražnjoj klupi mogu protegnuti noge zahvaljujući otvoru u podnožju prednjih sjedala. Osmišljen je kako bi se maksimalno povećala sloboda pokreta, a dizajn i kut sjedala omogućuju putnicima da maksimalno iskoriste prostor i uživaju u udobnosti na putovanju.

Između prednjih sjedala smjestio se proširen luk središnje konzole koji sada uključuje prostor za bežično punjenje pametnog telefona. Ostatak konzole u potpunosti je namijenjen praktičnim rješenjima za odlaganje te uključuje naslon za ruku, dvije USB-C utičnice (za punjenje ili prijenos podataka), dva držača čaša velikog promjera i do 33 litre raznovrsnog prostora za odlaganje.

U kokpitu, naglasak je na kvaliteti i povezivanju, s najnovijim tehnologijama kako bi iskustvo vožnje i putovanja učinili intuitivnijim i korisnijim. Nova digitalna armaturna ploča s 10-inčnim digitalnim zaslonom smještena je u razini očiju odmah iznad upravljača. U razini opreme GT armaturna ploča dostupna je s 3D tehnologijom. Digitalna armaturna ploča može se u potpunosti personalizirati te nudi nekoliko načina prikaza (povezani navigacijski sustav TomTom, Radio / medijski sadržaji, Pomoć u vožnji, Protok energije itd.) koji se mogu mijenjati izravno na kontrolnoj ploči.

Dizajn armaturne ploče novog Peugeot 408 temelji se na arhitekturi 'povišenih zračnih otvora', kod koje se zračni otvori postavljaju na višu poziciju, ispred glava putnika, kako bi se poboljšala njihova toplinska ugodnost.

U unutrašnjosti novog modela 408, LED ambijentalno osvjetljenje (osam boja na izbor) smješteno iza središnjeg zaslona osigurava blago osvjetljenje i pridonosi profinjenom ugođaju u kabini. Isto se osvjetljenje proteže i na spužvaste obloge vrata koje mogu biti prekrivene tkaninom, materijalom Alcantara ili pak biti izrađene od prešanog aluminija, ovisno o razini opreme.

Ista arhitektura omogućuje i postavljanje središnjeg 10-inčnog dodirnog zaslona nešto niže od digitalne armaturne ploče smještene izravno ispred vozača, kako biste mu mogli još lakše pristupiti. Sustav je opremljen tipkama i-toggle koje se mogu u potpunosti konfigurirati i koje su smještene su ispod središnjeg zaslona poput otvorene knjige. Osim toga, svojim dizajnom stvaraju jedinstveni estetski i tehnološki dojam u segmentu. Svaka i-toggle tipka osjetljiva je na dodir i predstavlja prečac do postavki klima-uređaja, telefonskih kontakata, radijske postaje ili aplikacija... Ovisno o željama korisnika.

Pri dizajniranju putničkog prostora novog modela 408, jedan je od ciljeva tima marke za dizajn unutrašnjosti bio unijeti ravnotežu u prostor između prednjih putnika. Peugeot i-Cockpit vjeran je načelu središnjeg zaslona 'okrenutog vozaču', čime se optimiziraju ergonomska svojstva u vožnji, a pritom se ne onemogućuje suvozaču da čita informacije na zaslonu i služi se njime.

S druge strane, središnja je konzola namjerno otvorena prema suvozaču. Sve što je potrebno za dinamičku kontrolu vozila smješteno je u luku s vozačeve strane. Vozač jednim dodirom može odabrati neki od različitih načina vožnje koje nudi 8-stupanjski automatski mjenjač EAT8: način Reverse (R) omogućuje odabir stupnja za vožnju unatrag, način Neutral (N) omogućuje postavljanje mjenjača u neutralni položaj, način Drive (D) pokreće automatsko odabiranje 8 brzina ovisno o brzini i stilu vožnje, vrsti ceste i opterećenju vozila.

Dva odvojena gumba omogućuju sljedeće funkcije: Parking (P) postavlja mjenjač u način za parkiranje (kod hibridnih motora, način Brake (B) aktivira regenerativno kočenje). Dok je u benzinskoj inačici, on zamijenjen načinom Manual (M) koji omogućuje ručno odabiranje brzine s pomoću polugica iza upravljača.

Osim toga, na raspolaganju je i odabir načina rada koji vozaču omogućuje da bira između različitih načina vožnje (Electric, Eco, Hybrid, Normal i Sport), kao u našem slučaju s plug-in hibridnim pogonom.

Sustavi pomoći vozaču

Pokretani sa 6 kamera i 9 radara, sustavi pomoći vozaču, prema proizvođaču, pružaju bezbrižnost i sigurnost. Oni uključuju: Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop and Go, Night Vision, koji upozorava na životinje, pješake ili bicikliste ispred sebe prije nego što se pojave u dugim svjetlima, Praćenje mrtvog kuta velikog dometa (75 metara), Rear Traffic Alert, koji upozorava na potencijalnu opasnost pri vožnji unatrag. Mi smo imali i sjajni doplatni paket Visiopark 3 Sustav kamera 360 stupnjeva.

Plug-in hibridni pogonski sklop HYBRID 225 e-EAT8 s 225 KS

Prilikom premijere novog 408 smo rekli da što se tiče pogonskih sklopova su u ponudi dvije plug-in hibridne inačice HYBRID 180 e-EAT8 i HYBRID 225 e-EAT8 sa 180 i 225 KS, te benzinska verzija PureTech 130 S&S EAT8 snage 130 KS. Ovu ulaznu verziju motora smo nedavno imali na svom testu. Sva tri su uparena s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a pogon je na prednja dva kotača. Za ljubitelje dizelskog pogona, treba reći da ove verzije nema u modelu 408.

Ako pogledamo plug-in hibridne verzije vidjeti ćemo da je snažnija verzija kombinacija 1,6-litrenog četverocilindričnog benzinskog PureTech motora od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW (110 KS). Dok je slabiji PHEV kombinacija 1,6-litrenog četverocilindričnog benzinskog PureTech motora od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW (110 KS).

Spomenimo, kako smo najjaču verziju ovog provjerenog plug-in pogonskog sklopa već isprobali u nekoliko drugih modela Stellantis grupe (Peugeot 308 SW Hybrid 225 e-EAT8 GT, Peugeot 3008 Hybrid 225 e-EAT8 Road Trip, Citroën C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8, Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid Shine 225 ë-EAT8, Opel Astra GSe 5 vrata 1.6 S/S (165 kW/225 KS) FWD PHEV-Petrol eAT8).

Treba reći kako je ukupna snaga testnog PHEV agregata 225 KS (165 kW) te okretnog momenta sustava od 360 Nm. Sam benzinski motor od 180 KS ima najveći okretni moment od 300 Nm pri 1900 okr./min. Slabija PHEV verzija s benzinskim motorom od 150 KS (110 kW) ima najveći okretni moment od 250 Nm pri 1750 okr./min.

Snažniji pogon omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h od 7,8 s i krajnju brzinu od 233 km/h (elektronički ograničena). Slabiji agregat omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h od 8,1 s i krajnju brzinu od 225 km/h (elektronički ograničena). Ne treba niti reći koliko je ova izvedba potentnija od prethodno testirane benzinske PureTech 130 S&S EAT8 verzije Peugeota 408.

Što se potrošnje PHEV verzija tiče u kombiniranim uvjetima snažniji sklop troši 1,2-1,3 l/100 km, uz emisiju CO2 u kombiniranim uvjetima od 27-28 g/km (sve prema WLTP-u). Slabija verzija u kombiniranim uvjetima troši 1,2 l/100 km, uz emisiju CO2 u kombiniranim uvjetima od 27 g/km (sve prema WLTP-u). Inače, sve tri verzije imaju identičan volumen spremnika goriva: 52 litre.

Što se dometa u čisto elektičnom načinu vožnje tiče, on je moguć do brzine od 135 km/h, a domet je snažnijeg agregata u mješovitim uvjetima 62-63 km, odnosno u gradu 68-72 km (sve WLTP).

Inače, u sve tri verzije prednji ovjes je izveden kao neovisan ovjes pseudo McPherson tipa, sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Isto vrijedi i straga, radi se o polukrutoj osovini s uzdužnim ramenima, sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Naravno, za izvrsnu razinu kočenja se brinu disk kočnice na svim kotačima.

Baterija i punjenje

Litij-ionska baterija u obje plug-in hibridne inačice ima kapacitet od 12,4 kWh i snagu od 102 kW. Dostupne su dvije vrste ugrađenih punjača: jednofazni punjač snage 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač snage 7,4 kW u opcijskoj ponudi.

Procijenjeno trajanje punjenja PHEV verzija :

  • S pomoću zidne punionice Wall Box od 7,4 kW (32 A) i jednofaznog ugrađenog punjača od 7,4 kW, punjenje do punog kapaciteta traje 1 sat i 40 minuta.
  • S pomoću ojačane utičnice (14 A) i jednofaznog ugrađenog punjača od 3,7 kW, punjenje do punog kapaciteta traje 3 sata i 55 minuta.
  • S pomoću standardne utičnice (8 A) i jednofaznog ugrađenog punjača od 3,7 kW, punjenje do punog kapaciteta traje oko 7 sati i 5 minuta.

Za kraj, cijene novog Peugeota 408 kreću od PureTech 130 S&S EAT8 Allure od 33.945 eura, a ulazna plug-in hibridna verzija PHEV 180 e-EAT8 Allure kreće od 43.645 eura. Najskuplja razina opreme GT u sve tri verzije motora kreće od PureTech 130 S&S EAT8 od 38.945 eura, PHEV 180 e-EAT8 od 48.285 eura te PHEV 225 e-EAT8 od 50.515 eura. Naš testni model 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT sa svim opcijama (Paket kožna unutrašnjost, sjedala AGR; Visiopark 3 sustav kamera 360; Bežično punjenje modela; 20-colni kotači Monolithe; OBC pretvarač 7,4 kW) stoji 55.497,75 eura (PPMV i PDV uključeni).