hrvatska premijera

Isprobali smo SsangYong Musso Grand: Robusni pick-up suvremenog izgleda i odličnih karakteristika

31.08.2023 u 17:55

Bionic
Reading

Novi turbodizelski 2.2 e-XDi220 motor snažan je 202 KS (149 kW) uz okretni moment od 441 Nm. Za prijenos snage do sva četiri pogonskih kotača na raspolaganju su 6-stupanjski ručni mjenjač ili 6-stupanjski automatski mjenjač renomiranog japanskog proizvođača Aisin

Ovaj tjedan smo bili na hrvatskoj premijeri prvog modela nove ere marke SsangYong, odnosno njihovog prvog vozila kod nas: pick-up vozila Musso Grand.

Mnogi se sjećaju korejske marke terenskih vozila SsangYong, u Europi najviše po SUV modelima Korando i Rexton. I s pravom, jer je ova marka treći po veličini južnokorejski proizvođač automobila osnovana 1954. godine najstariji korejski proizvođač vozila i specijalizirana samo za proizvodnju 4x4 (terenaca) i SUV vozila.

U međuvremenu, novi je vlasnik posrnulog SsangYonga, KG Group, javnosti na '2023 Seoul Mobility Show'-u u travnju ove godine predstavio buduće modele u formi EV koncepata: kompaktni crossover KR10 (nasljednik SsangYong Koranda), pick-up O100 (nasljednik modela SsangYong Musso) te SUV F100.

Izvjesno je i da naziv marke SsangYong odlazi u povijest jer je sam proizvođač u ožujku ove godine na skupštini dioničara promijenio svoje ime u KG Mobility. Razlog u ovoj promjeni leži u tome da se novi vlasnik želi osloboditi tereta imena posrnule marke u posljednjih desetak godina, ali i transformirati u buduću tvrtku za rješenja mobilnosti.

KG Mobility i povijest SsangYong vozila Izvor: Promo fotografije / Autor: KG Mobility

Novi vlasnik, južnokorejski konzorcij predvođen tvrtkom za proizvodnju kemikalija i čelika KG Group, će se usredotočiti na platformu električnih vozila, softverski definirano vozilo, autonomnu vožnju i umjetnu inteligenciju za preživljavanje usred ubrzanog pokreta elektrifikacije.

U ponudi ovog korejskog specijalista za terenska vozila trenutno je model Musso Grand (ima homologaciju N1), dok će se već ujesen pridružiti električni terenac e-Korando i potpuno novi model Torres. Inače, ime SsangYong na korejskom znači: dva zmaja.

Musso Grand

Ovaj veliki pick-up, rekli bismo, stara je škola proizvodnje ovog tipa vozila; odvažan i stvoren za obavljanje zahtjevnih poslova. Usprkos svojoj čvrstoći nije grub, budući da kombinira eleganciju i radnu etiku bez kompromisa. Nova generacija modela Musso Grand može se pohvaliti vrhunskim izgledom vanjštine i unutrašnjosti, što ga stavlja na sam vrh suvremenih pick-up vozila.

Kada kažemo 'Grand' odmah se postavlja pitanje: 'Da li onda postoji i model Musso koji nema taj sufiks?' Naravno, oznaka Grand podrazumijeva da je riječ o double cab – dvostrukoj kabini. Model s kraćom kabinom i nešto kraćom dužinom nosi naziv Musso, ali zasad još neće stići na domaće tržište.

Musso Grand je ne samo moćan i svestran pick-up, nego i donosi novu razinu stila i udobnosti. Koncipiran je za one koji žele imati vozilo koje odudara na cesti, dok ujedno nudi izvrsnu udobnost i iznimne performanse, potrebne za obavljanje složenih zadataka. Svojim jedinstvenim karakterom i najsuvremenijom opremom Musso Grand postavlja nove standarde u pick-up klasi.

Prepoznatljiva maska hladnjaka s prednjim svjetlima i okomitim svjetlima za maglu daju vozilu karakterističan i svjež izgled. Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 5405 mm, širina 1950 mm, visina s krovnim nosačima 1855 mm, međuosovinski razmak 3210 mm.

Unutrašnjost kabine

Čim uđete u Musso Grand vidi se da unutrašnjost nudi ugodan ambijent kakav je i primjeren ostalim pick-up vozilima na tržištu, pa čak nudi i više. Vozačevo sjedalo je udobno, a ujedno pruža osjećaj raskoši i stila. Udobno se smjestite i otkrijete brojne napredne infotainment sustave.

Ovisno o opremi Musso Grand može ponuditi zaslon na dodir od 9,2 inča, digitalni radio, navigaciju TomTom te povezivost s Apple CarPlay ili Google Android Auto za emitiranje vaših najdražih sadržaja. Pored toga ozvučenje je opremljeno s šest zvučnika od karbonskih nanocijevi, koje skrbi za vrhunski zvuk i potpun audio užitak.

Bogata standardna i dodatna oprema

Musso Grand je suvremeno opremljen i uključuje bogatu standardnu opremu, koju obično nalazimo u luksuznim vozilima. Prostranost i udobnost koje pruža putnicima najbolji su u njegovom razredu. Dok se vanjština Musso Granda može pohvaliti snagom i dinamikom, kabina stvara osjećaj smirenosti i raskoši. Elegantna i praktična kabina vam nudi širok prostor i udobnost. Sjedala su presvučena mekom kožom, što odražava kvalitetu, dok su brižljivo dizajnirani detalji posvuda oko vas.

O sigurnosti i udobnosti vode računa brojna pomagala: automatsko kočenje u nuždi (AEB), sustav upozoravanja na neočekivanu promjenu vozne trake (LDW), sustav upozoravanja na poprečni promet (RCTA), automatsko zasjenjivanje prednjih svjetala (HBA), sustav upozoravanja na pomicanje vozila sprijeda (FVSA), sustav upozoravanja kod vožnje unatrag (EAF), upozoravanje na vozila u mrtvom kutu (BSD)...

Perfomanse motora i vuče

Pored svog izuzetnog vanjskog izgleda i udobnosti u kabini Musso Grand nudi i vrhunske mogućnosti. Pod prtljažnika je najdublji na tržištu, stvoren za jednostavno nošenje cijele euro palete. Zapremina je 1011 litara, a nosivost 1050 kg. Teretni dio standardno je opremljen sidrištima za pričvršćivanje tereta i oblogom, a ima i jednostavan pristup kroz prtljažna vrata koja se široko otvaraju. Sa širinom od 1570 mm i dubinom od 570 mm nudi impresivan i nadasve upotrebljiv teretni prostor.

Kapacitet vuče je 3000 kg (s automatskim mjenjačem). Najveća ukupna dozvoljena masa vozila i prikolice: 5590 kg (ručni mjenjač) te 5990 kg (automatski mjenjač). Treba reći i da je sama težina vozila 2250 kg.

Dizelski motor 2.2 e-XDi220

Novi, snažniji turbodizelski motor, koji je plod SsangYongovog višedesetljetnog iskustva, ima dovoljno snage (149 kW/202 KS pri 3800 okr./min.) i okretnog momenta (441 Nm između 1400- 2800 okr./min). Za prijenos snage do pogonskih kotača na raspolaganju su 6-stupanjski ručni mjenjač ili 6-stupanjski automatski mjenjač renomiranog japanskog proizvođača Aisin.

Visok raspon odnosa mjenjača optimizira mijenjanje brzina u različitim prilikama na cesti. Nadzor promjene stupnja prijenosa je pouzdan i učinkovit, što automatskom mjenjaču omogućava da kod svake promjene zadržava uglađenu vožnju. Ručni način jamči brz odziv i dinamičniju vožnju.

U vožnji smo isprobali verziju s automatskim mjenjačem, a svakako treba reći da je turbodizelski motor tih, uglađen i snažan, a mjenjač lijepo prenosi snagu motora. Krajnja brzina mu je 177 km/h.

S djelomičnim 4WD pogonom vozač može sam izabrati kada će aktivirati sustav obzirom na promjenjene prilike na cesti ili terenu. To omogućava viši stupanj sigurnosti i učinkovitosti djelovanja u usporedbi s tradicionalnim sustavima pogona na četiri kotača. Aisinov 6- stupanjski automatski mjenjač zadužen je za optimizirano mijenjanje brzina u različitim voznim uvjetima na cesti.

Stražnji ovjes s lisnatim oprugama jamči da se ovaj model vozi uglađeno i dobro se ponaša i pod velikim teretnim opterećenjem i kod vuče.

Područja gužvanja za bolju zaštitu od sudara

Zaštitno područje je dio okvira koje kod čeonog sudara doživljava najveći udarac. Ova zona zaštite ili 'kutija' koncipirana je tako da upija tu silu udarca i štiti putnike u kabini.

Blokada diferencijala

Na blatnim ili snijegom prekrivenim površinama može doći do priklizavanja jednog od kotača, odnosno da ostane u zraku. Tada blokada diferencijala prenosi okretni moment na kotač koji ima bolji kontakt s podlogom. Tako Musso Grand ima odgovorajaući pogon i na najskliskijim podlogama. Na rastersitom, šljunčanom terenu Musso Grand primjereno leži čak i kad je stražnji tovarni prosotr prazan (neopterećen).

Quad okvir

Za razliku od tradicionalne, samonoseće monokok konstrukcije koju koriste neki proizvođači pick-upova, kod Musso Granda su karoserija, motor i ovjes postavljeni na novom quad okviru. Struktura četverokutnog okvira, izrađenog od čelika s izuzetno visokom čvrstoćom rastezanja, iznimno je tvrda i vrlo učinkovita u izolaciji udaraca u vožnji po rastresitom terenu ili neravninama te tako jamči optimalnu čvrstoću i stabilnost.

SsangYong Musso Grand
  • SsangYong Musso Grand
  • SsangYong Musso Grand
  • SsangYong Musso Grand
  • SsangYong Musso Grand
  • SsangYong Musso Grand
    +59
SsangYong Musso Grand: hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sigurnosna oprema s mnoštvom najsuvremenijih sustava

Sigurnost je SsangYongov prioritet kod modela Musso Granda. Vozilo je opremljeno s 6 naprednih zračnih jastuka za zaštitu putnika u slučaju prometne nezgode. Pored toga Musso Grand nudi i druge napredne sigurnosne funkcije, npr. sustav za nadzor stabilnosti, sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu, upozorenja na sudar i sustav za održavanje vozila na voznoj traci. Sve te funkcije doprinose većoj sigurnosti u vožnji.

Elektronski stabilizacijski program (ESP) stalno prati ponašanje vozila na cesti kako bi pružao stabilnost zadanog smjera te prema potrebi automatski prilagodio snagu motora i kočio određeni kotač s ciljem sprječavanja gubitka nadzora smjera. Pored toga blokada diferencijala unaprijeđuje prianjanje na strmim i skliskim površinama, što je posebice korisno za omogućavanje velike sposobnosti vuče. U zavoju se ne osjeća poskakivanje vozila, bez obzira na konstrukciju stražnje krute osovine.

Za kraj treba reći da je Musso Grand (MY23) s duplom kabinom (5 sjedala) već dostupan u Hrvatskoj, a dolazi u tri verzije opreme: Active (38.999 eura), Venture (41.399 eura) i Ultimate (44.999 eura). Sve razine opreme imaju 4x4 pogon i bogato su opremljene.