X-Trail se odlikuje izrazitim i robusnim vanjskim dizajnom, po čemu je oduvijek i bio poznat. No ako usporedimo izgled prve generacije odmah je vidljivo koliko je zapravo njegov dizajn napredovao s godinama
Japanski Nissan je oduvijek bio poznat po svojim SUV modelima, ali i po pickupu Navari. Sjetimo se samo legendarnog Patrola, pravog terenca koji se u svojih šest generacija proizvodi još od 1951. godine. Nažalost, u Europi ga više nema, ali ga se može kupiti na mnogim neeuropskim tržištima. Najbliže tom modelu je prema dimenzijama X-Trail, no ovaj model naravno nije pravi terenac, ali to mu zapravo i nije prvobitna namjena. A kakva mu je zapravo namjena provjerili smo ovaj tjedan testirajući X-Trail 1,3 DiG DCT Tekna model.
Model X-Trail se prvi puta pojavio na tržištu još 2000. godine, a to je prije skoro dva desetljeća, a i sam proizvođač tvrdi da je upravo X-Trail ključni igrač u genezi trenutne SUV, neki će reći ipak crossover, palete modela. I doista, nasuprot uvriježenom mišljenju to nije Qashqai, već upravo ovaj model koji se u svijetu pod raznim imenima (Dongfeng Fengdu MX6 u Kini, te Rogue u SAD-u) prodao dosad u oko 4 milijuna primjeraka. A to je respektabilna brojka.
Treba reći da je ovo treća generacija X-Traila, kodnog imena T32, koji je prvi puta javnost imala priliku upoznati na autosalonu u Frankfurtu 2013. godine. Baziran je na temelju zajednički razvijene platforme Nissana i Renaulta (Common Module Family ili CMF), treća generacija modela uključuje stilski izričaj s modela Qashqai, Murano i Patrol. Japanska proizvodnja treće generacije X-Trail potječe iz tvornice Nissan Motor Kyushua u Japanu, a potkraj 2018. godine je započela proizvodnja i u njihovim pogonima u Sankt Peterburgu u Rusiji.
Za 2017. godinu X-Trail je doživio facelift, s restiliziranim prednjim i stražnjim svjetlima koja uključuje, što uključuje dvostruka LED prednja svjetla s visokim intenzitetom pražnjenja s funkcijom zakretanja u zavoju (u opremi Tekna) i LED dnevnim svjetlima, dok su LED stražnja svjetla standardna u svim razinama opreme. Novi X-Trail ušao je u prodaju u listopadu 2016. godine, a također ima više boja eksterijera i unutrašnjosti.
Prije skoro dva mjeseca smo imali manji SUV Qashqai s istim motorom i istim mjenjačem, kod našeg testnog X-Traila riječ je ipak o većem vozilu. U odnosu na Qashqai naš testni X-Trail teži je od 136 do 170 kilograma, a te su brojke u skladu s Direktivom EZ; mjeri se masa praznog vozila s rashladnom tekućinom, uljima, gorivom i rezervnim kotačem i kutijom s alatom. Nosivost se smanjuje ovisno o paketima opreme i/ili ugrađenom dodatnom opremom. I po dimenzijama je X-Trail veće vozilo; duljina 4690 mm (+ 296 mm), širina 1820 bez retrovizora (+ 14 mm), visina 1710 mm (+ 120 mm) bez krovnih nosača, a međuosovinski razmak 2705 mm (+59 mm). I to se odmah primjeti, najviše po voznim osobinama, ali i po prostranosti kabine. Volumen prtljažnika je 565 litara (+211 litara), a sa spuštenim drugim redom sjedala 1996 litara (+398 litara).
X-Trail se odlikuje izrazitim i robusnim vanjskim dizajnom, po čemu je oduvijek i bio poznat. No ako usporedimo izgled prve generacije kodnog imena T30 (2000. do 2007.) odmah je vidljivo koliko je zapravo njegov dizajn napredovao s godinama. Mišićav stil s isklesanim linijama, visokim lukovima kotača i elegantnim oblinama poklopca motora dodatno naglašavaju njegov robustan prednji kraj. U njegovom središtu je Nissanova najnovija 'V-motion' rešetka, šira nego prije radi što dojmljivijeg izgleda na cesti i dominira dizajnom prednjeg branika ispod. Redizajn znatno više koristi bočnu boju karoserije X-Trail, a vidljiva crna plastika koristi se pametnom novim sjajnim crnim završnim slojem.
Za razliku od prilično diskretne kozmetike na tijelu, faceliftom je unutrašnjost znatno nadograđena i modernija. Tu je instrument ploča s 12,7-cm TFT ekranom u boji, te na središnjoj konzoli novi NissanConnect (7-inčni ekran) navigacijski uređaj.
Uz novi volan, ravan na donjem dijelu, to osiguravaju posebno novi materijali na unutrašnjoj površini koji pružaju osjećaj zntno veće kvalitete. Kožom presvučena sjedala pružaju više prostora straga i ugodno podržavaju tijelo. Novi su i brojni sustavi pomoći, poput u našem testnom modelu - Safety Shield sustava za izbjegavanje frontalnih sudara, sustava za upozoravanje prilikom nenamjernog izlaska iz trake, sustava za automatsko prepoznavanje prometnih znakova, automatskog upravljanja dugim svjetlima, senzora za kišu, Follow me home funkcije, prednjih i stražnjih parkirnih senzora, inteligentnog sustava za parkiranje, sustava za upozoravanje na vozila straga prilikom vožnje unazad, sustava za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu, sustava za održavanje vozačeve pozornosti, Pomoći na uzbrdici/nizbrdici te automatsko kočenje tijekom stajanja (Stand Start Assist), sustava za mjerenje tlaka u gumama (Tyre Pressure Monitoring System). U unutrašnjosti kabine našeg testnog modela sve je na svom mjestu i primjereno potrebama svakog vozača.
Moderan četverocilindrični turbobenzinac obujma je samo 1332 cm³ snage 160 KS (117 kW), uz najveći okretni moment 270 Nm pri 1800-3250 o/min. Ova izvedba ima 7-brzinskiDCT automatski mjenjač s dvije spojke. Što se ubrzanja tiče, s DCT mjenjačem od 0 do 100 km/h mu treba 11,5 sekundi. Pogon je samo na prednja dva kotača, a krajnja brzina mu je 198 km/h.
U vožnji, dobro reagira kada pritisnete papučicu gasa, no X-Trail je možda još i ugodniji kada ga se vozi 'ispod radara', jer se sjedeći povišeno u kabini osjećate moćno i uopće i nemate neke potrebe za jurnjavom. No kada to zatreba X-Trail ima sposobnost povući baš koliko treba, i rekli bismo, s obzirom na veću težinu od Qashqaija s istim motorom – prijenosni omjeri DCT mjenjača su blago revidirani i sasvim odgovarajući težem X-Trailu.
Što se ovjesa tiče X-Trail ima prednji MacPherson ovjes, a straga neovisni multilink ovjes. U kombinaciji, kod razine opreme Tekna, s velikim dimenzijama kotača s gumama Goodyear Efficientgrip SUV 4x4 225/55 R 19 naš X-Trail lijepo leži na cesti. Udarne rupe na prometnicama se gotovo uopće ne osjećaju. Ipak, ostaje mala žal što naš testni model nema pogon na svim kotačima, jer bi se njime u tom slučaju moglo i nešto više učiniti u malo ozbiljnijoj off-road vožnji. No i bez integralnog pogona na sva četiri kotača X-Trail pokazuje prilično dobru krutost karoserije, što se vidi već i pri prilično blagom twist položaju na dijagonalnim kotačima, iako samo proklizavanje prednjih pogonskih kotača i nije toliko ozbiljno u takvoj situaciji. Terenski kutevi samog vozila pozivaju i na ozbiljnije terenske izazove; prilazni kut je prednji 19°, straga 27°, a kut pregiba 21°, dok je udaljenost od tla lijepih 204 mm. Kočenje X-Traila je primjereno i sasvim zadovoljavajuće.
Sve u svemu, X-Trail je idealan automobil za obitelji koje se ne libe sići s ceste i uputiti se u terensku avanturu u prirodi. Iako svojim dimenzijama velik, X-Trail se jako dobro snalazi i u gradu, a obilje prostora u kabini čini ga jako praktičnim.
Za kraj, naša testna verzija X-Trail 1,3 DiG DCT Tekna stoji 279.715 kuna (s PPMV-om i PDV-om) uz doplatu za metalik boju od 5500 kn (s PDV-om).