RIO NA STEROIDIMA

KIA ima novi kompaktni SUV na hrvatskom tržištu - Stonic

25.10.2017 u 13:50

Bionic
Reading

Malo je reći da već i ptice na grani znaju da tržište SUV-ova raste najbržim stopama od svih automobilskih klasa, te da praktički više nema proizvođača koji ne raspolaže bar jednim automobilom u ovom segmentu

KIA ih je donedavno imala tri - Sorento, Sportage i Niro, a sad im se pridružio i najmanji član - Stonic.

Korejski kompaktni SUV dijeli platformu s bratskim modelom Riom, no to na prvi pogled ne biste zaključili jer Stonic izgleda primjetno nabildanije. KIA-ini dizajneri učinili su da izgleda agresivnije, sa širokim blatobranima i dinamičnim linijama, te kratkim prevjesima, pa ga otkriva tek međuosovinski razmak koji je kod oba automobila - isti.

Korejci imaju izuzetno velike ambicije za Stonic. KIA kao konkurenciju ne vidi samo kompaktne SUV-ove i crossovere u klasi, već kupce planira preoteti i modelima iz segmenta gradskih kompakata i manjih monovolumena. Ideja nije neutemeljena budući da na sličan način funkcionira i Sportage koji danas čini čak svaki peti automobil koji KIA proda u Europi.

Stonicov potencijal KIA vidi u činjenici da ova klasa automobila zapravo nema tradiciju, pa ne postoji privrženost marki zbog koje bi potencijalni kupci ostali vjerni istom proizvođaču. Istraživanje tržišta također pokazuje da je kupcima SUV-ova najbitniji dizajn.

Dinamična vožnja sigurnost i udobnost, također su na cijeni, no unatoč tome što kupci kompaktnih SUV-ova žele da njihovi automobili izgledaju kao da su sposobni pregaziti zahtjevnije terene - malo ih se odlučuje na integralni pogon. Zapravo prodaja pogona 4x4 je u padu, te su ga na Stonicu Korejci u potpunosti izbacili. Automobil koristi isključivo prednju pogonsku osovinu.

Stonic također zasad ne nudi elektrificiranu verziju. Kupci mogu birati između benzinaca i dizelaša, te ručnog, odnosno automatskog mjenjača.

KIA Stonic Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Osnovni benzinac koristi 1,2-litrenog benzinca od 84 KS, te dolazi s ručnim peterostupanjskim mjenjačem. Tu su još 1,4 sa 100 KS, te turbopunjeni trocilindrični 1,0 sa 120 KS i ručnim šesterostupanjskim mjenjačem. Ljubiteljima dizela na raspolaganju je 1,6 common-rail sa 110 KS i također ručnim šesterostupanjskim mjenjačem, a najsnažnija dizelska i benzinska varijanta dostupne su i sa sedmerostupanjskim automatikom s dvije spojke.

Naglasak je stavljen i na personalizaciju pa je tako dostupno devet boja eksterijera koje se mogu kombinirati s pet različitih boja krova.

Automobil standardno dolazi s dosta opreme, a uz nadoplatu je moguće dobiti i onu koja je donedavno bila rezervirana za skuplje modele - poput primjerice grijanog kola upravljača, automatskih dugih svjetala itd.

Stonic ima jamstvo od 7 godina, a KIA će za svoj najnoviji automobil na domaćem tržištu tražiti od 112.900 kuna na više.