test automobila

Vozili smo Kiju Sorento: Impresivan veliki obiteljski SUV sa snažnim turbodizelskim pogonskim sklopom

03.08.2024 u 23:56

Bionic
Reading

Naš je testni model imao 2.2 CRDi 'Smartstream' dizelski turbomotor snage 193 KS (142 kW) s najvećim okretnim momentom od 440 Nm, AWD pogonom i osmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (8DCT)

Kia Sorento je još od 2002. godine i njegove prve generacije bio sinonim za vodeći SUV model ove korejske marke. Tu ulogu je preuzeo potpuno novi model EV9, koji je prvim slikama predstavljen svijetu u ožujku 2023. godine. Štoviše, EV9 je godinu dana kasnije okrunjen i s dvije najprestižnije titule: za Svjetski automobil godine 2024. (WCOTY) i za Svjetsko električno vozilo 2024.

Pomislili bismo da je to i početak silazne putanje klasičnog poimanja SUV-a u obliku modela Sorento kod Kije, no postoji nekoliko razloga zašto to baš i nije tako, a vjerojatno niti neće biti još dugi niz godina. Prije svega, model EV9 je potpuno električni model, dok s druge strane Sorento nudi dizelski, hibridni (HEV) i plug-in hibridni pogonski sklop (PHEV), što ga čini jednim od rijetkih modela koji imaju takvu paletu sklopova. A kupci još uvijek jako vole imati mogućnost biranja odgovarajućeg im pogona. Ipak, ne bi trebalo uspoređivati ova dva Kijina SUV-a, jer netko voli čisto električni pogon, dok drugi još uvijek ne.

KIA Sorento 2.2 TCi 142 kW AWD Ex Limited Panorama 8DCT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Drugo, pitanje je i cijene, jer potpuno električni EV9 EX Launch s RWD pogonom snage 149,5 kW (203 KS) kreće od 87.999 minus akcijski popust od 4000 eura, dok verzija GT-Line Launch s pogonom AWD na sva četiri kotača ukupne snage 282,6 kW (384 KS) po cijeni od 93.999 eura minus akcijski popust od 4000 eura. Novi Sorento, podsjetimo, kreće po cijeni od 62.199 eura (uključen popust od 3000 eura pri kupnji gotovinom) za bogato opremljen 2.2 CRDi 4WD 8DCT. Bilo bi tu još mjesta za podosta daljnijih usporedbi, ali pozabavimo se ipak glavnim modelom u ovome tekstu: Sorentu.

Dakle, Kia je krajem srpnja prošle godine osvježila aktualnu četvrtu generaciju svog velikog SUV-a D segmenta koja je na tržište stigla još 2020. godine. Novi Sorento je tako doživio veliko ažuriranje, s osvježenim vanjskim i unutarnjim dizajnom te proširenom linijom specifikacija. Veliki je to obiteljski SUV dug preko 4,8 m, dostupan u izvedbi s 5, 6 ili 7 sjedala.

Model koji smo imali na testu je Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD EX LIMITED PANORAMA 8DCT (5 sjedala) snage motora 193 KS (142 kW).

Ažurirani Sorento nedvojbeno je dizajnerski inspiriran novim EV9. To uključuje nova okomita prednja glavna svjetla i dnevna svjetla, s redizajniranim aluminijskim naplatcima i novim dizajnom poklopca motora kako bi se dodatno naglasio odvažan, robustan izgled Sorenta. Automobil ima redizajniranu sjajnu crnu rešetku hladnjaka, kao i crne bočne letvice i letvice lukova kotača, što mu daje prepoznatljiv stav na cesti. Istaknuti detalji i kromirani detalji oko vanjštine donose sjaj novom modelu i kontrast crnoj boji za vrhunski i profinjeni izgled.

Iznutra je Sorento iznova usklađen s Kijinim najnovijim SUV modelima, u potpunosti prihvaćajući Kijinu filozofiju dizajna 'Opposites United'. Novi Sorento ostaje jedan od najbolje opremljenih modela u svom segmentu, s nekoliko novih premium značajki, dvostrukim zakrivljenim zaslonima od 12,3 inča, ambijentalnim osvjetljenjem i prepoznavanjem otiska prsta te prilagodljivim head-up zaslonom. Novi model koristi umjetnu kožu i reciklirane PET materijale u cijeloj kabini i presvlakama, što je daljnji dokaz Kijine predanosti održivosti.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Opsežno osvježenje vanjskog dizajna daje novom Sorentu upečatljiv izgled na cesti i izvan nje. U odnosu na model iz 2020. ažurirani Sorento doista izgleda suvremenije, a vjerojatno se najveća razlika uočava kada usporedimo slike modela iz 2020. i današnjeg novog Sorenta.

Sprijeda, novi dizajn pokrova motora implementira unaprijeđeni SUV dizajn s većim volumenom i definiranijom siluetom. Kijin logo dodatno je premješten na vrh haube. Jedinstvena okomita prednja svjetla i dnevna svjetla u obliku 'zvjezdane karte' naglašavaju progresivan i visokotehnološki imidž, kao i novi dizajn rešetke hladnjaka s 3D mrežastim uzorkom. Zajedno, okomita geometrija prednjih i stražnjih svjetala stvara vizualni sklad i naglašava sposoban i čvrst izgled SUV-a.

Sekvencijalni prednji pokazivači smjera upotpunjuju izgled visoke tehnologije. Redizajnirani prednji donji branik odiše robusnošću i samopouzdanjem, sa širokom ukrasnom zaštitnom pločom, redizajniranim svjetlima za maglu i ukrasom okomitog usisnika zraka koji naglašava snažan i tehnički imidž.

Sa strane, novi dizajn ukrasa blatobrana ima poboljšani 3D izgled. Novi Sorento također dolazi s tri nova dizajna kotača: aluminijskim kotačima od 18, 19 ili 20 cola. Aluminijski naplatci od 18 i 20 cola dostupni su samo za model s dizelskim motorom, dok su aluminijski naplatci od 19 cola dostupni na svim varijantama pogonskog sklopa. 17-colni aluminijski naplatci i dalje su dostupni za hibridni i Sorento s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Stražnji dio vozila ima osvježena stražnja svjetla s dijagonalnim LED diodama. Okomita grafika 'zvjezdane karte' stražnjih svjetala, stvorena spajanjem dvaju različitih stražnjih svjetala, naglašava povezanost dizajna novog izgleda Kia Sorenta. Tanko LED visoko postavljeno stop svjetlo sugerira sliku visoke tehnologije i visoke klase, dok ažurirani stražnji branik i ispušni ukras daju robusniji izgled. Široka stražnja ukrasna zaštitna ploča, u kombinaciji s grafičkim elementima crne obloge, stvara čvrstu i aktualnu sliku SUV-a.

Sorento 4. generacije iz 2020. je bio prvi SUV koji se temelji na novoj Hyundai-KIA N3 platformi iz 2020. Ista arhitektura se naravno koristi i na ažuriranoj verziji Sorenta.

Ova je platforma projektirana za maksimalnu stabilnost i udobnost u svim okruženjima, a s kompaktnom strukturom odjeljka motora, kraćim prevjesima i dužim međuosovinskim razmakom, omogućuje stilski novi dizajn automobila. Pruža sigurnu, udobnu vožnju i zadovoljavajući, ugodan karakter vožnje, potpomognut potpuno neovisnim ovjesom.

Vanjske dimenzije osvježenog Sorenta su sljedeće: duljina 4815 mm, širina 1900 mm, visina 1695 mm (s krovnim nosačima 1700 mm), međuosovinski razmak 2815 mm, visina od podloge 176 mm. Krug okretanja je 11,56 m, a i terenski kutevi su sasvim pristojni za ovako veliki SUV.

Što se prostora u stražnjem dijelu Sorenta tiče isti se kreće u ovisnosti radi li se o modelu s 5 ili 7 sjedala (zasad nećemo uzimati u obzir ostale pogonske verzije). Tako naš testni AWD model s 5 sjedala ima volumen od 910 l (821 sa 7 sjedala), koji raste do 2100 l kad preklopimo naslone drugog reda sjedala (2011 l sa 7 sjedala). Više razine opreme standardno dolaze s pametnim električnim vratima prtljažnika, što olakšava otvaranje prtljažnika bez upotrebe ruku.

Težina našeg testnog modela je 1887 kg (1929 za model sa 7 sjedala). Naš testni AWD model može vuči kočenu prikolicu od 2500 kg, odnosno nekočenu od 750 kg.

Što se kotača tiče, naš je model imao atraktivne crno-srebrne 20-colne aluminijske naplatke, s izvrsnim ljetnim gumama Continental PremiumContact 6 dimenzija 255/45R20 V XL. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak guma.

Vanjska boja našeg modela je Aurora Black Pearl crna.

Osvježena unutrašnjost

Novi Sorento je opremljen najnovijim komforom i pogodnostima, uključujući nova prednja sjedala za opuštanje, vozačevo Ergo sjedalo s lumbalnom potporom tipa zračnih ćelija i električno podesivom potporom za podupiranje, kao i s opcijom sjedala s funkcijom memorije. Upravljač od umjetne kože može se grijati zimi, a dostupan je i s opcijom nagiba i teleskopskog elektroničkog podešavanja, prilagođavajući njegov položaj gore, dolje, bliže ili dalje.

Električno podesiva, ventilirana i grijana prednja sjedala, kao i grijana sjedala u drugom redu, osiguravaju maksimalnu udobnost za sve u vozilu. Mjesta u našoj verziji s 5 sjedala, naravno, ima jako puno za petero odraslih i što se tiče sjedenja, ali i mjesta za koljena.

Sjajno su rješenje tipke za pomicanje suvozačkog sjedala smještene na strani okrenutoj vozaču, pa ih i on može lako i praktično koristiti.

Ručica mjenjača (shift by wire) je redizajnirana, dok crna obloga krova, metalne papučice i panoramski krov daju novom Sorentu tehnički, odvažan i moderan izgled.

U unutrašnjosti, panoramske dimenzije Kia Sorenta daju osjećaj beskrajne širine. Široke, vodoravne slike dodatno su naglašene minimalnom trakom unutarnje ambijentalne rasvjete, koja se proteže od jednog do drugog boka vozila oko ventilacijskih otvora. Dostupno u 64 boje, ovo ambijentalno osvjetljenje vidljivo je duž armaturne ploče, na ručici mjenjača i na ukrasu prednjih vrata.

Osvježeni Sorento je jedan od najnaprednijih automobila koje Kia proizvodi, zahvaljujući nizu tehnologija za poboljšanje sigurnosti, povezivosti i infotainmenta. Raspon dostupnih značajki osmišljen je kako bi putovanje učinio sigurnijim i manje stresnim, a istodobno pruža potpunu jednostavnost korištenja.

Svi modeli Sorento dolaze sa sedam godina besplatnom Kia Connect, telematskom uslugom koja povezuje vozače sa svijetom pružajući im neprocjenjive informacije putem zaslona osjetljivog na dodir u automobilu i njihovog pametnog telefona. Kia Connect ima sustav Kia Live, smješten unutar 12,3-inčnog TFT LCD širokog zaslona u središtu armaturne ploče. Sustav koristi vlastiti eSIM za dohvaćanje i ažuriranje podataka uživo tijekom vožnje, kao što su prometne informacije uživo, vremenska prognoza, zanimljiva mjesta i detalji o potencijalnom parkiranju na ulici i izvan nje – uključujući cijenu, lokaciju i dostupnost parkinga.

Modeli Sorento također imaju koristi od OTA (over-the-air) funkcionalnosti. Svi Kijini modeli (MY22 nadalje) opremljeni Kia Connectom imaju mogućnost automatskog preuzimanja i instaliranja najnovijih ažuriranja softvera, bez potrebe za ručnim preuzimanjem ažuriranja sa službenog portala Kia Navigation Updates ili posjećivanja Kia servisa.

Zakrivljeni zaslon i multimodni zaslon osjetljiv na dodir stvaraju osjećaj visoke tehnologije i modernosti. Kabina uključuje Kijin najnoviji infotainment sustav s 12,3-inčnim (dijagonala 31 cm) ekranom osjetljivim na dodir i novu 12,3-inčnu digitalnu ploču s instrumentima visoke razlučivosti. U kombinaciji, dva dvostruka digitalna zaslona isporučuju informacije vozaču s apsolutnom jasnoćom, dok infotainment sustav omogućuje potpunu, besprijekornu integraciju pametnog telefona s bežičnim Apple CarPlay™ i Android Auto™, kao i Bluetooth® uparivanje pametnog telefona za dva telefona istovremeno.

Uz to, 10-inčni head-up zaslon više razine opreme omogućuje vozačima da vide osnovne informacije o vozilu i prometu bez skidanja pogleda s ceste. Novi digitalni retrovizor na izdanjima više razine može se koristiti kao normalno električno kromatsko zrcalo ili kao zaslon za sliku kamere. To vozaču omogućuje da jasnije vidi iza kada mu je pogled kroz kabinu zaklonjen – možda od strane drugih putnika ili kada koristi punu visinu prtljažnika za prijevoz većeg tereta.

Infotainment sustavom se može upravljati s multi-mode zaslonom osjetljivim na dodir i dolazi s online navigacijom uključujući telematske usluge, prepoznavanje glasa i Bluetooth vezu. Kontrola klime ima dvozonsku, potpuno automatsku kontrolu temperature. Infotainment sustav omogućuje Kiji slanje OTA ažuriranja softvera i karata, uklanjajući potrebu za posjetom prodajnom salonu.

Novi Sorento također je dostupan s prepoznavanjem otiska prsta na vodećim modelima. To omogućuje vozaču da poveže svoj korisnički profil i pokrene motor. Ovo se također može koristiti za aktivaciju 'valet modea' kao alternative unosu PIN koda. Osim toga, novi Sorento uključuje bežični punjač za telefon, a na opremljenijim verzijama (kao u našem slučaju) i Bose premium zvučni sustav. Pametni ključ omogućuje još veću udobnost. Nadalje, tehnologija digitalnog ključa 2.0 kupcima omogućuje korištenje pametnog telefona kao pametnog ključa, što znači jednu stvar manje za nošenje.

Značajka 'Prijenos korisničkog profila' omogućuje korisnicima da naprave sigurnosnu kopiju svojih postavki Kia Connect u vozilu putem Clouda i prenesu postavke s jednog vozila na drugo. Ovo je osmišljeno za kupce koji često mijenjaju različite automobile opremljene Kia Connectom, kao što su vozači voznih parkova koji koriste automobile s bazenom, kupci koji prelaze s drugog Kia modela i obitelji s više od jednog vozila opremljenog Kia Connectom u svom kućanstvu.

Vozač i suvozač svoje mobilne uređaje mogu priključiti putem dva USB punjača. Za putnike u drugom redu, dvije USB utičnice za punjenje integrirane su u naslone dva prednja sjedala, a treća se nalazi na stražnjoj strani središnje konzole u prednjem redu. Oba putnika u trećem redu (ako imate model sa 7 sjedala) također imaju svoje vlastite točke za punjenje, što znači da svih sedam putnika može držati svoj mobilni uređaj napunjen, što je jako dobro tijekom dužih putovanja.

Kijin revolucionarni Blind-Spot View Monitor (BVM) također je dio standardne opreme na višim razinama opreme, prikazujući video zapis visoke razlučivosti na vozačevoj ploči s instrumentima kada pokazuje kako bi se uklonili mrtvi kutovi i osigurala sigurnost. Prilikom parkiranja i poduzimanja manevara pri maloj brzini, vozač također može aktivirati monitor za pregled od 360 stupnjeva, dodajući dodatnu bezbrižnost i poboljšavajući svijest o prostoru.

Održiva strategija uređenja interijera za uravnotežen odnos s prirodom

Uz savršenu ravnotežu robusnih i održivih elemenata, unutrašnjost novog Kia Sorenta također odražava stup Bold for Nature filozofije dizajna Opposites United. S ovim najnovijim poboljšanjem proizvoda, Kia uvodi umjetnu kožu i recikliranu plastiku (PET) na Sorento sjedala s novom razinom opreme u Sage Green zelenoj boji.

Kijina nova strategija boje, materijala i završne obrade nalazi se na granici između održivog i vrhunskog. Na primjer, dizajneri su upotrijebili PET tkaninu za višekratnu upotrebu u interijeru kako bi nastojali ustrajati u uravnoteženom odnosu s prirodom. A dvostruki šav na snažnom volumenu prošivanja presvlaka sjedala povećava volumen kako bi putnicima pružio robustan i luksuzan osjećaj.

Uz boju zelene kadulje (Sage Green), dvije nove dodatne razine opreme daju kupcima u Europi veću slobodu izbora. To uključuje crnu kožu s novim probušenim uzorkom i crnu Nappa kožu s novim prošivanjem i sivim obrubom, kao u našem slučaju.

Sustavi pomoći i sigurnost

Novi Sorento je opremljen najnovijom tehnologijom za povećanje sigurnosti, pouzdanosti i udobnosti. Osim gore navedenih infotainment sustava, head-up zaslona ili digitalnog retrovizora u osvježenom Sorentu se nalaze i nadograđeni ADAS sustavi i sigurnosne značajke.

Novost u ovom modelu su Highway Drive Assist 2.0 s Lane Change Assist i Surround View Monitor (SVM) s funkcijom 3D prikaza. Forward Collision-Avoidance Assist također je nadograđen kako bi uključio skretanje i križanje raskrižja, Evasive Steering Assist, nadolazeću promjenu trake i promjenu strane trake.

Uz to, novi Sorento će i dalje biti dostupan s radarskim tempomatom (NSCC) temeljenim na navigaciji, pomoći za izbjegavanje sudara u mrtvom kutu (BCA) s pomoći za izbjegavanje sudara u prometu u raskrižju (RCCA), pomoći za sigurno izlaženje iz vozila (SEA), nadzor mrtvog kuta (BVM), daljinska pametna pomoć pri parkiranju (RSPA) i pomoć pri izbjegavanju sudara pri parkiranju straga (PCA-R).

Dodatna nova značajka Away Close Tailgate pruža još više pogodnosti automatskim zatvaranjem prtljažnika nakon što vozač napusti područje detekcije iza automobila.

Sorento je opremljen s do sedam zračnih jastuka: dvostrukim prednjim zračnim jastucima, dvostrukim bočnim zračnim jastucima na prednjim sjedalima, bočnim zračnim zavjesama sa senzorom za prevrtanje, novim stražnjim zračnim jastukom za prsni koš u drugom redu i prednjim središnjim zračnim jastukom. Prednji središnji zračni jastuk, koji je novost u Sorentu, pruža dodatnu zaštitu za glavu putnika na prednjim sjedalima i dizajniran je da spriječi kontakt njihovih glava tijekom sudara.

Već je i tada nova 4. generacija iz 2020. zaradila svih 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranjima, pa ne treba dvojiti niti o sigurnosti osvježenog Sorenta.

  • +60
Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD EX LIMITED PANORAMA 8DCT (5 sjedala) 193 KS (142 kW) Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dizelski pogonski sklop 2.2 CRDi 4WD 8DCT

Novi Kia Sorento nudi sigurnu, pouzdanu i opuštenu vožnju uz maksimalnu opuštenost i odgovorniju vožnju putem elektrificiranih i učinkovitih pogonskih sklopova, budući da dolazi s izborom dizelskog, hibridnog benzinskog ili plug-in hibridnog pogona.

Naš je testni model imao 2.2 CRDi 4WD 8DCT, odnosno 2,2-litreni (2151 cm³) 'Smartstream' (oznaka D4HE) dizelskim turbomotorom s intercoolerom, s laganim aluminijskim blokom. Snaga mu je 193 KS (142 kW) i najvećim okretnim momentom od 440 Nm pri 17850-2750 okr./min. uparen je s osmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (8DCT). Dizajniran kako bi ponudio karakteristike glatkog mijenjanja stupnjeva prijenosa konvencionalnog automatika, 8DCT poboljšava učinkovitost goriva u usporedbi s konvencionalnim automatikom s osam stupnjeva prijenosa. Ovaj 8DCT mjenjač je dostupan i kod modela s 2WD pogonom na dva kotača i kod modela 4WD spogonom na četiri kotača.

Za ovu pogonsku kombinaciju se svakako mora reći da je snažna i posve dovoljna za ovako veliki SUV. Naime, testni Sorento ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde, akrajnja brzina mu je 201 km/h. Što se potrošnje goriva tiče naš testni AWD model je trošio između 6,5-6,6 l/100 km, a emisije CO2 su 167-174 g/km prema WLTP mjerenjima. Spremnik dizelskog goriva je 67 litara, što svakako omogućuje testnom modelu veliku autonomiju.

Sorento u vožnji i 'Terrain Mode'

Vozač ima na izbor četiri načina vožnje: normal, eco, Sport i Smart. Tipke za izbor moda se nalazi lijevo od okretne sklopke mjenjača.

Što se ovjesa tiče, Sorento ima prednji MacPherson ovjes s plinskim amortizerima i stabilizatorom. Stražnji ovjes je tipa Multilink sa spiralnim oprugama i plinskim amortizerima. U situacijama svakodnevne vožnje, višestruki ovjes pruža glatku i udobnu vožnju, dok samonivelirajući stražnji amortizeri poboljšavaju performanse vožnje i stabilnost kada vozilo prevozi teške terete ili nekoliko putnika. Motorni servoupravljač s remenskom letvom i zupčanikom (R-MDPS) rezultira predvidljivim, stabilnim i osjetljivim upravljanjem.

Sorento također zadržava karakter svojih prethodnika kao pravi SUV, sposoban u svim uvjetima vožnje i idealan kao obiteljska krstarica na dugim relacijama. Podešen kako bi pronašao sretnu ravnotežu između performansi i udobnosti, Sorento nudi jedno od najatraktivnijih iskustava vožnje u svom segmentu, dok također nudi ogroman teretni kapacitet kada je to potrebno.

Novi Sorento opremljen je Kijinim sustavom 'Terrain Mode'. Ovo vozačima Sorenta pruža poboljšanu trakciju, stabilnost i kontrolu na blatu, snijegu i pijesku, s posebnim načinima vožnje za svaki od njih. Sustav čini SUV s pogonom na sve kotače vrlo sposobnim u nizu uvjeta vožnje sa slabim prianjanjem i slabom trakcijom.

Kontrolirani pomoću kotačića za odabir načina rada na središnjoj konzoli, vozači se mogu prebaciti na 'Terrain Mode' kako bi odabrali između načina rada 'mud' (blato), 'snow' (snijeg) i 'sand' (pijesak). Sustav automatski optimizira pogonski sklop kako bi najbolje odgovarao svakom scenariju, prilagođavajući snagu i distribuciju okretnog momenta motora, kao i karakteristike kontrole stabilnosti. 'Terrain Mode' također prilagođava vremena mijenjanja stupnjeva prijenosa za dva dostupna prijenosa (8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom za dizelske modele, šest-stupanjski automatski za hibridne i plug-in hibridne varijante) kako bi odgovarao različitim površinama.

Za kraj, što se cijena tiče, novi Sorento kreće od bogato opremljenog modela 2.2 CRDi 4WD EX STYLE 8DCT (5 sjedala) po cijeni od 62.199 eura. Naš testni model 2.2 CRDi 4WD EX LIMITED PANORAMA 8DCT (5 sjedala) kreće od 72.199 eura (PDV i PPMV uključeni, kao i popust od 3000 eura pri kupnji gotovinom). Najskuplji model 2.2 CRDi 4WD EX LIMITED PANORAMA 8DCT (7 sjedala) kreće od 73.799 eura (s PDV-om i PPMV-om te uključenim popustom od 3000 eura za gotovinsko plaćanje).

Novi Sorento standardno dolazi s Kijinim sedmogodišnjim jamstvom do 150.000 prijeđenih kilometara odnosno prve tri godine bez ograničenja kilometraže.