Čvrste baterije mogle bi biti prekretnica za automobilsku industriju
Za razliku od trenutnih litij-ionskih baterija koje koriste ćelije s tekućim elektrolitom, ili onim u formi gela, čvrste baterije raspolažu, baš kako im ime kaže, čvrstim provodljivim materijalom koji im, između ostalog, jamči značajno brže punjenje i dužu autonomiju.
Također im osigurava veću energetsku gustoću i jeftiniju izradu.
Mnogi proizvođači upustili su se u razvoj ove tehnologije, no kineski startup Qing Tao Energy Development Co iz Kunshana prvi je pokrenuo serijsku proizvodnju.
Prvi čovjek kompanije, Nan Cewen, kineskim je novinarima rekao da je u pogone uloženo milijardu renminbija, odnosno otprilike podjednak iznos u kunama, te kako proizvodna linija ima kapacitet od 100 MWh godišnje. Do 2020. plan je povećati proizvodnju na 700 MWh godišnje.
Trenutna proizvodnja orijentirana je na sofisticirane električne proizvode i skupocjene gadgete, no vodstvo kompanije navodno je u pregovorima s brojnim proizvođačima automobila.
Kineska kompanija tvrdi kako je uspjela postići energetsku gustoću baterije od 400 Wh po kilogramu, što je poprilično više od trenutnog kapaciteta postojeće generacije litij-ionskih baterija koje drže 250 do 300 Wh po kilogramu.
Nažalost, postojeća proizvodnja od 100 mWh godišnje dostatna je za izradu tek 2.500 električnih automobila s baterijom kapaciteta 40 kWh, no Kinezi su svakako napravili korak u pravom smjeru.