Do prije tek nekoliko mjeseci činilo se kako je konačno spajanje Renaulta i Nissana u jednu kompaniju - gotova stvar. A onda je poput bombe odjeknula vijest kako je predsjednik uprave Renaulta i Nissana, te čovjek koji je orkestrirao ideju o konačnom spajanju ove dvije kompanije, Carlos Ghosn, priveden u Japanu zbog financijskih malverzacija
64-godišnji Brazilac s libanonskim korijenima navodno je dulje vrijeme prijavljivao manje prihode od onih koje je primao. U Nissanu su promptno reagirali, smijenili Ghosna, te sad ostaje za vidjeti što će biti s neobičnom alijansom koja trenutno čini Renault-Nissan najvećim proizvođačem automobila na svijetu.
Problem s francusko-japanskim zajedništvom leži u činjenici da manja kompanija, Renault, ima značajno bolju poziciju od Nissana, te da dvojac zapravo i nema onako povezanu strukturu na kakvu smo navikli u automobilskoj industriji kad dva ili više proizvođača odluče uploviti u bračnu luku.
Naime koncem 90-ih godina prošlog stoljeća Nissanu nije išlo najbolje, te se japanski proizvođač okrenuo mnogo manjoj francuskoj kompaniji Renault za pomoć. U zamjenu za financijsku injekciju, Renault je dobio 38,6 posto Nissanovih dionica s pravom glasa, te je Renaultov tadašnji izvršni direktor, Carlos Ghosn, postao i Nissanov izvršni direktor.
Nakon što je Nissan financijski stao na noge, kompaniji je bilo omogućeno da kupi 15 posto Renaultovih dionica - no bez prava glasa.
Ovime je manji Renault imao znatno veće ovlasti i kontrolu nad 60 posto većim Nissanom.
Posljednjih gotovo dvadeset godina obje kompanije su značajno napredovale, no Nissan je uspješno održavao status quo i slobodne ruke, dok je dijeljenje platformi i motora svedeno gotovo na minimum. Nissan je prije dvije godine stekao i 34 postotni udio u Mitsubishiju, a sve je trebalo kulminirati spajanjem tri kompanije u jednu.
Carlos Ghosn, koji je bio osnovna poveznica između Renaulta i Nissana, te svojevrsno ‘ljepilo’ koje je držalo alijansu na okupu sada je protjeran iz Nissana. Ghosn je bio izvršni direktor i predsjednik Renaulta i Mitsubishija, te izvršni direktor Renault-Nissan alijanse. budući da nikad nije odredio nasljednika pred nama je razdoblje u kojem će vlast biti najvjerojatnije decentralizirana.
Što će ostati od najvećeg proizvođača automobila na svijetu, koji je prošle godine isporučio više od 10 milijuna vozila - ostaje za vidjeti.