Obje tvrtke su već razvile softver i hardver za automobile bez vozača koji bi se trebali kretati gradskim prometnicama, a prema informacijama, Bosch i Daimler sada žele nastaviti razvoj odvojeno jedan od drugog
Ideja da bi uskoro na gradskim prometnicama mogli vidjeti autonomne električne taksije svakako je jedna od glavnih tema kad je riječ o budućim oblicima mobilnosti. Da i Hrvatska ima o tome što za reći najbolje govori i najava vrlo sposobnog Mate Rimca, koji je najavio da će do kraja 2024. uspostaviti uslugu robotaxija u Zagrebu. Da je riječ o vrlo ozbiljnom projketu govori i činjenica da tvrtka Rimac Automobili ima podršku kroz Porsche velikog i snažnog Volkswagen koncerna. I toplo se nadamo da će u svojim zamislima uspjeti, jer to bi svima nama puno značilo.
No na ovom izazovu ne radi samo naša tehnološka tvrtka, ali da put prema zvijezdama zna biti i posut trnjem možda najbolje govori jučerašnja objava uglednog njemačkog lista 'Süddeutsche Zeitung', koji je prvi prenio vijest njemačke tiskovne agencije (dpa) kako stuttgartski proizvođač automobila Daimler, kroz svoju marku Mercedes-Benz, i tehnološka grupa Bosch iz Gerlingena žele zaustaviti zajednički razvoj takozvanih robotskih taksija za gradski promet. Ovo su za dpa izjavili u utorak navečer glasnogovornici obje tvrtke.
Tvrtke su razvile softver i hardver za automobile bez vozača koji bi se trebali kretati gradskim prometnicama. Prema informacijama, Bosch i Daimler sada žele nastaviti razvoj odvojeno jedan od drugog. Ipak, sam datum završetka suradnje još nije preciziran.
Boschov izvršni direktor Harald Kröger izjavio je za novine da je izazov razvoja robotskih taksija za gradski promet 'veći nego što bi mnogi mislili'. Glasnogovornica Boscha je za dpa rekla da će automatizirana vožnja ostati strateško poslovno područje za njihovu tvrtku. Suradnja je napredovala, na primjer u percepciji okoliša i strategiji vožnje. 'Postignuti rezultati prenijet će se na daljnji, neovisni razvoj dviju tvrtki.', rekla je
Inače, Bosch je početkom prošle godine obznanio kako ulaskom u nove tehnologije, ova tvrtka osigurava važan prodajni potencijal na tržištima vrijednim milijarde dolara. Osim kamera i radara, Bosch unapređuje i treće načelo senzora tako da sigurna automatizirana vožnja može čak postati stvarnost. Tvrtka za tehnologiju i usluge uključuje se u serijski razvoj lidara dugog dometa. Laserski mjerač udaljenosti detektira nemetalne prepreke na velikoj udaljenosti, poput kamenja na cesti. Samo u 2020. Bosch je planirao potrošiti više od 600 milijuna eura na automatiziranu vožnju.
Glasnogovornik Mercedesa najavio je da su se obje kompanije međusobno dogovorile o pregovorima o zaključenju suradnje – 'posebno zbog već postignutih prekretnica i naprednog tehničkog statusa'. Oboje su izjavili da bi voljeli nastaviti raditi zajedno u drugim slučajevima.
Da podsjetimo, još krajem 2019. je u San Joséu u Silicijskoj dolini u Kaliforniji započeo pilot projekt za uslugu dijeljenja vožnje zasnovan na aplikaciji s automatiziranim vozilima Mercedes-Benz S-klase. Automobili koji se sami voze, a nadzire ih vozač zadužen za osiguranje, putuju između okruga West San José i središta kalifornijske metropole duž glavne gradske arterije, ulice San Carlos Street / Stevens Creek Boulevard. Usluga je u početku dostupna odabranoj skupini korisnika.
Uz aplikaciju koju je razvio Daimler Mobility AG, korisnici mogu rezervirati automatizirana vozila S-klase, ući na određeno mjesto preuzimanja i odvesti se do odredišta. Testna operacija također ima namjeru pružiti Boschu i Mercedes-Benzu dodatna vrijedna znanja za razvoj njihovog automatiziranog sustava vožnje prema razini SAE 4/5. Partneri su također očekivali informacije o tome kako se samovozeći automobili mogu integrirati u intermodalni sustav mobilnosti s, na primjer, lokalnim javnim prijevozom i dijeljenjem automobila.