Stellantis je potvrdio da će se nova Lancia Gamma proizvoditi, počevši od 2026., u povijesnoj tvornici Stellantis u Melfiju u Italiji, odabranoj zbog svoje izvrsnosti u proizvodnji i gdje se proizvodi druga generacija Ypsilona
Tijekom prezentacije Rally 4 u Baloccu, Lancia nije samo najavila lansiranje Ypsilon Rally4 HF, već i oživljavanje kultne Lancia Corse divizije.
Tijekom događaja potvrđeno je da će se sljedeće vozilo u oživljavanju Lancie, model Gamma, dizajnirana i razvijena u Italiji, proizvoditi u tvornici Stellantis u Melfiju u Italiji, označavajući Lancijin povratak u ovu tvornicu gdje se proizvodi druga generacija Ypsilona. prethodno se proizvodio između 1995. i 2003. Ova lokacija, prepoznata kao jedan od centara izvrsnosti tvrtke, odabrana je zbog visoke kvalitete proizvodnje i strateške uloge u prijelazu na električnu mobilnost.
Tvornica Melfi, smještena u Basilicati, simbol je talijanske izrade i tehnološke inovacije. Godinama je Melfi bio kamen temeljac nacionalne i međunarodne automobilske proizvodnje, spajajući talijansko umijeće s najnaprednijim proizvodnim tehnologijama. Lancia Gamma će biti izgrađena 2026. godine na višeenergetskoj STLA Medium platformi, ponovno potvrđujući predanost Lancije pokretanju transformacije prema održivoj, vrhunskoj mobilnosti.
Odluka da se nova Gamma proizvodi u Melfiju odražava Stellantisovu predanost promicanju proizvoda proizvedenih u Italiji. Ova odluka ne samo da jača vezu Lancie s njezinim talijanskim korijenima, već također naglašava važnost ulaganja u lokalne teritorije za stvaranje inovativnih, vrhunskih proizvoda.
Nova Lancia Gamma predstavlja još jedan korak naprijed u renesansi marke, nakon uspjeha novog Ypsilona.
'Nova Lancia Gamma predstavlja prekretnicu na našem putu prema budućnosti. Ona utjelovljuje predanost naše marke održivosti i visokim performansama, dok slavi nepogrešivu eleganciju koja je desetljećima definirala Lanciu. Proizvodnjom u povijesnoj tvornici Melfi, jačamo naša povezanost s bogatim talijanskim automobilskim naslijeđem i unaprjeđenje naše vizije elektrificirane budućnosti Gamma će pokazati najbolje od onoga što Lancia predstavlja: inovacije, stil i neumoljivu potragu za izvrsnošću,' rekao je Luca Napolitano, izvršni direktor Lancije.
Otvorena 1994. godine, tvornica u Melfiju je dugo bila ključni igrač u globalnoj automobilskoj proizvodnji i trenutno je odgovorna za proizvodnju Jeepa Compassa i Jeepa Renegadea. Sa svojim visoko automatiziranim proizvodnim procesima i snažnim fokusom na održivost, tvornica će nastaviti igrati ključnu ulogu u Stellantisovoj strategiji elektrifikacije.
Ova najava dio je Lancijine šire strategije oživljavanja, koja uključuje povratak u Europu s mrežom od više od 70 prodajnih mjesta u šest zemalja, uključujući Francusku, Belgiju i Španjolsku.
Da podsjetimo, Lancia je već imala model Gamma u dva navrata u svojoj dugoj povijesti. Prvi je bio model Lancia 20 HP (Tipo 55), kasnije preimenovana u Lancia Gamma. Bio je to osobni automobil koji je proizvodio talijanski proizvođač automobila Lancia tijekom 1910. godine. Izveden je iz prethodnog Beta modela, sada opremljenog većim motorom. Ukupno je izgrađeno 258 primjeraka, a godine 1911. tip Lancia 20 HP je zamijenjen Lanciom Delta 20-30 HP s većim motorom.
Delta je napravljena s dva međuosovinska razmaka, normalnim i kratkim. Potonji je bio namijenjen modelima Corsa usmjerenim na natjecanje, koji su bili otvoreni dvosjedi ili trosjedi.
Motor je bio Tipo 55 s bočnim ventilom s četiri cilindra u liniji, s monoblok motorom od lijevanog željeza. Provrt i hod izmjereni su 100 mm × 110 mm (3,9 in × 4,3 in), za ukupnu zapreminu od 3460 cm³. Motor je imao snagu od 40 KS pri 1500 okr./min., omogućujući automobilu maksimalnu brzinu od 110 km/h — isto kao šesterocilindrični model Dialfa dvije godine ranije.
Mjenjač je bio 4-stupanjski s višelamelnom mokrom spojkom. Zasebno tijelo izgrađeno je na konvencionalnom okviru ljestava; sprijeda i straga bile su čvrste osovine, na polueliptičnim oprugama sprijeda i tri četvrtine eliptičnim oprugama straga. Kočenje je bilo bubnjevima na mjenjaču i na stražnjim kotačima.
Druga generacija je bila model Lancia Gamma (Tipo 830), stilizirana kao Lancia γ, je izvršni automobil (E-segment u Europi) koji je proizvodila marka Lancia u sklopu koncerna Fiat. Nakon svog debija na Ženevskom sajmu automobila 1976. kao novi vodeći model Lancie, Gamma je reklamirana kao brza limuzina s četvera vrata poznata kao Berlina (1976.-1984.) i kao coupé s dvoja vrata (1977.-1984.), oba je dizajnirao Pininfarina – s 15.272 i 6790 proizvedenih primjeraka po modelu. Gamma je 1976. godine zamijenila Lanciju Flaviu.
Lancia Gamma limuzinu dizajnirao je Leonardo Fioravanti u dizajnerskom studiju Pininfarina, pod vodstvom Sergia Camuffa iz Centro Stile Lancia. Rane prijedloge dizajna s drugačijim stražnjim dijelom stvorio je Aldo Brovarone koji će kasnije dizajnirati coupé verziju. Fioravanti je dizajn temeljio na konceptnom automobilu Pininfarina BMC 1800 Aerodynamica iz 1967. koji je dizajnirao Paolo Martin, a Fioravanti je također pridonio.
Fastback stil Berline sadržavao je konvencionalni prtljažnik straga, a ne hatchback. Na predstavljanju automobila za tisak, Pininfarina je rekao da je izbjegnut hatchback kako bi se putnicima na stražnjem sjedalu poštedjelo od 'neugodnosti uzrokovanih propuhom' kada se straga utovaruje prtljaga.