PICK-UP

Ljubitelji žestokih terenaca dolaze na svoje, upoznajte Ford Ranger Raptor

13.05.2019 u 14:49

Bionic
Reading

Ova izvedba za Europu nije tako snažna kao u Americi, ali ipak izaziva veliki respekt

Za sve ljubitelje žestokih terenaca, makar i u obliku pick-up vozila nudimo pravu poslasticu: Ford Ranger Raptor. Nakon gotovo deset godina i Europa sada može vidjeti kako je to kada voziš nešto posebno. Već smo pisali o tome kako je najprodavaniji model na svijetu u prošloj godini bio upravo Fordov pick-up model F serije, a da sve ne ostane na uobičajenoj serijskoj izvedbi nešto manjeg modela Ranger pobrinuo se Ford u Australiji.

Već i samo ime Raptor ili grabežljivac zvuči zastrašujuće, no kad pogledamo što se nalazi ispod njegove haube vidimo da se radi o Fordovom četverocilindričnom 2,0-litrenom biturbo dizelskom motoru EcoBlue, snage 213 KS i čak 500 Nm najvećeg okretnog momenta pri 1750-2000 okretaja u minuti. Mjenjač je automatski 10-brzinski, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,5 sekundi. Krajnja brzina mu je 170 km/h. Težina cijelog vozila je 2510 kilograma. Nije baš u američkom stilu ni presnažno, niti preveliko, ali za europske prilike sasvim primjereno.

Ford Ranger Raptor u Maroku Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford Europe

No ono što čini Ranger Raptor posebnim su pojačanja na njegovoj konstrukciji. Ovo je klasična konstrukcija jednog izdržljivog pick-up vozila na klasičnoj čeličnoj šasiji, kojemu je su uz pojačanja šasije dodani ovjes Fox i masivne terenske gume. Ovo dvoje potonje je tipično za trkaća vozila za američku Baja seriju utrka. Dizajner Dave Dewitt ne skriva svoje oduševljenje postignutim: 'Prilika kao što je ova zaista se pruža jednom u životu'. Proširili su trag kotača za 150 milimetara, no to je još uvijek uže za 165 mm u odnosu na njegovog većeg rođaka F-150 Raptora u Americi. No sasvim dovoljno.

  • +3
Ford Ranger Raptor Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford

Modifikacije šasije uključuju pojačanja na prednjem dijelu šasije, deblju zaštitnu ploču sprijeda, a čak je i kuka za vuču podignuta da bi se dobila veće udaljenost od podloge radi većih terenskih sposobnosti. Hod prednjeg ovjesa je povećan za čak 32 posto u odnosu na klasični Ranger XLT, a stražnjeg za 18 posto. Pogon je na stražnja dva ili sva četiri kotača. Gume su prave terenske: dimenzija 33-inča K02 BFGoodrich.

Materijali i obrada su ipak puno uglađeniji nego kod američkog F-150 Raptora, jer se ipak cilja na klasične kupce u Europi koji preferiraju SUV i crossover vozila. Cijena u Njemačkoj kreće od 66.771 eura naviše.