Ako vam se sviđa ova crna zvijer iz Bugattija pod nazivom Voiture Noire ili Crni automobil, imamo lošu vijest za vas - već je (ras)prodan!
Počela je ludnica! Tako bismo mogli reći za 5. ožujka, kad je autosalon u Ženevi napokon i službeno otvorio javnosti svoja vrata. Jedan od najiščekivanijih modela, koje smo svi mi zaljubljenici u lijepe automobile htjeli vidjeti, svakako je Bugattijev Voiture Noire. Pri samom spomenu imena Bugatti, odmah nas vremeplov vrati u 1909., kad je Ettore Bugatti, industrijski dizajner rođen u Italiji, pokrenuo u francuskom gradu Molsheimu u pokrajini Alzas svoju tvrtku za izradu automobila. Tvrtka Bugatti, koja slavi 110. godišnjicu postojanja, od 1998. nalazi se u vlasništvu Volkswagen AG-a. I nije izgubila svoj sjaj unatoč svim teškim vremenima te svijetli možda još i sjajnije!
Samo nekoliko mjeseci nakon predstavljanja modela Divo, dizajniranog za još snažnija bočna ubrzanja, Bugatti je još jednom pokazao da savršeno vlada proizvodnjom ručno izrađenih automobila i da je dostigao još jedan vrhunac u povijesti automobila. U prvih nekoliko desetljeća svog postojanja francuska luksuzna marka imala je značajan uspjeh ne samo u dizajnu motora i šasije, već i karoserijama postavljenim na postojećim šasijama. Najpoznatiji primjer je Type 57 i model Atlantic GT koji se na njemu zasnivao - ovaj Grand Tourismo (GT) mogao je već i prije 80 godina doseći maksimalnu brzinu veću od 220 km/h. Jean Bugatti dizajnirao je Type 57 za različite konfiguracije karoserije i motora, uključujući Galibier (limuzina s četiri vrata), Stelvio (kabriolet), Ventoux (limuzina s dvoja vrata) i Atalante (kupe), kao i Atlantic.
'Model Voiture Noire sada je sam vrh proizvodnje automobila. Riječ je o kiparskoj ljepoti jedinstvene tehnologije, idealnom GT automobilu', kaže predsjednik Bugattija Stephan Winkelmann. Ovo je kupe s udobnošću luksuzne limuzine i snage hipersportskog automobila. 'Naša povijest je i privilegija i odgovornost - odgovornost za nastavak Bugattijeve baštine u budućnosti. Pomoću Voiture Noirea odajemo počast našoj baštini i dovodimo brzinu, tehnologiju, luksuz i estetiku u novo doba.' Ovaj automobil više je od same moderne reinterpretacije modela Bugatti Type 57 SC Atlantic dizajnera Jeana Bugattija. Ovo je blagdan estetike.'
Kada pogledate ovo remek-djelo automobilske industrije, odmah primjećujete odsutnost i najsitnijih iritirajućih linija, a površina je izrađena iz jednog komada i ne postoji ništa što bi moglo poremetiti optički tok. To znači da je ovaj hipersportski automobil promijenio svoj stav i postao grand tourisme: idealan za ugodno putovanje na dugim putovanjima. 'Svaka pojedina komponenta je ručno izrađena, a tijelo od karbonskih vlakana ima duboki crni sjaj koji prekida samo ultrafina struktura vlakana. Riječ je o materijalu koji je savršeno obrađen', kaže Bugattijev dizajner Etienne Salome. 'Radili smo dugo i naporno na ovom dizajnu sve dok više nismo mogli ništa poboljšati. Za nas je kupe savršen oblik savršene obrade. Srce nove kreacije je 16-cilindarski motor - jedinstven u automobilskom svijetu i vrhunac inženjerske umjetnosti. Ovo nije samo motor, već srce vozila i tehničko remek-djelo. Nema drugog automobila na svijetu s takvim motorom. Ne samo da je iznimno moćan, nego i lijep za gledanje', s oduševljenjem izjavljuje Stephan Winkelmann. W16-cilindrični motor zapremine osam litara razvija 1103 kW / 1500 KS i 1600 Nm najvećeg okretnog momenta. Šest ispušnih cijevi svjedoče o njegovoj nevjerojatnoj snazi i također su počast njegovom motoru sa 16 cilindara.
Specifikacije modela Bugatti Voiture Noire
Motor:
Benzinski motor W16 s četiri turbine, obujma 8000 ccm
Snaga 1500 KS/1103 kW pri 6700 okretaja u minuti
Najveći okretni moment 1600 Nm (između 2000 i 6000 okretaja u minuti)
Mjenjač, 7-brzinski DSG s dvostrukom spojkom
Ubrzanje 0 – 100 km/h 2,4 sekunde
Težina 1961 kg (35 kg lakši od modela Chiron)
Cijena ovog ljepotana je 11 milijuna eura (s davanjima 16,7) i prodan je Bugattijevu entuzijastu, nagađa se Ferdinandu Piechu, unuku legendarnog stvoritelja Porschea - Ferdinanda Porschea.