ANALIZA TRŽIŠTA

Novi automobili u Hrvatskoj u srpnju: Pad od devet posto u odnosu na prvih sedam mjeseci 2021., najprodavaniji model Škoda Octavia

08.08.2022 u 14:47

Bionic
Reading

U srpnju je u Hrvatskoj novoregistrirano 5390 novih osobnih automobila, što je 274 komada više nego u proteklom mjesecu lipnju. Volkswagen je kao marka prvi, a model s najviše novih registracija u srpnju je Škoda Octavia s 381 primjerkom

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za sedmi mjesec ove godine. Generalno, srpanj nam je donio nešto lošije rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za tek 285 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u srpnju 5390 novih osobnih automobila, što je 274 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec srpanj, to je pad od tek 5,0 posto u odnosu na prošlogodišnji srpanj. Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela pad od 8,98 posto. Tako je ove godine u prvih 7 mjeseci prodano 28.925 primjeraka novih automobila, a u istom periodu 2021. je novoregistrirano 31.778 novih osobnih automobila.

Ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Ipak, ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine.

Volkswagen, Škoda i Kia na vrhu liste najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca srpnja i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 3291 automobilom drži 11,38 posto tržišta. Na drugom je mjestu sada Škoda s 2684 vozila ili 9,28 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Kia s 2635 vozila ili 9,11 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 29,77 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Dacia Sandero treći

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon sedam mjeseci ove godine je Škoda Octavia s 1187 komada (4,1 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka. Dacia Duster je nakon srpnja na drugom mjestu s prodanih 1113 komada (3,85 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je sada Dacia Sandero s 897 komada ili 3,1 posto tržišta. Kia Stonic je na četvrtom mjestu s 834 komada, a Opel Crossland peti na ljestvici najprodavanijih modela sa 721 prodanim primjerkom.

Gledamo li samo srpanj 2022., onda vidimo da je Škoda Octavia izbila na prvo mjesto s 381 prodanim primjerkom. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu srpnju je Dacia Duster s 221 komadom, a na trećem mjestu slijedi VW T-Cross sa 186 komada. Četvrti je VW Tiguan sa 162 komada, a peto mjesto je zauzeo VW Taigo sa 162 komada isporučenih samo u srpnju. Ovo je veliki uspjeh crossover modela Volkswagena, a to su očito primjerci koji su naručeni vjerojatno prije dosta mjeseci. Bez obzira, odličan rezultat.

Prodaja marki prema tipu goriva

U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon sedam mjeseci ove godine imamo 47 različitih marki (tri više nego do kraja lipnja).

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za srpanj 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 15.482 komada ili 53,5 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 5601 komadom ili 19,4 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili s 5859 komada ili 20,3 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Toyota (966), Suzuki (866) i Fiat (534).

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 1351 komadom ili 4,7 posto. U ovoj kategoriji smo na neznatno višoj razini jer je u cijeloj prošloj 2021. godini taj postotak iznosio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 1259 komada, a tu je još samo Renault s 92 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koje zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.

Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti dvostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvih sedam mjeseci 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 632 primjeraka, što je 2,2 posto ukupnog tržišta.

Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u cijeloj 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.

Sada, nakon srpnja je vodeća marka u ovoj kategoriji Renault sa 104 komada, Volkswagen s 84 komada je drugi, Audi je treći sa 82, a Dacia s modelom Spring četvrti sa 70 komada, slijede Opel s 51 komadom te Tesla s 42. Ukupno je 28 proizvođača (od 47 marke u prvih sedam mjeseci 2022.) isporučio potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine, uključujući i prvu domaće registiranu Rimac Neveru. Pretpostavljamo da je jedan dio onih automobila koji su bili naručeni još za vrijeme poticajnih mjera Fond za zaštitu okoliša prošle godine. I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i ove godine, pa se stoga tek u narednim mjesecima očekuju sjajani prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih sedam mjeseci 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 13.149 komada ili 45,46 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 2387 komada ili 8,25 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska županija s 2078 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,18 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) drži treće mjesto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prvih sedam mjeseci 2022., sa 108 prodanih automobila ili 0,37 posto tržišta.