Od 1. rujna svi novi automobili morat će proći novi, znatno stroži, test emisije ispušnih plinova i potrošnje WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure)
Za razliku od dosadašnjeg testa NEDC (New European Driving Cycle) koji se provodio u laboratoriju s motorima na testnom stolu, WLTP ciklus se izvodi u realnim uvjetima pri većim opterećenjima, te je samim time znatno stroži.
Procjene kažu da emisija CO2 istog motora mjerena WLTP standardnom može iznositi i do 15 posto ugljičnog dioksida po prijeđenom kilometru više nego u slučaju NEDC ciklusa. Iso vrijedi i za potrošnju goriva, koja je primjetno veća po novim testovima.
Ova diskrepancija već je natjerala pojedine proizvođače da zaustave proizvodnju i prodaju pojedinih modela kako bi ih doradili naprednijim tehnologijama za pročišćavanje ispuha ili pak gurnuli u ropotarnicu povijesti.
Audi je tako privremeno zaustavio prodaju SUV-a SQ3, dok je BMW odlučio M4 povući iz prodaje kako bi ga opremili novim filtrom čestica. F80 M3 pak nije bio te sreće, te su u BMW-u odlučili da je financijski neisplativo modificirati ovaj automobil potkraj proizvodnog ciklusa. Proizvodnja M3 završava u svibnju.
Novi ekološki testovi mogli bi zadati i mnogo glavobolje distributerima vozila. Brojne članice EU ponudile su period tranzicije nakon kojeg automobili iz perioda prije WLTP standarda neće moći biti prodani kupcima. Jedini način da se ovo izbjegne jest registriranje automobila, odnosno prodaja novih vozila kao rabljenih, što bi im moglo značajno smanjiti cijenu.