Toplinski sustav potpuno novog EV9 uključuje dizalicu topline, sustav kontrole klime te značajke odmrzavanja i odleđivanja. Korisnik ima novu prilagođenu ploču za upravljanje klimom i poboljšane krovne otvore koji nude maksimalnu udobnost i praktičnost
Kia je objavila kako su za svoj, nedavno predstavljeni, prvi potpuno električni SUV EV9 s tri reda sjedala posebno razmišljali o tzv. HVAC (Heating, Ventilation, Air Conditioning) sustavu.
Naravno, radi se o sustavu grijanja, ventilacije i klimatizacije koji putnicima mora osigurati vrhunsku udobnost u kabini – čak i u najekstremnijim uvjetima. U procesu razvoja, Kijina vozila se testiraju na ekstremnoj vrućini i hladnoći kako bi se osiguralo – između ostalog – da su njihovi HVAC sustavi dorasli izazovu.
Toplinski sustav potpuno nove Kije EV9 uključuje dizalicu topline, sustav kontrole klime te značajke odmrzavanja i odleđivanja. Dodatno, nova, korisniku prilagođena ploča za upravljanje klimom i poboljšani krovni otvori nude kupcima maksimalnu udobnost i praktičnost. Inženjeri su testirali ove značajke u širokom rasponu okruženja kao što su sjeverna Švedska i južna Španjolska kako bi osigurali maksimalnu izvedbu i učinkovitost, čak i pri ekstremnim temperaturama okoline.
'Potpuno novi Kia EV9 dokazuje da se kupci ne moraju žrtvovati da bi bio održiv', kaže Richard Peiler, voditelj grupe HVAC & PT Cooling u tehničkom centru Hyundai Motor Europe. 'S ovim visokotehnološkim značajkama, EV9 postavlja nove standarde u segmentu e-SUV, pružajući svu udobnost i praktičnost modernog SUV-a bez emisija u ispušnoj cijevi.'
Dizalica topline za maksimalnu učinkovitost – i za najveći domet vožnje
Za razliku od većine električnih vozila koja koriste osnovni električni grijač za kontrolu klime u kabini, Kia EV9 je opremljen dizalicom topline za dodatnu učinkovitost. Toplinska pumpa radi poput obrnutog hladnjaka: kada se izvana ohladi, iznutra se zagrije. A za još veću učinkovitost, otpadna toplina e-motora i sustava Power Electronics (PE) prikuplja se i koristi za grijanje kabine. Ova smanjena potrošnja energije ima pozitivan učinak na domet vožnje, jer je potrebno manje električne energije za grijanje kabine, što znači da se više snage baterije može posvetiti vožnji automobila.
'Naš cilj je prilagoditi klimatski sustav kako bi ponudio najbolji kompromis između udobnosti kabine i potrošnje energije', kaže Peiler. 'Uvjereni smo da će kupci EV9 iskusiti i udobnu kabinu i zadovoljavajući domet vožnje.'
Višezonska kontrola klime i poboljšani krovni ventilacijski otvori: više udobnosti za sve
S tri reda sjedala za smještaj do sedam putnika, Kia EV9 savršen je automobil za obiteljske ili grupne izlete. Dva neovisna sustava kontrole klime stvaraju odvojene klimatske zone za vozača, suvozača i putnike na stražnjim sjedalima. Standardno dolazi s ventiliranim i grijanim sjedalima u prvom i drugom redu, što znači da potpuno nova Kia EV9 pruža još više udobnosti svima u vozilu. Ožičenje grijanih sjedala također je poboljšano kako bi bilo energetski učinkovitije.
'Posjedovanje dva neovisna HVAC sustava ne samo da povećava udobnost – već i smanjuje nepotrebnu potrošnju energije', kaže Gregor Krumboeck, voditelj marketinga proizvoda u Kia Europe. 'Mogu uštedjeti energiju isključivanjem klima uređaja za prazna sjedala ili za putnike koji to ne žele.'
Tijekom testiranja, Kijini inženjeri podesili su kontrolni algoritam kontrole klime kako bi povećali udobnost u kabini i optimizirali potrošnju energije u ekstremno toplim i hladnim uvjetima. Kontrola klime u kabini može automatski kontrolirati temperaturu, intenzitet i smjer strujanja zraka ili ih putnici umjesto toga mogu ručno podešavati.
Nisu poboljšani samo sustavi unutar vozila – Kia EV9 je prvo Kijino vozilo u Europi koje ima novu kontrolnu ploču klime, poboljšavajući i korisničko sučelje. Nova ploča olakšava pregled i kontrolu svih postavki klime jednim klikom, bez potrebe za otvaranjem infotainment podizbornika. To rezultira intuitivnijim korisničkim iskustvom i manje ometanja za vozača, što im omogućuje da zadrže pogled na cesti.
Potpuno nova Kia EV9 također ima četiri nova i poboljšana ventilacijska otvora na krovu. Struktura ventilacijskih otvora je ažurirana kako bi se optimizirao otpor zraka i kut difuzije kako bi se ravnomjerno zagrijali ili ohladili svi putnici u drugom i trećem redu.
EV9 HVAC značajke za ljeto
Osim sustava grijanja i cirkulacije zraka, klima uređaj potpuno novog EV9 također ima poboljšanja. Novi sustav naknadnog puhanja za klima uređaj smanjuje nakupljanje kondenzacije na isparivaču, sprječavajući razvoj bakterija i neugodnih mirisa.
Djeluje tako da otkriva je li klima uređaj korišten dulje vrijeme tijekom vožnje i, ako je tako, koristi puhalo za sušenje vode koja se mogla nakupiti u njemu. Sustav naknadnog puhanja radi samo iznad određene temperature, što znači da neće dovesti do dodatnog pražnjenja baterije zimi.
O potpuno novom EV9
Kia EV9 je SUV za eru održive mobilnosti s ciljanim dometom vožnje na potpuno električni pogon od preko 541 km, prema ciklusu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP). Ultra-brzo punjenje od 800 volti također mu omogućuje postizanje dometa do 239 km nakon samo 15 minuta punjenja. Baterijski električni SUV s tri reda sjedala nudi konfiguracije sa sedam i šest sjedala te niz opcija za drugi red sjedala.