Premijera

Novi Renault Captur dobit će plug-in hibridni pogon: Evo što je sve novo na malenom gradskom SUV-u

04.07.2019 u 10:50

Bionic
Reading

Captur je najmanji iz Renaultovog SUV trojca pored kompaktnog Kadjara te srednje velikog modela Koleosa i biti će još štedljiviji

Renault je jučer predstavio sljedeću generaciju Captura svog malenog gradskog SUV-a koji će biti štedljiviji, jer će francuski proizvođač u njega sljedeće godine ugraditi svoj plug-in hibridni sustav e-Tech. I biti će to prvi Renaultov plug-in hibridni pogonski sklop u njihovoj paleti kompaktnih automobila.

U novom Capturu će koristiti 1,6-litreni benzinski motor, zajedno s dva elektromotora i 9,8 kWh baterijom i moći će se puniti iz kućne utičnice i stanice za punjenje. Captur plug-in hibrid imati će električni domet od 45 km pri brzini od 135 km/h, no Renault još nije objavio podatke o emisijama. Captur je najmanji iz Renaultovog SUV trojca pored kompaktnog Kadjara te srednje velikog modela Koleosa.

Renault je redizajnirao Captur iz temelja, počevši s novom platformom, u nastojanju da vrati model na vrh malog SUV segmenta koji je vodio u Europi od njegova uvođenja 2013. do ove godine jer ga je u prvih pet mjeseci Volkswagen T-Roc prestigao po broju prodanih jedinica.

Prodaja Captura u Europi od siječnja do svibnja pala je za 26 posto na 92.378, dok je prodaja T-Roca porasla 72 posto na 93.710, prema podacima JATO Dynamics. U Hrvatskoj je Captur u prvih pet mjeseci prodan u 869 primjeraka i na petom je mjestu po prodaji svih modela osobnih automobila (novoregistriranih), dok je VW T-Roc u isto vrijeme zabilježio 666 novih registracija i nalazio se na 11. mjestu među svim modelima. Najnovije rezultate za prvu polovinu godine vam donosimo za koji dan.

Vanjski oblik će biti poznat kupcima Captura, budući da je Renault zadržao osnovnu siluetu SUV-a dok je suptilno promijenio sve plohe karoserije. Unutrašnjost je nova, s većim središnjim zaslonom, 'plutajućom' konzolom, digitalnom instrument pločom i poboljšanim materijalima te prilagodbom i završnom obradom. Renault je upotrijebio sličnu formulu za petu generaciju bratskog modela Clia, malog hatchbacka koji ovog ljeta izlazi na europsko tržište.

Renault je naglasio Capturov stilski izgled SUV-a u nastojanju da mu pruže više prisutnosti, kažu dizajneri. Središnji dio i prednja hauba su viši, a zaštitne obloge dodane su dužinom donjeg dijela karoserije. Kao i kod novog Clia, tu je i više kromiranih obloga, na okvirima prozora, sa strane i prednjim deflektorima zraka.

  • +26
Novi Renault Captur Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Captur je 110 mm duži od trenutnog modela i ima 20 mm duži međuosovinski razmak, a veći dio tog dodatnog prostora ide na veće područje prtljažnika, odnosno 81 litru više od trenutnog Captura, kaže Renault.

Unutrašnjost je usmjerena oko okomito orijentiranog 9,3-inčnog središnjeg zaslona osjetljivog na dodir, za koji Renault kaže da je dvostruko širi od trenutnog 7-inčnog, koji je blago nagnut prema vozaču. Analogni instrumenti zamijenjeni su prilagodljivim digitalnim, u verzijama od 7 inča ili 10,2 inča - s većim zaslonom koji može primiti navigacijske upute.

Novi elektronički mjenjač (u automatskim verzijama) omogućio je Renaultu da stvori plutajuću središnju konzolu s prostorom za pohranu ispod ručice mjenjača. Ostale promjene u unutrašnjosti uključuju manji, tanji upravljač (zahvaljujući manjim zračnim jastucima), više priključaka za punjenje i redizajnirana sjedala koja imaju dulji donji dio j i tanji leđni dio, što putnicima na stražnjim sjedalima daje 17 mm više prostora za koljena.

Kao i kod Clia, Capturove funkcije pomoći za vožnju nadograđene su na tzv. autonomiju razine 2. Funkcija pratnje za autoceste i zastoj u prometu (Traffic Jam Companion), verzija Nissanovog ProPilot sustava, kombinira držanje trake i prilagodljivi tempomat i zahtijeva od vozača da drži ruke na upravljaču. Ostale značajke uključuju aktivno kočenje u nuždi koje može razlikovati bicikliste i pješake, upozorenje na mrtvi kut i pomoć pri parkiranju.

Renault još nije najavio cijene za novi Captur, koji će se naći u prodaji kasnije ove godine s benzinskim i dizelskim motorima.

Izbor motora uključuje turbobenzinski 1.0-litreni TCe trocilindrični motor sa 100 KS (10 više od trenutne verzije), 1.3-litreni TCe četverocilindrični benzinski motor sa 130 KS ili 155 KS i 1,5-litreni Blue dCi četverocilindrični dizel motor s 95 KS ili 115 KS.

Kada je Captur izašao na tržište u Europi 2013. godine, imao je jednog konkurenta, Nissan Juke njihovog partnera Nissana. Sada je konkurencija mnogo teža jer je na tržištu čak dvadesetak različitih modela u malom SUV segmentu.

Osim VW T-Roca, nova velika konkurencija uključuje i novu generaciju Peugeota 2008, koja će imati potpuno električnu verziju i nadolazeći Ford Puma. Neki proizvođači automobila imaju i dva modela u ovom segmentu, uključujući Ford s EcoSportom i Pumom te Opel s Crosslandom i Mokkom X.

Vrlo skoro, Toyota će predstaviti novi model u segmentu koji će biti proizveden u njihovoj tvornici u sjevernoj Francuskoj, a očekuje se da će Nissan predstaviti novu verziju Jukea, također na Renault-Nissan platformi CMF-B prije kraja godine.

Europska prodaja malih SUV vozila ove će se godine povećati na 1,99 milijuna, a 2020. godine na 2,16 milijuna, što je malo ispred kompaktnih SUV vozila, predviđa analitička tvrtka LMC Automotive.

Captur će se proizvoditi u Renaultovoj tvornici u Valladolidu, Španjolska, kao i u Kini za njihovo tržište, gdje će ove godine započeti proizvodnja u tvornici Renault-Dongfeng u Wuhanu.