LUKSUZ U FOKUSU

Novi smjer 'trokrake zvijezde'; Mercedes-Benz predstavio svoju novu poslovnu strategiju

08.10.2020 u 13:36

Bionic
Reading

Nova strategija Mercedes-Benza sveobuhvatan je program osmišljen kako bi tehnološki i financijski pokrenuo tvrtku, a sastoji se od šest nosećih stupova

Mercedes-Benz je ovaj tjedan na virtualnoj konferenciji investitora i analitičara predstavio svoju novu strategiju za automobilsko poslovanje. Nova strategija poboljšati će luksuzni status marke Mercedes-Benz, podići pozicioniranje i kombinaciju portfelja proizvoda, postići značajan rast za podmarke AMG, Maybach, G i EQ i ubrzati razvoj softvera za električne pogone i automobile. Mercedes-Benz potvrđuje svoju punu posvećenost elektrifikaciji svih proizvoda i segmenata, predstavlja nove namjenske električne arhitekture i najavljuje više novih predstavljanja električnih proizvoda. Četiri potpuno nova električna vozila na novoj velikoj EVA arhitekturi postavljena na tržište od 2021. godine.

Ola Källenius, predsjednik Uprave Daimler AG i Mercedes-Benz AG-a, je tom prilikom izjavio: 'Posljednjih godina učinili smo mnogo stvari kako treba: dizajn, inženjering proizvoda, pomlađivanje marke, rast prodaje. Kao rezultat toga, vratili smo Mercedes ponovno na vrh. Ali još nismo iskoristili svoj puni potencijal u smislu pretvaranja uspjeha u rast dobiti. Zbog toga smo se ponovno usredotočili i pokrećemo našu novu strategiju. Namjeravamo napraviti najpoželjnije automobile na svijetu. Radi se o iskorištavanju naših snaga kao luksuzne marke za rast ekonomske vrijednosti i poboljšanju kombinacije i pozicioniranja našeg portfelja proizvoda. Otkrit ćemo puni potencijal naših jedinstvenih podmarki - AMG, Maybach, G i EQ. Naša je strategija osmišljena kako bi izbjegla nevažne aktivnosti kako bi se usredotočila na pobjedu tamo gdje je to važno: namjenska električna vozila i vlastiti softver za automobile. Poduzet ćemo mjere na strukturnim troškovima, ciljati snažnu i održivu profitabilnost.' Isto tako, rekao je i kako 'ovom novom strategijom najavljuje njihov jasnu predanost punoj elektrifikaciji svog portfelja proizvoda i svoju odlučnost da osiguraju poslovanje koje će u potpunosti biti ugljično neutralno, u skladu s njihovim ciljem plana 'Ambition 2039'.

Nova strategija Mercedes-Benza sveobuhvatan je program osmišljen kako bi tehnološki i financijski pokrenuo tvrtku. Ima šest stupova:

'Razmišljajte i ponašajte se poput luksuzne marke'

Luksuz je oduvijek bio dio duše Mercedes-Benza. U budućnosti će se marka ponovno fokusirati na luksuz, čineći je sastavnim dijelom svih proizvoda, interakcija s kupcima i digitalnih tehnologija. Mercedes-Benz preoblikovat će svoj portfelj proizvoda, komunikaciju s robnom markom i prodajnu mrežu kako bi pružio istinsko luksuzno iskustvo - luksuzno iskustvo koje će biti električno, softverski i održivo.

'Usredotočite se na profitabilan rast'

Mercedes-Benz će poduzeti mjere za poboljšanje i rekalibraciju svoje tržišne strategije. Oni će se usredotočiti na optimizaciju ravnoteže između količine, cijene i kombinacije kanala kako bi se osigurale poboljšane marže doprinosa iz trenutnog i budućeg portfelja. Mercedes-Benz će također svoje resurse i kapital za razvoj proizvoda usmjeriti na najprofitabilnije dijelove tržišta i segmente u kojima se natječe, kako bi osigurao strukturno veću profitabilnost.

'Proširite bazu kupaca rastućim podmarkama'

Prema Interbrandu, Mercedes-Benz je najvrjednija marka luksuznih automobila na svijetu. Ostat će zvijezda vodilja. No, Mercedes-Benz ima i izvanredne podbrendove: AMG, Maybach, G i EQ. Nova strategija odvest će ih na sljedeću razinu - ubrzavajući njihov razvoj, s jasnim i ciljanim planovima za otključavanje njihovog potencijala i pokretanje značajnog dodatnog rasta EBIT-a.

AMG je postavljen za sljedeću razinu s elektrifikacijom visokih performansi, počevši od 2021. Njegove veze s Formulom 1 također će se intenzivirati sljedeće godine, što odražava njegov identitet kao Mercedesova marka visokih performansi. Maybach će tražiti globalne mogućnosti, udvostručiti veličinu i postati električan. Potražnja za legendarnim G-om ispred je trenutnih kapaciteta. Legenda će rasti i elektrificirat će se. S brendom EQ, Mercedes-Benz će se obratiti novoj publici s progresivnim visokotehnološkim proizvodima, izgrađenim na posvećenim električnim arhitekturama.

'Prihvatite kupce i povećajte stalne prihode'

Mercedes-Benz predan je njegovanju cjeloživotnih odnosa sa svojim kupcima. Cilj je da kupci vole posjedovati Mercedes-Benz i da budu toliko zadovoljni odnosom da ostaju s markom dugo, idealno zauvijek. Sada će Mercedes-Benz težiti još jačoj vjernosti, većim ponovljenim kupnjama i brzom rastu tekućih prihoda - od usluga i dijelova, a sve više i od over-the-Air (OTA) ažuriranja i pretplatničkih usluga. Sve veći broj povezanih automobila pruža vrlo značajne mogućnosti za prihod u budućnosti, jer će Mercedes-Benz vozni park doseći 20 milijuna potpuno povezanih vozila do 2025. godine.

'Vodeći u softveru za električni pogon i automobil'

Mercedes-Benz želi preuzeti vodeću ulogu u električnom pogonu i softveru za automobile s ambicioznim ciljevima razvoja proizvoda i ubrzanim uvođenjem nove tehnologije. Kao dio svoje strategije 'Electric First', Mercedes-Benz najavio je četiri potpuno nova električna vozila temeljena na nadolazećoj arhitekturi električnih vozila velikih automobila (EVA). EQS luksuzna limuzina prvi je predstavnik ove nove namjenske arhitekture i na tržište će stići 2021. s električnim dometom većim od 700 km (WLTP). Slijedit će ga EQE, EQS-SUV i EQE-SUV. Uz to, AMG, Maybach i G ići će na električni pogon. Od 2025. godine, više novih modela bit će dodano u portfelj električnih vozila na drugom potpuno novom dediku električna platforma, Mercedes-Benz modularna arhitektura (Mercedes-Benz Modular Architecture ili MMA) dizajnirana za kompaktne i srednje velike automobile.

Mercedes-Benz će još više svojih resursa i stručnosti za razvoj proizvoda preusmjeriti na električni pogon, a uložit će u nove tehnologije i koncepte za ubrzanje električnog dometa i učinkovitosti. Sljedeća generacija eMotora razvijena je u našoj kući i sadržavat će sofisticirani pretvarač i visokonaponsku tehnologiju. Tvrtka postiže veliki napredak u tehnologiji baterija - s vlastitim istraživanjem i razvojem baterija, nadopunjenom bliskim partnerstvima s ključnim strateškim partnerima CATL, Farasis i Sila Nano. Novi materijali i proizvodni postupci povećat će domet, smanjiti vrijeme punjenja i troškove.

Mercedes-Benz je također danas najavio uzbudljiv sljedeći korak u razvoju električnih vozila, s tehnološkim programom Vision EQXX. Cilj je izgraditi električno vozilo sa spektakularnom učinkovitošću i dometom. Mercedes-Benz zadužio je svoju inženjersku skupinu pomicanjem granica električnog dometa i učinkovitosti s višefunkcionalnim, multidisciplinarnim timom sa sjedištem u Stuttgartu, uz podršku stručnjaka iz Mercedes-Benz F1 HPP (High Performance Powertrains) grupe u Velikoj Britaniji, koji donose stručnost u eMotorima plus brzina razvoja inspirirana motorsportom. Iako je Vision EQXX tehnološki program, očekuje se da će rezultirati inovacijama koje će brzo ući u serijsku proizvodnju automobila.

Na području automobilskog softvera, Mercedes-Benz je najavio vlastiti vlastiti operativni sustav MB.OS. On će se razviti unutar kuće, a planirano je za lansiranje 2024. godine. Omogućit će Mercedes-Benzu da centralizira kontrolu nad svim domenama vozila, kao i njegovim potrošačkim sučeljima. Vlastiti razvoj softvera omogućit će veću brzinu i češća ažuriranja, a bit će dizajniran oko skalabilnih arhitektura koje će kontrolirati buduće troškove razvoja.

Markus Schäfer, član uprave Daimler AG i Mercedes-Benz AG-a, odgovoran za Daimler Group Research i Mercedes-Benz Cars COO, je izjavio: 'U Mercedes-Benzu težimo ničemu manje nego da preuzmemo vodeću ulogu u električnom pogonu i softveru za automobile. Učinit ćemo to s inteligentnom strategijom električne platforme i zaštićenim pristupom razvoju softvera. Učinit ćemo to na Mercedesov način, donoseći istinsko luksuzno iskustvo u svijet električnih i povezanih automobila. Iskoristit ćemo vlastiti razvoj tehnologije i strateška partnerstva za isporuku vrhunskih proizvoda. A od 2025. ciljamo snažne marže doprinosa za sve nove arhitekture zahvaljujući visokoj zajedništvu i kontroliranim ulaganjima te stalnom padu troškova baterijskih sustava. Iako ćemo do 2030. godine proširiti elektrificirani portfelj prema udjelu većem od 50 posto globalne prodaje, naša ulaganja u razvoj motora s unutarnjim izgaranjem brzo će opadati, a broj varijanti motora s unutarnjim izgaranjem smanjit će se za 70 posto do 2030.'

'Niža baza troškova i poboljšanje industrijskog otiska'

Mercedes-Benz će poboljšati svoju profitabilnost i stvaranje novca i poduzeti mjere kako bi se pripremio za budućnost i ubrzao prijelaz na električni pogon. Događaji iz 2020. potvrdili su da je prelomna točka tvrtke previsoka i da će, s izazovima transformacije koji su pred nama, biti potrebne daljnje akcije. Mercedes-Benz će stoga poduzeti značajne nove korake kako bi smanjio bazu troškova i poboljšao industrijski otisak u razdoblju do 2025. godine.

Fiksni troškovi smanjit će se za više od 20 posto do 2025. godine u apsolutnom iznosu u odnosu na osnovnu razinu 2019. smanjenom potrošnjom, prilagodbama kapaciteta i nižim troškovima osoblja. Troškovi Capexa i R&D također će se smanjiti za više od 20 posto do 2025. u odnosu na 2019. Promjenjivi troškovi smanjit će se za 1 posto neto godišnje u odnosu na razinu 2019. u razdoblju do 2025., uključujući povećane i produljene ciljeve uštede za materijalni troškovi. Ovaj cilj isključuje učinke veće xEV mješavine.

Nova strategija Mercedes-Benza i njegove financijske ambicije

Svojim preusmjerenim pristupom, nova strategija Mercedes-Benza trebala bi donijeti poboljšanje komercijalnih performansi boljom kombinacijom i cijenama, poboljšanim portfeljem proizvoda i rastom tekućih prihoda. Ova kretanja, u kombinaciji sa značajnim djelovanjem na troškove i industrijski otisak, trebala bi potaknuti strukturno višu razinu profitabilnosti. Do 2025. godine Mercedes-Benz AG cilja na povrat povrata prodaje (Return of ales ili RoS) na srednjem do visokom jednoznamenkastom rasponu, čak i pod nepovoljnim tržišnim uvjetima. Ambicija tvrtke je postići dvoznamenkastu maržu u jakom tržišnom okruženju.

Harald Wilhelm, član Upravnog odbora Daimler AG, odgovoran za financije i kontroling / Daimler Mobility, i Mercedes-Benz AG-a, je izjavio: 'Postavljeni smo za profitabilan rast. Pored toga, pokrenuli smo sveobuhvatne mjere kako bismo smanjili granicu gubitka kako bismo uskladili veličinu naše tvrtke i našeg poslovanja. Sve mjere zajedno osmišljene su kako bi naše poslovanje učinile otpornim na vremenske uvjete, riješile izazove transformacije i dovele do solidne razine profitabilnosti čak i po lošem vremenu, uz značajan napredak u povoljnim tržišnim uvjetima.'

Za kraj je Ola Källenius dodao: 'Temelj naše nove strategije je naš visokokvalificirani i motivirani tim. Svi mi u Mercedes-Benzu odlučni smo ispuniti svoje ambicije. Izgradit ćemo najpoželjnije automobile na svijetu. To je naša misija, to je ono što želimo isporučiti našim kupcima. Napravit ćemo skok naprijed u tehnologiji. Uložit ćemo tamo gdje možemo pobijediti, inteligentnije rasti i preoblikovati svoj industrijski otisak. Kao rezultat, moći ćemo poboljšati profitabilnost i podići vrijednost dioničara.'

Izlaganje Mercedes-Benza o novoj strategiji poslovanja u cijelosti možete pogledati na ovoj poveznici.

  • +10
Nova poslovna strategija Mercedes-Benza Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG