Duga tradicija se nastavlja jer Mercedes-Benz isporučuje automobile Vatikanu već gotovo 100 godina. Ručno izrađen jednokratni primjerak temeljen na novoj električnoj G-klasi ispunjava visoke zahtjeve
Mercedes-Benz isporučuje automobile Vatikanu već 94 godina, a posljednjih 45 godina papa koristi renomirane 'papamobile' temeljene na Mercedes-Benz G-klasi. Sada, po prvi put, papamobil iz Mercedes-Benza postaje potpuno električan: izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius i uključeni članovi tima osobno su predali ručno izrađeno jedinstveno vozilo temeljeno na novoj električnoj G-klasi papi Franji u Vatikanu.
To znači da će papa putovati lokalno bez emisija u novom Mercedes-Benzu na vrijeme za jubilej 2025. – događaj koji se održava samo svakih 25 godina i za koji se u Rimu očekuju milijuni hodočasnika. Vozilo ispunjava visoke zahtjeve i razvijeno je u bliskoj suradnji s Vatikanom posebno za potrebe pape. Njegov električni pogon, koji je prilagođen posebno malim brzinama potrebnim za javne nastupe, doprinosi ostvarenju enciklike 'Laudato Si'. U njemu papa Franjo opisuje potrebu za održivim razvojem.
Ola Källenius je prilikom primopredaje zahvalio papi Franji i svima uključenima te istaknuo održivu poslovnu strategiju Mercedes-Benza: 'S novim papamobilom, papa Franjo je prvi papa koji putuje u potpuno električnom Mercedes-Benzu kada javno nastupa. Ovo je posebna čast za našu tvrtku i želim zahvaliti Njegovoj Svetosti na ukazanom povjerenju. Ovim papamobilom također šaljemo jasan poziv na elektromobilnost i dekarbonizaciju. Mercedes-Benz se ne zalaže samo za posebno i individualno – već i za dosljedno stvaranje uvjeta za novi vozni park bez emisija ugljika 2039. godine.'
Jedinstveno iskustvo: Papa Franjo poziva članove tima koji sudjeluju iz Graza, Sindelfingena i Rima
Ola Källenius je bio u pratnji Britte Seeger, članice Upravnog odbora odgovorne za prodaju i marketing, i Marca Langenbrincka, izvršnog direktora Mercedes-Benz Italia, na sastanku ispred bazilike Svetog Petra. No, Sveti se Otac susreo i s onima koji su razvili i izgradili njegovo novo vozilo.
Zaposlenici iz odjela za dizajn, istraživanje i razvoj, proizvodnju te prodaju i marketing također su bili pozvani na događaj i mogli su predati 'svoje' vozilo u ime mnogih drugih uključenih. Nakon primopredaje uslijedila je privatna audijencija kod Pape. Tim stručnjaka iz Graza (Austrija), Sindelfingena (Njemačka) i Rima (Italija) radio je zajedno oko godinu dana. Projekt je vodio tim u Rimu, dok je električni pogon prilagodio tim u Grazu. Stručnjaci iz Sindelfingena proizveli su karoseriju, unutarnju opremu i prilagođenu opremu koristeći tradicionalnu izradu.
Ručno izrađen model: detalji vozila temeljenog na novom G580 s EQ tehnologijom
Električni pogon novog G580 s EQ tehnologijom (kombinirana potrošnja energije: 30,4-27,7 kWh/100 km | Kombinirana emisija CO₂: 0 g/km | CO₂ klasa: A) je prilagođen kako bi se u potpunosti iskoristile prednosti četiri motora u blizini kotača za posebne namjene sporih putovanja na javnim nastupima.
Straga je klupa zamijenjena centralno postavljenim jednostrukim sjedalom podesivim po visini. Ovo okretno glavno sjedalo omogućuje fleksibilno kretanje i obraćanje publici iz različitih kutova. Iza jednostrukog sjedala integrirana su dva jednostruka sjedala s lijeve i desne strane za dodatne putnike.
Duga tradicija: povijest Mercedes-Benz vozila za Vatikan
Mercedes-Benz već gotovo 100 godina proizvodi vozila za poglavara Katoličke crkve te njegova putovanja i javne nastupe. Prvo vozilo ovog tipa bio je Nürburg 460 Pullman Saloon za papu Pija XI. iz 1930. U to je vrijeme Mercedes-Benz dobio ugovor o isporuci zbog skladnog cjelokupnog paketa – i zato što je tim u to vrijeme prenio važnu karakteristiku prethodnih kočija do vozila: Mogućnost putovanja s dva uglednika i drugog osoblja na sklopivim sjedalima.
U 1960-ima John XXIII je dobio 300 Landaulet s automatskim mjenjačem i produženim međuosovinskim razmakom. Njegov nasljednik Pavao VI. u početku je koristio 600 Pullman Landaulet, a kasnije 300 SEL – također Landaulet. U 1980-ima Ivan Pavao II koristio je prvo vozilo službenog naziva papamobil za događaje na Trgu svetog Petra, modificirani model 460 serije G. Od 2002. godine koristio je seriju 463 G 500, koju su koristili i njegovi nasljednici Benedikt XVI. i Franjo. Povremeno su se također koristili posebno dizajnirani automobili temeljeni na Mercedes-Benz M-klasi i GLE-u. Nakon njihovog povlačenja iz službe, neki od papamobila postavljeni su za razgledavanje u Vatikanu i Muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu.
Krov je uklonjen na B-stupu, a sam B-stup je skladno prešao u bočnu stijenku kako bi se stvorio nepogrešiv bočni profil. U slučaju kiše ili loših vremenskih uvjeta, zaseban tvrdi krov nudi zaštitu za putnike. Lijeva stražnja vrata stručnjaci su uklonili i ponovno izradili – u tradicionalnom stilu gradnje karoserija – iz jednog komada i bešavno zavarenih u karoseriju. Na desnoj strani, šarke stražnjih vrata su premještene na suprotnu stranu.
Kao i prethodni papamobili, vozilo je izvana obojeno u klasičnu biserno bijelu boju.