Svjetska premijera

Novi VW Golf 8: Digitaliziran, povezan i inteligentan

24.10.2019 u 23:59

Bionic
Reading

S novim Golfom, Volkswagen je započeo hibridnu ofenzivu, jer će kao prvi model marke, Golf osmica biti dostupan u čak pet hibridnih pogonskih verzija

Večeras smo prisustvovali svjetskoj premijeri nove, osme generacije Volkswagen Golfa, koju ste u live prijenosu mogli pratiti na stranicama Autozone. Kako je riječ o jednom od najpopularnijih modela automobila u proteklih 45 godina suvišno je i spominjati ogroman interes javnosti, naročito u Hrvatskoj, jer je upravo Golf izuzetno omiljen model koji je i unatoč višemjesečnim najavama izlaska novog modela jedan od najbolje prodavanijih modela u prvih devet mjeseci 2019. Tako je Golf sedmica prema registracijama novih automobila na visokom trećem mjestu s ukupno 1890 komada s udjelom od 3,68 posto tržišta.

Novo poglavlje u povijesti ovog bestselera započelo je upravo danas svjetskom premijerom osme generacije Golfa - digitaliziranog, povezanog i intuitivnog za upravljanje. Nikada prije Golf nije bio tako napredan.

Novi VW Golf 8 Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

'Tijekom sedam generacija, Golf je zadivio više od 35 milijuna kupaca. Cijela automobilska industrija očekuje da će novi Golf postaviti standard', objasnio je dr. Herbert Diess, predsjednik upravnog odbora Volkswagen AG. Što se tiče tehnologije, Golf čini najveći skok prema naprijed od svog debija.

Ralf Brandstätter, glavni izvršni direktor Volkswagen osobnih automobila je izjavio: 'Ovaj automobil je potpuno nov. Ali naravno, Golf uvijek ostaje Golf. Jer temeljni koncept je bezvremenski. Ovaj je automobil definirao našu marku tijekom desetljeća. Golf je dosljedno nove tehnologije učinio dostupnima svima.'

Činjenica je da novi Golf pruža održivu mobilnost dostupnom mnogim ljudima. Štoviše, s tim Golfom Volkswagen prelazi na digitalizirani, razumljivi rad. Klaus Bischoff, glavni dizajner Volkswagena: 'U svijetu u kojem složenost raste, novi Golf omogućuje vozaču da intuitivno upravlja vozilom'. Praktično svi zasloni i kontrole su digitalni: novi instrumenti i online informacijski sustavi za zabavu spajaju se u panoramskom zaslonu s tipkama i klizačima osjetljivim na dodir. Postavljen je i head-up displej na vjetrobranskom staklu za dodatno poboljšanje raspona dostupnih informacija.

Najnovija verzija Volkswagenove MQB platforme debitira s osmom generacijom Golfa. Dominantni dizajnerski element u ovom kontekstu je C stup, karakterističan za Golf. Karoseriju čini dinamičnom prema prednjem dijelu, koncentrira je prema stražnjem dijelu i prenose ikonični oblik originalnog Golfa u sadašnjost. Idealan omjer gornjeg dijela kabine (krovni dio plus ostakljene površine) i tijela (donji dio od linije prozora) također daje novom Golfu snažnu prisutnost, dok duboko uvučena linija krova dodaje autentičan, sportski karakter. Jednako tako su upečatljivi moćni dijelovi ramena i vrlo jak stražnji dio, karizmatični prednji dio s namjerno uskom rešetkom hladnjaka i svestrani podrez kao oštra linija na visini ručki vrata. LED tehnologija zamjenjuje sve konvencionalne tehnologije rasvjete u svim verzijama , a u ovom procesu novi dizajn rasvjete postaje dominantan i nepogrešiv stilski element osme generacije Golfa.

Iako novi Golf 8 ne izgleda tako visok, izgleda rastegnutije i dinamičnije, zadržane su njegove kompaktne dimenzije: dužina 4284 mm, širina 1789 mm i visina 1456 mm. Međuosovinski razmak iznosi 2636 mm. Pogled na aerodinamičke vrijednosti istovremeno pokazuje da je svaki dio tijela preoblikovan i dotjeran u zračnom tunelu, jer je prednja strana je smanjena na 2,21 m², a koeficijent otpora zraka smanjen je na 0,275.

Pet hibridnih pogona za novi Golf

S novim Golfom, Volkswagen je započeo hibridnu ofenzivu. Kao prvi model marke, Golf osmica će biti dostupan u čak pet hibridnih pogonskih verzija. Njegov debi također slavi 48-voltnu tehnologiju: remenom pogonjeni strater/generator, 48-voltna litij-ionska baterija i najnovija generacija učinkovitih TSI motora formiraju novi blagi hibridni pogon u eTSI. Time su postignute vrlo opipljive prednosti, jer je potrošnja goriva smanjena do 10 posto (prema WLTP-a), a vozilo je izuzetno okretno i udobno u vvožnji. Volkswagen će Golfu ponuditi tri eTSI verzije jačine: 110 KS (81 kW), 130 KS (96 kW) i 150 KS (110 kW). Po prvi put će za Golf biti dostupno osam pogonskih verzija.

Osma generacija bestselera bit će dostupna i kao dvije inačice plug-in hibridnog pogona (eHybrid). Nova učinkovita inačica generira 204 KS (150 kW), dok vrlo sportski GTE isporučuje 245 KS (180 kW). Obje plug-in Golf verzije pokretati će se s novom litij-ionskom baterijom od 13 kWh u vozilu, koja omogućava veći raspon vožnje na struju od približno 60 kilometara i privremeno pretvara Golf 8 u vozilo sa nultom emisijom.

Opcije pogona s klasičnim motorima za novi Golf 8 uključuju i turbobenzinske (TSI), turbodizelske (TDI) motore, kao i pogon na prirodni plin (TGI). Tu su dva trocilindrična 1-litrena benzinska TSI turbomotora sa 90 KS (66 kW) i jači snage 110 KS (81 kW), dok su dva 1,5-litrena četverocilindrična benzinska TSI turbomotora snage 130 KS (96 kW) i 150 KS (110 kW). TSI motori su upareni sa standardnim 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Počevši od motora snage 110 KS, oni će se također konfigurirati kao blagi hibridni pogon (eTSI) s 48-voltnim sustavom i mjenjačem s dvostrukom spojkom (DSG). Kasnije će biti lansirana i tri četverocilindrična 2.0-litrena TSI motora za Golf GTI, Golf GTI TCR i Golf R, kao i 1,5-litreni TGI pripremljenim za pogon na prirodni plin (CNG) i benzin. Nove TSI inačice imaju posebno niske vrijednosti potrošnje i emisije zahvaljujući elementima koji uključuju inovativni proces izgaranja naziva TSI Miller.

Tu su i dva 2-litrena četverocilindrična dizelska turbomotora s direktnim ubrizgavanjem snage 115 KS (85 kW) i onaj snage 150 KS (110 kW). Oba TDI motora će se moći naručiti s ručnim 6-brzinskim mjenjačem, kao i DSG mjenjačem, a verzija od 150 KS opcionalno će nuditi i pogon na sva četiri kotača 4MOTION. Inovacija u TDI pogonskim agregatima se odnosi na činjenicu da Volkswagen koristi tehnologiju dvostrukog doziranja (dva SCR katalizatora) za značajno smanjenje emisije dušičnog oksida (NOx) do 80 posto. Osim toga, potrošnja TDI-a smanjena je za čak 17 posto u usporedbi s prethodnikom. Uslijediti će i verzija Golf GTD.

Po pitanju povezanosti, ne samo da su sustavi povezani međusobno, nego su zahvaljujući mrežnoj online jedinici za povezivanje (Online Connectivity Unit ili OCU) povezani i sa svijetom izvan Golfa. Standardni OCU sadrži integrirane eSIM veze do internetskih funkcija i usluga 'We Connect i 'We Connect Plus'. Novi Golf je ujedno i prvi Volkswagen koji se standardno povezuje sa svojim okruženjem putem Car2X sustava, što znači da se vozači putem ekrana obaviještavaju preko signala od prometne infrastrukture i informacijama od drugih vozila udaljenih 800 metara. Golf 8 također dijeli ta upozorenja s drugim Car2X modelima. Inteligencija roja postaje stvarnost, što predstavlja početak nove faze sigurnosti prometa.

Novi Golf 8 će se na tržištu pojaviti u prosincu ove godine, a tijekom sljedeće godine slijede neovisni modeli Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE i Golf R.

Joachim 'Jogi' Löw, trener njemačke nogometne reprezentacije na proizvodnoj traci novog VW Golfa 8
  • Ralf Brandstätter, glavni izvršni direktor Volkswagen osobnih automobila
  • Na prezentaciji novog VW Golfa 8
  • Novi VW Golf 8
  • Novi VW Golf 8
  • Novi VW Golf 8
    +32
Novi VW Golf 8 Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen