Vozila koja su poplavljena i koja su osiguravajuća društva poslala na popravak ne mogu se popraviti kako bi bila sigurna. Vozila koja imaju ocjenu 'totalka' završavaju na dražbama i jednog će dana opet biti na cestama, upozoravaju trgovci i serviseri pri Gospodarskoj komori Slovenije
Ovogodišnje katastrofalne poplave početkom kolovoza ove godine u susjednoj nam Sloveniji su otvorili prilično zanimljivu tematiku vezanu na u ovoj vremenskoj nepogodi oštećene automobile. Naime, kako prenosi RTV Slovenija, postavlja se pitanje isplati li se ili ne uopće i popravljati ovako uništena vozila.
Slovenski ovlašteni autoservisi rješavaju slučajeve procjene štete na vozilima koja su poplavljena u ovogodišnjim katastrofalnim poplavama. Radi se o većem broju vozila kod kojih je voda ušla i u putničku kabinu te je veliki dio motornog dijela vozila bio prekriven vodom.
'S tim u vezi, stručnjaci autoservisne struke upozoravaju da se, prema pravilima struke, mnoga vozila ne mogu popraviti na način da se mogu sigurno uključiti u daljnji promet. Nastalu štetu u većini slučajeva nije moguće popraviti.', priopćili su iz Gospodarske komore Slovenije (GZS) u sklopu koje djeluje Sekcija ovlaštenih trgovaca i servisera motornih vozila pri GZS-u.
Upozoravaju i da nemaju utjecaja na procjenu štete na vozilu, pa su nadzorne institucije upozorile na posljedice nalaganja popravka vozila koja sa stajališta pouzdanosti i sigurnosti nisu za popravak. Ujedno ističu i slučajeve kada osiguravajuće društvo pri procjeni štete obračunava ekonomsku punu štetu (tzv. totalka), pri čemu se vlasniku oštećenog vozila procjenjuje određena naknada i takvo vozilo prodaje na javnoj dražbi. 'Autoservisi upozoravaju da će vozila s javnih dražbi jednog dana ponovno izaći na ceste nakon što su mnoga popravljena u 'garažnim radionicama'', navode.
Svima kojima su bila poplavljena vozila preporučamo da se prilikom prijave štete na svojim vozilima pridržavaju pojašnjenja Agencije za nadzor osiguranja (AZN). Odluku osiguravajućeg društva o visini i načinu otklanjanja štete trebaju pažljivo proučiti, a ako smatraju da nije primjerena, neka se žale po postupku predviđenom Zakonom o osiguranju. Ako smatraju da je prilikom rješavanja štete došlo do obmane ili nepoštene poslovne prakse, neka se za pomoć obrate tržišnoj inspekciji.
Upozoravaju i da se mnoga vozila koja su bila poplavljena zbog sigurnosnih razloga više nikada ne smiju puštati na cestu. 'Voda koja je ušla u vozilo utječe na cijelo vozilo i uzrokuje razne kvarove čak i nakon što je vozilo potpuno osušeno i popravljeno. Još veću štetu čini poplavna voda, jer osim blata unosi i drugu nečistoću i fekalnu kanalizaciju. vozila U vozilima koja su došla u kontakt s vodom iznad razine sjedala vrlo je upitna pouzdanost pirotehničkih sigurnosnih pojaseva i zračnih jastuka, čak i nakon popravka, gdje može doći i do neplaniranih aktiviranja', napisali su dodajući da nekontrolirano aktiviranje također je moguće.ponašanje elektronike odn osjetljivi senzori (npr. električne ručne kočnice, automatika za kontrolu smjera vozila, automatika za automatsko kočenje u nuždi).
'Nepobitno je da se vlaga u slučaju prodora vode u vozilo širi na sve elektroinstalacije i uzrokuje oštećenja komponenti ugrađenih u vozilo (motor, starter, kočnice, katalizator, električni sustav)', ističu.