VJEROVALI ILI NE

Plastika u vašem automobilu uskoro će služiti kao zvučnik

06.07.2017 u 12:07

Bionic
Reading

Po gumama su najpoznatiji, no Continental se bavi i komponentama za motore i šasije, te automobilskom elektronikom, a interes imaju, čini se, i u audio sustavima

Nijemci iz vašeg automobila žele izbaciti zvučnike. Ima smisla. Zvučnici su glomazni, otežavaju automobil i zauzimaju previše mjesta. Desetak zvučnika u automobilu teži oko 15 kilograma i zauzima prostor između 10 i 30 litara. Usporedbe radi Continentalov sustav Ac2ated teži oko kilogram i zauzima manje od litre volumena.

Umjesto zvučnika Continental bi koristio plastične panele interijera vašeg automobila. Možda zvuči čudno no u praksi je, uvjeravaju nas, poprilično jednostavno.

No kako uopće funkcionira zvučnik? Evo što kaže Wikipedija.

Kada kroz zavojnicu poteče struja, stvara se magnetsko polje, koje zajedno sa zavojnicom, u skladu s promjenom smjera struje, mijenja svoj polaritet, odnosno orijentaciju. Zavojnica je smještena u polje permanentnog (trajnog) magneta. Polja trajnog magneta i zavojnice međusobno djeluju jedno na drugo, kao i svaka druga dva magneta. Budući da je trajni magnet stacionaran, a zavojnica pokretljiva, mijenjanje polarizacije zavojnice i polja s promjenom struje rezultira titranjem zavojnice (polje gura ili privlači zavojnicu, ovisno o trenutku). Zavojnica potiskuje membranu, što proizvodi zvuk jer se širi zvučni val. Frekvencija zvučnoga vala, odnosno dobivenoga zvuka podudara se s frekvencijom titranja zavojnice.

Jednako tako može funkcionirati A-nosač za reprodukciju visokih tonova, paneli vrata za srednje tonove i masivniji elementi poput krova za niske tonove.

Navodno je reproducirani zvuk dovoljno dobar da zadovolji ukuse najzahtjevnijih audiofila. Continental ne navodi kad planira krenuti s eksploatacijom ove tehnologije, niti koliko bi ovakav jedan audio sustav koštao. Što vi mislite - recite nam u komentarima.

Autor: Youtube