Peta generacija Supre predstavljena je javnosti na detroitskom autosalonu sredinom siječnja ove godine. Ono što smo mogli vidjeti u ljeto prošle godine na engleskom festivalu brzine u Gooodwoodu pod misterioznom oznakom A90 u maskiranom obliku bila je samo najava onoga što dolazi
Nova Supra, preciznije GR Supra prvi je globalni model Toyota Gazoo Racinga, čime su okončana dugogodišnja nagađanja svih zaljubljenika u sportske automobile o povratku ovog legendarnog modela. Kad krene u prodaju u ljeto ove godine, bit će dostupna u dvije plus jednoj izvedbi - 3.0 i 3.0 Premium te kao poseban model s predstavljanja baziranim na 3.0 Premiumu.
Ako se vratite koju godinu unatrag, sjetit ćete se da su 2012. izašla dva sestrinska modela, Toyota GT86 i Subaru BRZ, i oba modela su se bazirala na pogonu samo na stražnje kotače. Za Subaru nas je to malo i iznenadilo, s obzirom na njihovu dugogodišnju predanost automobilima s pogonom na sve kotače, no za Toyotu to ne bismo rekli, pogotovo ne za njihove sportske automobile.
Sve je počelo još 1967. modelom Toyota 2000GT, a pod imenom Celica Supra 1978. ovo legendarno ime je hit the road i proizvodilo se u četiri generacije sve do 2002. Od 1986. maknuto je ime Celica i ostalo je samo Supra. Naravno, svi su ovi modeli imali pogon na stražnja dva kotača, kako i priliči čistokrvnim sportskim automobilima. Izbalansiran sportski model ima idealan raspored težine u omjeru 50:50.
Nova GR Supra, najbolja i najljepša od svih pet generacija ovog modela, opremljena je benzinskim rednim 6-cilindrašem s turbinom, obujma motora tri litre snage 335 KS, dok će najveći okretni moment biti 496 Nm. Mjenjač je 8-brzinski s polugama za ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa na kolu volana. Ubrzanje do 100 je samo 4,1 sekunde, što će ovaj model Toyote činiti najbržim u njihovoj gami. Da je ovaj model poseban za Toyotu, svjedoči i osobno uključivanje u projekt i njihovog predsjednika i vrhunskog vozača Akia Tyode, koji je sam testirao novu Supru na legendarnom Nürburgringu.
Što se dizajna tiče, moramo se složiti s većinom: ovo je daleko najljepši automobil ovog japanskog proizvođača. Od izgleda prednjeg dijela automobila inspiriranog četvrtom generacijom, preko središnjeg dijela s velikim usisnicima prije stražnjeg blatobrana sa svake strane, pa do krasno integriranog stražnjeg spojlera koji pomaže daunforsu cijelog automobila. A trapezoidni stražnji branik naglašava dinamiku kretanja vozila. Prednja svjetla sa šest leća izvedena su LED tehnologijom, a stražnja kombinacija svjetala doima se vrlo jednostavnom, bez nepotrebnih detalja.
Unutrašnjost spaja tradicionalne GT elemente s ultramodernom funkcionalnošću, a niska prednja ploča omogućuje vozaču dobru vidljivost iz kabine. Sama sjedala su, naravno, sportskog oblika. I sveukupno će Supra biti opremljena svim onime što ju čini premium GT automobilom.
I za kraj, GR Supra je automobil dimenzija 4382 x 1854 x 1293 metra (d,š,v), međuosovinskog razmaka 2469 metara i težine 1541 kilogram.
Izgleda sjajno, zar ne?