Sljedeća generacija Hondina popularnog gradskog automobila imat će samo benzinsko-električni pogonski sklop
Honda je jučer na autosalonu u Tokiju pred okupljenim autonovinarima predstavila svoju iduću generaciju modela Jazz, a japanski proizvođač kaže da će novi Jazz 'podići ljestvicu u smislu udobnosti i uživanja vozača'. Riječ je o četvrtoj generaciji malenog gradskog automobila, poznatog pod imenom 'Fit' na japanskom i sjevernoameričkom tržištu. Prije nekoliko dana pokazali smo vam prvu sliku nove Honde Jazz, a sada je konačno došao i 'ton'. Iako treba upozoriti čitatelje da prve slike iz Tokija prikazuju Jazz, pod nazivom Fit, s desnim volanom, dok će za europsko tržište naravno doći izvedba s lijevim volanom.
Model će biti predstavljen u Europi s hibridnom tehnologijom kao jedinim pogonskim sklopom. Koristit će sličan dvomotorni hibridni sustav poznat u modelu CR-V hibrid, koji je smanjen i prilagođen manjem modelu Jazz. Honda je rekla da pogonski sklop 'pruža izvanredan spoj snažnih i voznih performansi bez napora i impresivnu uštedu goriva'.
CR-V Hybrid spaja dva električna motora s 2-litrenim benzinskim motorom i CVT prijenosom. Međutim s obzirom na njegove manje dimenzije, model Jazz će koristiti 1-litreni ili 1,5-litreni benzinski motor i imat će manju snagu. No Honda tek treba otkriti detalje o kapacitetu, performansama ili ekonomičnosti novog hibridnog pogonskog sklopa Honde Jazz.
Jazz će prvi u liniji marke ponuditi samo hibridni pogonski sklop, a drugi će modeli uskoro uslijediti. Honda je početkom ove godine najavila da će svi njeni modeli s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem u Europi biti ponuđeni s hibridnim pogonskim agregatima do 2025. godine.
Honda je također tada izjavila: 'I prije svog cilja elektrifikacije 2025. proširit ćemo primjenu svog i-MMD hibridnog sustava s dva motora, a uvođenje u automobile manjeg segmenta važan je prvi korak.'
Trenutno je jedini model koji nudi kao hibrid CR-V, a on je neizravno zamijenio dizelsku varijantu kompaktnog SUV-a. U prodaji su i benzinske varijante.
Nakon lansiranja na tržište hibridnog Jazza 2020. godine sljedeći elektrificirani model bit će Civic 2021. godine. Model Accord sljedeće generacije, koji bi se trebao predstaviti u Japanu, sljedeće veljače također će biti hibrid.
Predsjednik uprave Honde Takahiro Hachigo potvrdio je na autosalonu u Tokiju da će se svi budući elektrificirani modeli Honde prodavati pod novostvorenom pod-markom e: Technology. Svi modeli pogonjeni Hondinim dvomotornim hibridnim sustavom nazivat će se e: HEV.
Novi Jazz mora ostati dovoljno poznat kako bi se dopao postojećim vlasnicima modela Jazz, a istovremeno bi trebao uvesti potencijalne nove kupce u Hondin ulazni model.
Izgled nove generacije Jazza tek je neznatna evolucija u odnosu na prethodni model. Ostaje uspravni profil koji povećava prostor i visoku ostakljenu kabinu, ali s više zakrivljenih linija i redizajniranim svjetlima, odbojnicima i poklopcem motora. Jedna značajna karakteristika na novoj generaciji su podijeljeni A-stupovi, dizajnirani tako da povećaju vidljivost naprijed. Brisači vjetrobranskog stakla također su sakriveni ispod vrha linije poklopca motora.
Honda tvrdi da nova sjedala u Jazzu nude udobnost sličnu onoj u premium limuzini. Navodi se da su stražnja sjedala zadržala fleksibilnost prethodnih generacija po pitanju svestranosti. Dizajn kabine je jednostavan, s čistim linijama i zaslonom osjetljivim na dodir ugrađenim u središnju konzolu.
U Japanu će se nuditi pet verzija novog Jazza: Basic, Home, Ness, Crosstar i Luxe. To su različite razine opreme, koje se penju od jednostavne verzije na čeličnim naplatcima do modela s kožnim sjedalima i dodatnim kromiranim oblogama. Malo je vjerojatno da će ovi ukrasi biti ponuđeni u Europi, a Honda će kasnije ovaj tjedan na zasebnom predstavljanju potvrditi detalje o europskom Jazzu.