samo da je suv

Prodaja terenaca nezaustavljivo raste: U vrhu prodajnih hitova ima iznenađenja

11.03.2019 u 09:56

Bionic
Reading

Model Peugeot 5008 pretekao je Nissan X-Trail i postao najprodavaniji SUV srednje veličine u Europi prošle godine

Prodajni rezultati automobilskog tržišta u Europi za 2018. godinu prema JATO Dynamicsu, koji se bavi istraživanjem automobilskog tržišta, iznenadili su mnoge poznavatelje automobilske industrije. Prošle godine u Europi je prodano ukupno 15,54 milijuna novih automobila, no broj prodanih SUV-ova i crossovera svih veličina i cijena narastao je za 18 posto, na 5,3 milijuna. To je povećanje u prodaji za 800.000 komada takvih vozila u odnosu na 2017., kad je prodaja ovog segmenta sa 700.000 prodanih primjeraka također narasla za 18 posto. Da podsjetimo, u 2017. je ukupna prodaja ova dva segmenta vozila bila 4,5 milijuna komada.

Ovaj dodatni porast potražnje znači je da su SUV-ovi i crossoveri narasli na trećinu ukupne europske prodaje svih automobila. To znači da je njihov udio u prodaji sada 34,3 posto, u usporedbi s 29,4 posto 2017. i 25,6 posto u 2016. Najveći gubitnici su kategorija minivana, čija se prodaja smanjila za 273.000 prodana primjerka u 2018. godini.

Podaci za 2018. prema segmentima SUV-ova i crossovera JATO Dynamicsa (u broju prodanih komada):

  1. Kompaktni SUV-ovi i crossoveri ...................................1 884 949
  2. Mali SUV-ovi i crossoveri ...............................................1 828 954
  3. Premium kompaktni SUV-ovi i crossoveri ......................530 566
  4. Premium srednji SUV-ovi i crossoveri ............................514 318
  5. Srednje veliki SUV-ovi i crossoveri .................................316 262
  6. Premium veliki SUV-ovi i crossoveri ...............................245 306
  7. Veliki SUV-ovi i crossoveri .................................................15 015

UKUPNO SUV-ovi i crossoveri ............................................5 335 370

Pojedinačno, segment koji je pretrpio najveći pad volumena, međutim, bio je onaj kompaktnih automobila, koji su pali za 244.611 prodanih komada. Očito su se potencijalni kupci ovog segmenta prebacili na automobile iz segmenta SUV-ova i crossovera.

Velike i premium limuzine srednje klase imale su još jednu lošu godinu jer su zabilježile pad u 2018. godini od ukupno 171.800 komada, što je dovelo do pada oba segmenta na manje od pola milijuna prodanih komada za tu godinu.

Bacimo li pogled na sedam segmenata SUV-ova i crossovera, koje prema podacima JATO Dynamicsa prati Automotive News Europe, segment malih SUV-ova, na čelu s Renault Capturom, blizu je prestizanja segmenta kompaktnih SUV-ova, na čelu s Nissanom Qashqaijem, čime bi preuzeli vodstvo u segmentu svih SUV-ova u Europi.

Prošle godine prodaja malih SUV-ova porasla je 37 posto, na 1,83 milijuna vozila, dok je kompaktni sektor SUV-ova porastao za 12 posto, na 1,88 milijuna prodanih komada. Razlika u prodaji ova dva segmenta otprilike je 56.000 jedinica prošle godine, dok je ta razlika iznosila oko 348.000 prodanih komada u 2017. godini.

Najveći segmenti prema JATO Dynamicsu (u broju prodanih komada):

  1. Mali automobili .....................................................2 800 692
  2. Kompaktni automobili......................................... 2 281 496
  3. Kompaktni SUV-ovi i crossoveri ............................1 884 949
  4. Mali SUV-ovi i crossoveri .........................................1 828 954
  5. Miniautomobili ......................................................1 110 960
  6. Kompaktni premium automobili ...........................734 834
  7. Kompaktni premium SUV-ovi i crossoveri ..............530 566
  8. Srednje veliki premium SUV-ovi i crossoveri ..........514 318
  9. Srednje veliki automobili .......................................484 938

Nissan Qashqai je s vrlo malom razlikom u prodaji obranio titulu najprodavanijeg crossovera u Europi. Ovaj model japanskog proizvođača drži 6,3 posto tržišta s 233.026 prodanih komada, čime je bio bolji od modela VW Tiguana za samo 8238 jedinica. Pravi pobjednik u sektoru kompaktnih crossovera prošle godine bio je model Peugeot 3008. Prodaja modela 3008 narasla je za 26 posto, na 204.197 prodanih komada, što ga čini trećim modelom koji premašuje broj prodanih komada od 200.000 u ovom segmentu. U segmentu malih SUV-ova prodaja vodećeg Renault Captura porasla je neznatno, na 214.720 komada prošle godine. Slijedi Dacia Duster, koja je prešla na drugo mjesto s porastom od 22 posto, na 182.000 komada.

Duster je nadmašio Peugeot 2008, prodan u 180.204 primjerka, čime je završio godinu na trećem mjestu. U prvoj punoj godini otkako je ušao u prodaju VW T-Roc je ostvario ukupno 143.319 prodanih komada, što je dovoljno dobro za četvrto mjesto u segmentu malih SUV-ova.

Peugeot 5008 ima čvrsto vodstvo u segmentu srednje velikih SUV vozila jer je prodaja francuskih SUV-ova porasla za 88 posto, na 79.772. Model Škoda Kodiaq, koja je narasla za 24 posto, zadržao se na drugom mjestu (66.214 komada), dok je lider u segmentu 2017., Nissan X-Trail, pao za 31 posto, spustivši se na treće mjesto na ljestvici srednje velikih SUV-ova. U segmentu srednje velikih premium SUV vozila prvo mjesto je osvojio model Mercedes-Benz GLC jer je prešao u skuplju kategoriju premium SUV-ova. Time je u tom segmentu nadmašio s 96.966 prodanih primjeraka dotad vodeći model Volvo XC60 s 80.753 prodana komada. Što se tiče kompaktnog i velikog premium segmenta SUV-ova, tu je na prvom mjestu u 2018. završio model BMW X5.

  • +7
Najprodavaniji SUV-ovi u 2018. Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugoet