Moderni automobili mehanički su dragulji koji toplinsku energiju pretvaraju u kinetičku. Premda su se kroz desetljeća usavršavanja mnoge komponente značajno unaprijedile, osnova je ostala ista - putem niza pokretnih komponenata dovesti snagu od motora do kotača
Značajan posao ovdje obavljaju diferencijali čija je zadaća isporučiti okretni moment pogonskim kotačima koji se okreću različitim brzinama. Diferencijali se sastoje od opruga, spojnica i zupčanika, dok se u samom kućištu nalazi pregršt ulja. Prilikom rotacije spomenuto ulje stvara tanki sloj između dodirnih točaka kako bi se umanjilo trenje i trošenje materijala.
Ovo sve u teoriji možda zvuči suhoparno, no zato je tu ekipa Banks Powera s video prilogom kojeg možete pogledati u nastavku.
Dečki su standardni pokrov diferencijala na Fordu F-150 zamijenili transparentnom alternativom, te nam omogućili direktan uvid u proces. Možda biste očekivali da samo ulje u procesu leti na sve strane, no ovaj video jasno pokazuje da su inženjeri oblikom kućišta postigli optimalno raspoređivanje lubrikanta pri svim brzinama.
Iz videa se također može primijetiti popriličan efekt ‘aeracije’ u kojem se povećava udio ulja u diferencijalu zbog miješanja lubrikanta sa zrakom. Ovaj proces umanjuje efekt podmazivanja te je štetan za komponente diferencijala, stoga je servis diferencijala uvijek najpametnije prepustiti stručnim mehaničarima koji imaju iskustva s ovim zahvatima.