Registracije na 28 tržišta Europe iz siječnja i veljače zajedno su iznosile 1,81 milijun jedinica ili 11 posto više nego u siječnju i veljači prošle godine. Što se Hrvatske tiče, naše je tržište u prva dva mjeseca 2023. zabilježilo rast od lijepih 18,6 posto
U veljači je broj novih registracija osobnih automobila na tržištu Europe koje obuhvaća 28 država ukupno iznosio nešto više od 900.000 jedinica, što je 12 posto više u odnosu na veljaču 2022. Registracije iz siječnja i veljače zajedno iznosile su 1,81 milijun jedinica ili 11 posto više nego u siječnju i veljači prošle godine. Što se Hrvatske tiče, naše je tržište u prva dva mjeseca 2023. zabilježilo rast od lijepih 18,6 posto.
Felipe Munoz, globalni analitičar u tvrtki Jato Dynamics, je komentirao: 'Iako i dalje postoje veliki strukturni problemi, rezultati iz 2023. do sada pokazuju da potrošači pozitivno reagiraju na konkurentnije ponude na tržištu. Međutim, rastuće kamatne stope – koje će se pojaviti na tržištu u nadolazećim mjesecima – mogu potrošačima otežati pristup kreditima, potencijalno utječući na odluke o kupnji.'
Italija, Španjolska, UK i Belgija zabilježile su snažne, dvoznamenkaste stope rasta u veljači. Jedine zemlje koje su doživjele pad rasta bile su Švedska, Norveška, Finska i Cipar.
BEV pokreću rast
Sve veća potražnja za potpuno električnim automobilima pomogla je ukupnim pozitivnim rezultatima u veljači 2023. Prema podacima Jato-a, 118.329 potpuno električnih automobila registrirano je prošlog mjeseca, što je povećanje od 33 posto u odnosu na veljaču 2022.
Munoz, je nastavio: 'Norveška više ne pridonosi rastu BEV-ova u Europi, unatoč tome što je godinama bila vodeća u industriji.' Norveška je prošlog mjeseca bila peto najveće tržište BEV-a, nadmašena značajnim rastom u Njemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Nizozemskoj – četiri najveća tržišta BEV-a u veljači.
Ubrzano usvajanje BEV-ova u cijeloj regiji dolazi kao rezultat konkurentskih ponuda i ponuda na tržištu, uz sve manju zabrinutost potrošača oko dometa baterije i tjeskobe oko punjenja. Tržišni udio BEV-a porastao je na 25 tržišta. Finska je prednjačila s povećanjem od gotovo 18 bodova između veljače 2022. i veljače 2023. Dvoznamenkasti tržišni udio zabilježen je za BEV u 14 zemalja: Irska, Francuska, Belgija, Luksemburg, Austrija, Portugal, Norveška, Švedska, Nizozemska, Danska , Finska, UK, Njemačka i Švicarska.
Tesla Model Y opet vodi
Ovaj trend rasta za BEV također se može vidjeti u ukupnom poretku. Tesla Model Y bio je najprodavanije vozilo u Europi u veljači 2023. – unatoč tome što je u veljači obično bilo manje registracija od Tesle. Munoz je dodao: 'Ako se ovaj trend nastavi, do kraja ove godine Model Y bi lako mogao osigurati mjesto u ljestvici 10 najprodavanijih automobila u Europi.'
Ovaj Model Y je bio među 5 najboljih registriranih modela u Austriji, Danskoj, Finskoj, Njemačkoj, Luksemburgu, Nizozemskoj, Norveškoj i Portugalu. Bio je to i 10. najviše registrirani osobni automobil u poretku od početka godine. Međutim, porast njegove popularnosti rezultirao je manjom količinom za Model 3 – koji je zabilježio pad od 49 posto u usporedbi s registracijama u veljači 2022.
Kineski proizvođači originalne opreme izgubili su na snazi
Unatoč nedavnoj popularnosti automobila proizvedenih u Kini, rezultati prema podrijetlu sklapanja otkrili su da prodaja nije tako značajno rasla u usporedbi s drugim regijama. U veljači je samo 2,7 posto novih automobila registriranih u Europi proizvedeno u Europi, što je minimalni pad u odnosu na 2,9 posto u veljači 2022.
Munoz, je komentirao: 'Ulazak kineskih vozila u Europu ne odvija se tako brzo kako su mnogi očekivali. Jasno je da još treba raditi na modelima, proizvodnji i marketinškim planovima prije nego što se ovi brendovi mogu uspješno proširiti u regiju.'