ZOE, KANGOO I TWIZY

Renault napokon nudi električne automobile u Hrvatskoj

29.06.2017 u 12:42

Bionic
Reading

Hrvatsko automobilsko tržište naviklo je kaskati za europskim trendovima u elektrifikaciji flote, no s potpisivanjem Pariškog sporazuma ovo bi se moglo stubokom promijeniti

Na ovu kartu zaigrao je i Renault, vodeći proizvođač električnih automobila u Europi. Francuzi su za naše tržište lansirali tri modela, a teško je reći koji je zanimljiviji. Najveći udio zasigurno će uzeti Zoe, kompaktni gradski automobil koji u osvježenom izdanju Z.E. 40 deklarirano prevaljuje 400 km s jednim punjenjem, odnosno 300-injak u realnim uvjetima. Ništa manje zanimljiv nije ni električni Kangoo Z.E. 33 koji funkcionira savršeno kao gradsko dostavno vozilo s nultom stopom emisije CO2 i dometom od 200-injak kilometara s jednim punjenjem. Naposljetku tu je električni automobil čak i za one koji nisu punoljetni i ne posjeduju vozačku dozvolu B-kategorije - maleni Twizy.

Zoe je najprodavaniji električni automobil u Europi. Renault ih izrađuje 160 dnevno, što Zoe čini svakim petim električnim automobilom na europskim cestama. Zašto električni automobili nisu popularniji u Hrvatskoj? Problem leži u poticajima. U dvije godine kada je Vlada stimulirala prodaju električnih i hibridnih automobila 2014. i 2015. na našem ih je tržištu prodano 37 odnosno 103 primjerka. Rastući trend zaustavljen je prošle godine kada subvencija nije bilo, no knjiženo je 74 vozila kupljenih uz poticaj godinu ranije. Do sredine ove godine, kada poticaja još nema ni u najavi, prodana su tek dva električna automobila.

Renault Twizy
  • Renault Twizy
  • Renault Twizy
  • Renault Twizy
  • Renault Twizy
  • Renault Twizy
    +4
Renault Twizy Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Ovo bi se trebalo promijeniti početkom iduće godine kada bi Vlada ponovno trebala usvojiti poticaje, navodno isključivo za automobile s nultom emisijom ispušnih plinova.

Manjak punionica također je bio faktor koji je obeshrabrio Hrvate od iskoraka u budućnost. Dva vodeća igrača na ovom tržištu - HEP i HT već su krenuli u ozbiljnu ekspanziju. Koliko kasnimo za ostalim europskim zemljama možda najbolje svjedoči podatak da u Hrvatskoj danas postoji tek 187 javnih punionica, dok ih je u 28 zemalja Europe čak 67.000. To znači da imamo jednu punionicu na 22.390 stanovnika, dok je europski prosjek 7.500. Ovaj broj trebao bi eksponencijalno rasti, a HT, kao predvodnik e-mobilnosti u Hrvatskoj, očekuje da će do 2020. broj punionica na Starom kontinentu porasti na više od 480.000. U razvoj bi se pod hitno trebale uključiti i Hrvatske ceste budući da na domaćim autocestama gdje su punionice najpotrebnije praktički nema ni jedne.

HT je razvio interaktivni sustav puni.hr putem kojeg je moguće vidjeti sve dostupne punionice u Hrvatskoj i okolnim zemljama. Mreža se iz dana u dan širi, te bi početkom srpnja trebala biti povezana u najveću platformu EU s više od 55.000 punionica.

Renault Zoe
  • Renault Zoe
  • Renault Zoe
  • Renault Zoe
  • Renault Zoe
  • Renault Zoe
    +4
Renault Zoe Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

No, kome su električni automobili uopće namijenjeni? Zasad baš i ne svima. Jean-Pierre Mesić, generalni direktor Renault Nissan Adriatic opetovano je isticao da nisu svi kompatibilni s današnjim električnim automobilima. Kao primjer je naveo tvrtke koje se bave iznajmljivanjem automobila. Električni automobili bit će više nego isplativi ljudima koji prevaljuju 200-injak kilometara dnevno. Iz primjera u praksi Renault nam je pokazao kako jedan takav korisnik u Zoeu na 40.000 km potroši tek 6.000 kn dok bi ga isto iskustvo u dizelskom automobilu koštalo 24.000 kuna, a u benzinskom čak 29.000 kn.

Naposljetku treba navesti i cijene. Najjeftinija verzija Zoe s manjom baterijom od 22 kW košta 231.900 kn, dok je za najprestižniji model Bose s baterijom od 40 kW potrebno izdvojiti 291.400 kn. Električni Kangoo košta 159.900 kn bez PDV-a, a Twizy, kojim zbog snage od svega 4 kW mogu upravljati osobe starije od 15 godina s položenom A-kategorijom, stoji 76.900 kn.