za e-učinkovitost

Renault predstavio Filante Record 2025: Demo automobil i laboratorij na kotačima napada rekord

31.01.2025 u 09:37

Bionic
Reading

Inspiriran je 40 CV des Records i Étoile Filante, izgrađenim 1925. odnosno 1956., koji su postavili nove povijesne rekorde za marku. Bit će prikazan na sajmu automobila Rétromobile u Parizu u veljači, a nakon toga kreće u postavljanje novog rekorda u učinkovitosti

Renault je predstavio Filante Record 2025, a to nije sasvim običan konceptni automobil. To je električni demo automobil, dizajniran da bude odvažan i inovativan, spajajući Renaultovo bogato nasljeđe s futurističkom vizijom električne mobilnosti. Također se odaje počast povijesti i nasljeđu marke, koja je motorsport i rekorde uvijek doživljavala kao način da potvrdi svoje inovacije, prije nego što ih primijeni na proizvodne modele.

Inspiriran legendarnim 40 CV des Records (1925.-1926.), Nervasport des Records (1934.) i Etoile Filante (1956.), ovaj jednosjed kao da je isklesan u zraku. To nije samo vježba u stilu, već i demonstracija iznimne aerodinamičke učinkovitosti i vrhunske tehnologije, naglašavajući Renaultovu predanost inovacijama i održivijoj i učinkovitijoj mobilnosti.

Demo automobil Renault Filante Record 2025 će biti prikazan na sajmu automobila Rétromobile u Parizu od 5. do 9. veljače, prije nego što krene s postavljanjem novog rekorda u učinkovitosti u prvoj polovici godine.

Dizajn koji teži novim razinama učinkovitosti, inspiriran aeronautikom i povijesnim modelima marke

Renault Filante Record 2025 pothvat je inženjerstva i dizajna. Razvijen za pomicanje granica aerodinamike i energetske učinkovitosti, želi postaviti nove rekorde. Njegov hrabar izgled inspiriran je aeronautičkim dizajnom i poviješću marke.

Dizajneri su krenuli u stvaranje monolitne skulpture čistih, tekućih linija koje bi se gotovo mogle opisati kao organske.

'Dizajnirali smo ovo vozilo kao skulpturu u pokretu. Inspiriran borbenim zrakoplovima i brzinskim rekordima devetnaestog stoljeća, odražava performanse i bezvremensku eleganciju. Svaki centimetar površine izrađen je tako da uhvati svjetlost i prikaže linije tijela, koje izgledaju kao da se tope u zraku. Plavi prozori i paleta boja dodatno naglašavaju ovaj dojam svjetlosti i prozračnosti. Dizajn u cjelini nastoji prenijeti dojam protočnosti i lakoće.' rekao je Sandeep Bhambra, direktor naprednog dizajna, Renault i Ampere.

Renault Filante Record 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Ponovno razmatranje povijesnih utjecaja

Renault Filante Record 2025 ima karoseriju u ultraljubičasto-plavoj boji, novoj nijansi koja izgleda plavo ili ljubičasto ovisno o refleksiji svjetla i kutu gledanja. Podsjećajući na 40 CV des Records, ova je boja rekreirana posebno za Filante Record 2025. Mnogi drugi detalji također podsjećaju na legendarne modele koji su inspirirali dizajn demo automobila: okrugla prednja svjetla, kotači odvojeni od karoserije (40 CV des Records i Nervasport des Records), kao i oplate kotača (Etoile Filante), šiljastu rešetku, remen za podešavanje položaja kabine i sjedala (40 CV des Records). Svi ovi oblici i dijelovi podsjećaju nas na prošlost dok se savršeno stapaju sa suvremenim izgledom Renault Filante Record 2025. Integrirajući se glatko i skladno s futurističkom vizijom vozila, stvaraju prirodan dijalog između prošlosti i budućnosti.

Međutim, svijet aeronautike daje glavnu inspiraciju za dizajn ovog demo automobila. Sa svojim zaštitnim aerodinamičnim balonom, kabina podsjeća na borbeni avion. U isto vrijeme, svaki detalj karoserije je optimiziran za smanjenje otpora, sa značajkama koje podsjećaju na obline i oblike zrakoplova visokih performansi.

Obloge prednjih i stražnjih kotača još su jedan detalj koji privlači pažnju, pridonoseći stilu vozila dok igraju temeljnu ulogu u njegovim aerodinamičkim performansama. Obloge pojačavaju monolitni izgled vozila dok poboljšavaju prodor zraka. Uz široke bočne prirubnice kotača doprinose nesmetanom protoku karoserije i odsutnosti vidljivih lomova.

U potrazi za učinkovitošću i performansama

Težina je također bila prioritet u dizajnu Renault Filante Record 2025. To je jasno u svakom detalju, sve do kraja. Vidljivi vijci na karoseriji inspirirani su tehnikama konstrukcije zrakoplova. Svrha nije samo učiniti automobil lakšim, već i dati mu suvremeni, visokotehnološki izgled. Uz ostale dizajnerske značajke inspirirane svijetom aeronautike, ovi vidljivi vijci naglašavaju predanost marke inovativnom i održivijem dizajnu vozila.

Dizajn ovog demo automobila je puno više od izgleda: on je dio pristupa pomicanju granica učinkovitosti i performansi. Od aerodinamičkih obloga do lagane šasije, svaka je značajka dizajnirana za maksimalnu energetsku učinkovitost. U isto vrijeme, povijesna i aeronautička inspiracija daje ovom vozilu jedinstvenu osobnost, s pogledom usmjerenim izravno na budućnost.

Kokpit koji je također dizajniran za performanse

Dizajn interijera Filante Record 2025 ima isti pristup kao i eksterijer, s kokpitom inspiriranim svijetom zrakoplovstva i svemirskim putovanjima, u kojem je svaki detalj dizajniran da maksimizira performanse, udobnost i učinkovitost. U ovom smanjenom okruženju, svaka komponenta ili sustav (sigurnosne funkcije i funkcije otvaranja, tempomat, gas, kočnice, itd.) je nadohvat ruke vozaču, s dizajnom usmjerenim prema ergonomiji i smanjenju težine. Izbor materijala također odražava ovo razmišljanje. Vozačevo sjedalo, na primjer, izrađeno je od rastegnutog platna, sličnog stilu viseće mreže, za lagani dizajn s optimalnom potporom.

Sjedalo se prilagođava obliku tijela vozača koji se osjeća kao jedno s vozilom. Sjedalo podupiru tanke karbonske lopatice presvučene tehničkim tekstilom, izbor ponovno inspiriran aeronautikom i zrakoplovnom industrijom, gdje je svaki gram važan za maksimiziranje performansi.

Integracija kontrola i instrumenata odražava tekući, minimalistički pristup. Svaka se funkcija prikazuje na ultratankom digitalnom zaslonu.

Upravljač je vidljiva komponenta inovativne upravljačke arhitekture: njegove ručke kontroliraju funkcije ubrzanja, kočenja i upravljanja koristeći potpuno elektroničke tehnologije upravljanja po žici i kočnice po žici, diskretno integrirane u 3D tiskanu strukturu izrađenu od Scalmolloya. Ovaj pristup inspiriran je zrakoplovnim tehnologijama, gdje kontrole moraju biti ergonomske i brzo dostupne. U središtu upravljača, fleksibilni panoramski zaslon omotan oko cilindra pruža jasan i neposredan prikaz bitnih podataka, kao što su brzina, domet i parametri vožnje. Konačno, upravljač je pričvršćen za zaštitni balon kokpita, diže se prema gore kada se otvori kako bi vozaču olakšao ulazak i izlazak.

Genijalan sustav cirkulacije zraka omogućuje prozračivanje kokpita bez potrebe za dodatnim tehničkim dijelovima, opet s ciljem uštede težine i energije.

Vozački položaj inspiriran Formulom 1 dizajniran je za ergonomiju i preglednost. Noge vozača su postavljene iznad baterija, za bolji arhitektonski rezultat.

Aerodinamika i kontrola težine, ključevi energetske učinkovitosti

Temeljen na suradnji između inženjerskih i dizajnerskih timova iz Renaulta i Ligier Automotivea, demo automobil Filante Record 2025 ima izniman ultra-aerodinamični dizajn, optimiziran za performanse.

Ambiciozni cilj ovog projekta zahtijevao je blizak fokus na stil kako bi se postigla najviša razina aerodinamičkih performansi.

U tu su svrhu inženjeri aerodinamike nastojali optimizirati protok zraka oko automobila, s posebnim naglaskom na prijelaz između različitih dijelova vozila. Izduženi oblik jednosjeda ovdje je odigrao ključnu ulogu, jer duža vozila omogućuju bolju kontrolu aerodinamičkog protoka, čime se smanjuju smetnje.

Kotači su inače glavni izvori aerodinamičkih smetnji, ali ovdje su pažljivo izglađeni kako bi se smanjio njihov utjecaj na performanse. Inženjeri su u početku koristili pojednostavljene oblike, prije nego što su usavršili dizajn za najbolji kompromis između stilskih namjera i aerodinamičkih performansi.

U isto vrijeme, poluge ovjesa također su dotjerane, s dizajnerskim linijama koje odražavaju aerodinamičku logiku.

Simulacija i validacija u zračnim tunelima

Projekt je uključivao blisku suradnju između timova za dizajn i aerodinamiku, kako bi se postigla ravnoteža između performansi i izgleda. Dok su neki izbori zahtijevali kompromis, smatralo se da je prioritet uskladiti se sa stilskom namjerom uz osiguranje iznimnih aerodinamičkih performansi. Ovaj spoj stila i performansi pretvara se u tečne linije i skulpturalni stil karoserije koji ne čini ustupke u pogledu energetske učinkovitosti.

Dok je proces aerodinamičkog razvoja do danas bio vođen vrhunskim numeričkim simulacijama, inženjeri planiraju provesti testove u zračnom tunelu u proljeće ove godine. Ti će testovi poslužiti za potvrdu rezultata simulacije i uvođenje svih prilagodbi potrebnih za savršen dizajn vozila za optimalnu aerodinamiku performanse.

Ušteda težine zahvaljujući optimiziranim materijalima i naprednim tehnologijama

Jedan od ključnih ciljeva u razvoju Renault Filante Record 2025 bio je učiniti vozilo lakšim kako bi se maksimizirala energetska učinkovitost, a time i domet. U tu svrhu, projekt je primijenio inovativnu kombinaciju ultralakih materijala i naprednih proizvodnih tehnika. Svaka komponenta vozila proučavana je, analizirana i optimizirana kako bi se smanjila težina uz zadržavanje čvrstoće potrebne za postavljanje novih rekorda.

Maksimiziranjem upotrebe ugljičnih vlakana, materijala od ključne važnosti za smanjenje težine šasije i komponenti karoserije bez ugrožavanja njihove strukturne čvrstoće, inženjeri su uspjeli zadržati težinu Renault Filante Record 2025 ispod 1000 kg dok su optimizirali krutost i sigurnost.

Šasija je optimizirana kroz detaljne izračune i studije o mogućim kombinacijama materijala. Legure aluminija, ugljika i čelika optimalno su kombinirane kako bi se poprečni presjeci komponenata smanjili na najmanju moguću mjeru koja je potrebna za podnošenje mehaničkih naprezanja uz zadržavanje maksimalne čvrstoće.

Ovi su materijali učinili vozilo lakšim bez ugrožavanja čvrstoće šasije, što je bitno za osiguranje stabilnosti na stazi.

Kako bi dodatno smanjio težinu vozila, inženjerski tim koristio je Scalmalloy, aluminijsku leguru visoke čvrstoće posebno dizajniranu za 3D ispis. Na taj su način inženjeri uspjeli proizvesti složene dijelove s iznimnom preciznošću, a istovremeno su smanjili ukupnu težinu vozila. Proces 3D ispisa također je minimalizirao materijalni otpad optimiziranjem strukture dijelova koji se proizvode. Proizvedene komponente su lagane, jake i savršeno odgovaraju zahtjevima performansi.

Optimizacija topologije: daljnja poboljšanja performansi

Ovo je još jedna ključna inovacija koja je značajno smanjila težinu vozila. Ovom metodom optimizira se raspored materijala tako da se materijal koristi samo tamo gdje je potreban, tj. u područjima podložnim specifičnim mehaničkim naprezanjima. Koristeći napredne računalne izračune, inženjeri su uspjeli utvrditi područja na kojima je materijal bio potreban kako bi se osigurala čvrstoća demo automobila i područja na kojima bi se mogao ukloniti kako bi se struktura učinila lakšom bez utjecaja na performanse. Koristeći softver za simulaciju poboljšan umjetnom inteligencijom, ovaj je pristup omogućio stvaranje laganih, robusnih dijelova za upotrebu točno tamo gdje je potrebno.

Renault Filante Record 2025, laboratorij na kotačima za buduće tehnologije vozila

Inovativan sve do svojih guma, te u povijesnoj tradiciji rekordnih vozila marke i konceptnih automobila, Renault Filante Record 2025 predstavlja pregled niza tehnologija koje će se proučavati za upotrebu na serijskim vozilima sutrašnjice.

Inovativne gume

Renault Filante Record 2025 opremljen je 19-colnim Michelin gumama posebno dizajniranim za isporuku čistih performansi, uz maksimiziranje dosega. Gume utječu na raspon od oko 20 posto i stoga igraju ključnu ulogu u ovoj vrsti projekta. Inženjeri u Michelinovu tehnološkom centru radili su na brojnim parametrima:

  • materijali za smanjenje rasipanja energije uzrokovanog gumama;
  • arhitektura za bolje izravnavanje kontaktne površine;
  • dizajn gume: tanak oblik, tj. visok i uzak, ima dvostruku prednost ograničavanja rasipanja energije sa svakim okretom kotača, dok također daje pozitivan doprinos aerodinamici vozila.

U ovoj potrazi za učinkovitošću, ove gume još jednom pomiču granice otpora kotrljanja. Njihov koeficijent je gotovo 40 posto niži, oko 4 kg/toni u uvjetima uporabe vozila, u usporedbi s oko 6,5 kg/toni za konvencionalnu gumu za vozila.

Nema mehaničke veze između vozača i sustava kočenja i upravljanja

Renault Filante Record 2025 zamjenjuje konvencionalne mehaničke sustave elektroničkim tehnologijama upravljanja po žici i kočnice po žici, pružajući potpunije iskustvo vožnje uz smanjenje broja mehaničkih komponenti. To oslobađa prostor za ponovno promišljanje arhitekture vozila i optimizaciju težine.

Steer-by-wire veliki je korak naprijed u kontroli upravljanja. Za razliku od konvencionalnih sustava koji koriste mehanički stup upravljača za povezivanje kola upravljača s kotačima, tehnologija steer-by-wire oslanja se na elektroničku vezu između kola upravljača i motora letve upravljača.

Kada vozač okreće volan, sustav šalje električne signale središnjem ECU-u koji određuje najbolji način okretanja automobila, ne samo s prednjim kotačima, već i s drugim komponentama kao što su motor, kočnice i ovjes. Cijela platforma se može staviti u funkciju.

Ova tehnologija također pruža veću fleksibilnost jer se komponente upravljanja – uključujući upravljač – mogu postaviti gdje god je potrebno. To omogućuje prevladavanje čitavog niza arhitektonskih i standardizacijskih ograničenja kako bi se optimizirao izgled kokpita.

Brake-by-wire tehnologija radi na sličnom principu. Renault Filante Record 2025 nema konvencionalni sklop pedala. Umjesto toga, silom kočenja upravlja elektronički kontrolni sustav. Kada vozač aktivira kočnice, kočionom sustavu šalje se električni signal koji raspoređuje silu koja se primjenjuje na kotače za optimalan učinak. I ovdje ova tehnologija otvara nove mogućnosti u arhitekturi platforme i kokpita.

Renault Filante Record 2025
  • Renault Filante Record 2025
  • Renault Filante Record 2025
  • Renault Filante Record 2025
  • Renault Filante Record 2025
  • Renault Filante Record 2025
    +25
Renault Filante Record 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: ADDITIVE, Renault Design

Optimizirana integracija baterije pomoću tehnologije cell-to-pack

Tehnologiju cell-to-pack koja maksimizira energetsku učinkovitost vozila uz uštedu prostora i težine dobavlja Ampere.

Ćelije su integrirane izravno u baterijski paket bez posrednih modula. Ovom tehnikom smanjuje se težina paketa baterija dok se također optimizira njegov faktor oblika i raspoloživi prostor. Ovo je bio veliki izazov za Renault Filante Record 2025, koji je širok samo 1,71 m.

Ova nova arhitektura također je smanjila ukupnu težinu vozila na 1000 kg s baterijom od 600 kg. Karbonsko kućište baterije također pridonosi uštedi na težini, a istovremeno pruža veću čvrstoću i zaštitu.

Renault Filante Record 2025, ime koje ima dvostruko značenje

Naziv Renault Filante Record 2025 izravna je referenca na dva povijesna ikonična modela marke:

  • Ime Filante odnosi se na Étoile Filante, jednosjed inspiriran aeronautikom, izgrađen 1956. godine, u svrhu postavljanja novih brzinskih rekorda. Dana 5. rujna 1956., Étoile Filante je istovremeno oborio nekoliko brzinskih rekorda u Bonneville Salt Lake Flatsu u Sjedinjenim Državama, uključujući rekorde udaljenosti od 1 i 5 kilometara, s brzinama od 306,9 km/h odnosno 308,85 km/h.
  • Riječ rekord izravna je referenca na 40 CV des Records, jednosjede s aerodinamičnom karoserijom koja su bila uža od Renaulta 40 CV i koja su postavila niz rekorda u brzini i izdržljivosti od 1925. Prvi rekordi postavljeni su u 1925. s inženjerima Garfieldom i Plessierom za volanom: svjetski rekord od 3 sata, svjetski rekord od 500 km i Svjetski rekord na 500 milja (oko 800 km). Možemo dodati i 24-satni rekord, s prijeđenih 4167,578 km uz prosječnu brzinu od 173,649 km/h sljedeće godine. Datum 2025. u nazivu Renault Filante Record 2025 označava stogodišnjicu ovih rekorda iz 1925. godine.

Ostala manje poznata Renaultova vozila koja sudjeluju u postavljanju novih rekorda uključuju Nervasport des Records. Dana 4. i 5. travnja 1934. ovo je vozilo postavilo čak devet međunarodnih rekorda i tri svjetska rekorda, uključujući rekord od 48 sati za 8037 km vožnje prosječnom brzinom od 167,445 km/h.