Konkurenti na oprezu

Robusnija i snažnija: Na tržište uskoro stiže četvrta generacija Mazde 3

22.02.2019 u 14:20

Bionic
Reading

Direktni konkurenti VW Golf i Ford Focus s razlogom mogu biti zabrinuti jer nova Mazda ima što za ponuditi

U ponudi će biti dvije izvedbe karoserije, a prva koja izlazi na tržište je sportski Hatchback s pet vrata, a potom i kao Sedan. Nova Mazda 3 dolazi u kombinaciji s najnovijim motorima i tehnologijom Skyactiv, a japanski proizvođač automobila smatra da ovaj model predstavlja početak nove ere marke Mazda.

Nova Mazda 3 Izvor: Promo fotografije / Autor: mazda

Što se motora tiče, u ponudi će biti benzinski četverocilindrični atmosferski SkyActiv-G obujma 1,5 litara i 100 ks, te četverocilindrični dvolitreni sa 122 ks i 150 ks, oba s M Hybrid mild hibridnom tehnologijom. Za one željne atraktivnosti i noviteta prava vijest je da će u ponudi biti i revolucionarni dvolitreni benzinac pod nazivom SkyActiv-X sa 190 ks, najvećeg okretnog momenta od 230 Nm.

Taj benzinski motor kombinira prednabijanje gorive smjese prije samog paljenja svjećicama. Odmah je i nazvan kombinacijom benzinskog i dizelskog motora 'Diesotto'. Bit će dostupna i izvedba s pogonom na sva četiri kotača, uparena s Mazdinim automatskim mjenjačem. Za sve one koji još uvijek vole dizelske motore prvi dizelski motor u ponudi će biti četverocilindrični 1,8 litreni turbo motor SkyActiv-D sa 116 ks i najvećim okretnim momentom od 270 Nm.

Dizajneri Mazde čvrsto su se držali izgleda studije Kai s prošlogodišnjeg Tokyo Auto Showa. Nova Mazda 3, koja je prvi puta prikazana na autosalonu u Los Angelesu potkraj studenoga 2018., ima prilično značajan prednji prevjes, ali najuočljiviji element bočnog profila je masivni C-stup.

S dužinom od 4,459 mm, izvedba s pet vrata je pola centimetra kraća od izlaznog modela Mazde 3. Međuosovinski razmak Mazde je povećan je na 2,725 mm, što je dobra vijest za kupce koji razmišljaju i o direktnim konkurentima na tržištu. Ova promjena je dizajnirana da bi se povećao prostor u kabini, osobito za putnike na stražnjim sjedalima. Šasija i dalje ima prednji MacPherson ovjes, ali na stražnjem dijelu torziona osovina zamjenjuje postojeći multilink ovjes.

Nova Mazda 3 će se nuditi u pet razina opreme (SE-L, SE-L Lux, Sport Lux, GT Sport i GT Sport Tech). Standardno, svi modeli dolaze s 16-inčnim aluminijskim naplatcima, automatskim LED prednjim svjetlima, LED stražnjim svjetlima, električno grijanim i podesivim ogledalima na vratima, stražnjim parkirnim senzorima, sustavom lane assist koji vozača upozorava na napuštanje vozne trake, te sustavom za upozorenje na mrtvi kut, kao i radarom kontrolirana cruise kontrola.

Nova Mazda 3 Izvor: Promo fotografije / Autor: mazda