Druga generacija Kodiaqa nudi još širi izbor pogonskih sklopova, uključujući plug-in hibrid u novom Kodiaqu iV. Ova verzija ima snagu sustava od 150 kW (204 KS) i potpuno električni domet od više od 100 km. Uz to, dostupna su dva dizelska i dva benzinska motora, snage u rasponu od 110 kW (150 KS) do 150 kW (204 KS)
Škoda je objavila cijeli niz detalja druge generacije Kodiaqa, njihovog najvećeg SUV-a, koji će biti predstavljen u jesen prije nego što krene u prodaju početkom 2024. Zasad su objavljene fotografije maskiranog prototipa spremnog za serijsku proizvodnju.
Škoda je dodatno unaprijedila novi Kodiaq, koji sada dolazi s prepoznatljivijim dizajnom i još više prostora, posebno za putnike u trećem redu sjedala. Osim toga, drugu generaciju Kodiaqa obilježava novi koncept interijera sa zaslonom osjetljivim na dodir dijagonale do 12,9 inča, ručicom mjenjača na stupu upravljača, ručnim i digitalnim kontrolama te urednom, dobro organiziranom središnjom konzolom.
Drugu generaciju Kodiaqa karakterizira još sofisticiraniji dizajn, upotreba održivih materijala i inovativnih tehnologija kao što su potpuna LED Matrix prednja svjetla druge generacije. Sigurnosna oprema ponovno je vrhunska, a može se pohvaliti, na primjer, drugom generacijom potpuno LED Matrix prednjih svjetala i još naprednijim sustavima pomoći. Tu su također i nove Simply Clever značajke, kao što je stražnji pretinac za pohranu s držačem za čaše i dvostruki Phone Box koji omogućuje hlađenje i istovremeno punjenje za dva mobilna telefona.
Pogonski sklopovi
Druga generacija Škode Kodiaq nudi još širi izbor pogonskih sklopova, uključujući plug-in hibridni pogonski sklop u novom Kodiaqu iV. Ova verzija ima snagu sustava od 150 kW (204 KS) i potpuno električni domet od više od 100 km. Uz to, dostupna su dva dizelska i dva benzinska motora, snage u rasponu od 110 kW (150 KS) do 150 kW (204 KS). Vrhunac je početni 1.5 TSI benzinski motor sa 110 kW (150 KS), koji označava premijeru blago hibridne tehnologije u Kodiaqu.
Oba hibridna motora dio su najnovije generacije EA 211 evo2 motora. Rade na štedljivom Millerovom ciklusu i imaju turbopunjač s promjenjivom geometrijom turbine. 1.5 TSI s blagom hibridnom tehnologijom također dolazi s tehnologijom aktivnog cilindra najnovije generacije (ACT+ ili active cylinder technology).
Dvije verzije dolaze s pogonom na sva četiri kotača, a svi novi modeli Kodiaq standardno su opremljeni DSG automatskim mjenjačem.
Plug-in hibrid s potpuno električnim dometom većim od 100 km
U drugoj generaciji Kodiaqa Škoda po prvi put nudi plug-in hibridnu verziju svog velikog SUV-a. U Kodiaqu iV, 110 kW (150 KS) 1.5 TSI i električni motor udružuju snage kako bi razvili snagu sustava od 150 kW (204 KS), koja se isporučuje na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG. Visokonaponska baterija od 25,7 kWh omogućuje potpuno električni domet od više od 100 kilometara. Podržava AC punjenje na 11 kW iz zidnih kutija i punjača. Baterija se može napuniti još brže na DC stanicama za brzo punjenje, pri brzinama do 50 kW.
Kodiaq – model koji je pokrenuo Škodinu SUV kampanju
Kao prvi model u Škodinoj uspješnoj SUV kampanji, Kodiaq je 2016. donio kristalni dizajnerski jezik marke u kategoriju SUV vozila. Istovremeno je uspostavio tipičnu nomenklaturu koju su slijedili svi kasniji Škodini SUV-ovi s motorima s unutarnjim izgaranjem: njihovo ime počinje s 'K' i završava s 'q'.
Izvrsna količina prostora za do sedam putnika i napredna tehnologija brzo su učinili Kodiaq jednim od najuspješnijih modela u Škodinom globalnom portfelju. Do danas je prodano u gotovo 792.000 jedinica u ukupno 60 zemalja. Godine 2018. Kodiaq RS bio je prvi SUV koji se pridružio sportskoj RS obitelji marke.
Najvažnija tržišta za Škodin veliki SUV su Kina sa 160.000 prodanih jedinica do kraja 2022. i Njemačka sa 114.200 jedinica. Slijede Ujedinjeno Kraljevstvo i Češka s 47.200 odnosno 42.400 jedinica. Stoga je uvelike pridonio Škodinom uspješnom razvoju na međunarodnim tržištima i dobio izvrsne povratne informacije od kupaca, kao i od stručnjaka i automobilskog tiska: do danas je model prikupio više od 40 međunarodnih nagrada. U studenom 2016. britanski automobilski časopis TopGear proglasio ga je svjetskim 'najboljim automobilom za velike obitelji'.
Uslijedile su nagrade 'Automobil godine' u Češkoj, Poljskoj i Bugarskoj, kao i nekoliko nagrada 'SUV godine' u različitim kategorijama od britanskih, kineskih, francuskih i indijskih medija. Ukupno, Kodiaq je četiri puta osvojio titulu 'Automobila godine s pogonom na sve kotače' Auto Bild Allrada na svom najvećem europskom tržištu, Njemačkoj. Njemački časopis Auto Test također mu je dodijelio titulu 'Najbolje testirano uvozno vozilo' u 2017. Osim toga, osvojio je renomiranu nagradu Red Dot za izvanredan dizajn proizvoda u 2017.
Škoda je doradila snažan i emotivan dizajn svog SUV-a Kodiaq. S povećanjem duljine i daljnjim povećanjem međuosovinskog razmaka, druga generacija nudi još više prostora za do sedam putnika i dodatni prostor za glavu u opcijskom trećem redu sjedala.
Njegove dimenzije su sljedeće: duljina 4758 mm (+61 mm), Širina 1864 mm (bez retrovizora), visina 1657 mm, međuosovinski razmak 2791 mm. U verziji sa sedam sjedala, putnici u trećem redu sjedala sada imaju 15 mm više prostora za glavu, koji raste na 920 mm. Kapacitet prtljažnika ostaje izdašan – 340 do 845 l za sedam sjedala i 910 l za pet sjedala (+75 l).
Vanjski naglasci uključuju skulpturalni prednji kraj, pravougaone lukove kotača i potpuna LED Matrix svjetla druge generacije. Potpuno redizajnirana unutrašnjost definirana je središnjim zaslonom od 12,9 inča, urednom, dobro organiziranom središnjom konzolom i kombinacijom ručnih i digitalnih kontrola za intuitivno upravljanje.
Oliver Stefani, voditelj Škodinog dizajna, kaže: 'Novi Kodiaq izgleda još prepoznatljivije, dinamičnije i moćnije od svog prethodnika. Podigli smo bit našeg karakterističnog dizajnerskog jezika Škodinog SUV-a na višu razinu i dodatno ga izoštrili. Povrh toga implementirali smo novi koncept interijera koji uključuje pametnu kombinaciju ručnih i digitalnih kontrola za još intuitivnije i udobnije iskustvo vožnje.'
Snažan izgled i potpuna LED Matrix prednja svjetla druge generacije
Skulpturalni prednji kraj, pravokutni lukovi kotača i veliki kotači promjera od 17 do 20 cola naglašavaju snažan izgled druge generacije Kodiaqa. Novi Kodiaq ima oblikovana potpuna LED Matrix prednja svjetla, poboljšana dodatkom kristalnog elementa u boji koji se zove Crystallinium. Podsjećajući na kristalno staklo u boji, ovo naglašava konture prednjih svjetala, dodajući dašak elegancije i dodatnu vizualnu privlačnost.
Potpuno redizajnirana unutrašnjost i nove Simply Clever značajke
Prva generacija Kodiaqa već je sadržavala mnoge Škodine Simply Clever ideje. U 2016. je, primjerice, uveo zaštitu rubova vrata i električnu sigurnosnu bravu za djecu za stražnja vrata. Druga generacija Kodiaqa dolazi s potpuno redizajniranom unutrašnjosti. Ručica mjenjača sada se nalazi na stupu upravljača, prvo kod Škode. To čini posebno urednu i čistu središnju konzolu. Novi središnji zaslon osjetljiv na dodir ima 12,9 inča. Nadalje, kupci sada mogu naručiti head-up zaslon koji nadopunjuje virtualni kokpit od 10,25 inča.
Druga generacija Kodiaqa obilježena je pametnom kombinacijom ručnih i digitalnih kontrola. Svoj debi u Kodiaqu predstavlja stražnji pretinac za pohranu na središnjem tunelu s držačem za čaše za putnike straga. Postoji i sredstvo za čišćenje zaslona osjetljivih na dodir. Drugi red sjedala se može pomicati, a fleksibilni element u prtljažniku održava stvari urednima. Uz to, veliki SUV dolazi s poznatim značajkama poput zaštite rubova vrata i legendarnog kišobrana na vozačevim vratima.
Tu je i nova hlađena dvostruka telefonska kutija (Phone Box) omogućuje istovremeno punjenje dvaju mobilnih telefona s povećanom snagom punjenja od 15 W. Svoj prvi Kodiaq predstavlja stražnji pretinac za pohranu s držačem za čaše na središnjem tunelu kao i čistač zaslona za zaslone osjetljive na dodir. Kišobran i strugač za led sada su izrađeni od održivih materijala.
Napredni sustavi pomoći za još veću sigurnost
Druga generacija Kodiaqa nudi najsuvremeniju aktivnu i pasivnu sigurnost. Osim toga, Škoda je još više podigla razinu je i dodatno poboljšala neke od brojnih sustava pomoći.
Primjeri za to uključuju Emergency Assist i Traffic Jam Assist. Po prvi put dostupan u Kodiaqu je novi Remote Parking Assist, koji će debitirati sljedeće godine i omogućiti daljinsko parkiranje pomoću aplikacije. Uz to, tu je i do devet zračnih jastuka koji štite putnike, za najbolju moguću pasivnu sigurnost.
Do devet zračnih jastuka štiti putnike. Uz zračne jastuke za vozača i suvozača, prednji bočni zračni jastuci, zračni jastuci za glavu i središnji zračni jastuk između prednjih sjedala uključeni su kao standard. Bočni zračni jastuci za stražnja sjedala dostupni su kao opcija, kao i poboljšani Crew Protect Assist i Emergency Assist. Čim senzori otkriju kočenje u nuždi ili u panici ili neizbježan sudar – to sada uključuje i prijeteće sudare straga – Crew Protect Assist automatski zatvara prozore i, gdje je primjenjivo, panoramski krov; također uključuje svjetla upozorenja i zateže prednje sigurnosne pojaseve.
Emergency Assist smanjuje rizik od nesreće ako vozač više ne može kontrolirati vozilo – na primjer, zbog hitne medicinske pomoći. Ako sustav detektira takvu situaciju, preuzima kontrolu vozne trake, uključuje svjetla upozorenja i koči kako bi se vozilo lagano zaustavilo. Dio dodatne opcije Travel Assist je Traffic Jam Assist, koja kombinira Predictive Cruise Control s funkcijama Adaptive Lane Assist. Omogućuje automatsko pokretanje, kočenje i upravljanje u zagušenom prometu do brzine od 60 km/h prilagođavajući se kretanju okolnih vozila.
Daljinsko parkiranje izvan vozila
Novi Remote Park Assist bit će dostupan za drugu generaciju Kodiaqa 2024. Omogućuje manevriranje SUV-om na uskim parkirnim mjestima izvan vozila pomoću aplikacije za pametni telefon. Vozilo i pametni telefon komuniciraju putem Bluetootha na udaljenosti do pet metara. Kodiaq se može pomicati naprijed i natrag u ravnoj liniji koristeći pametni telefon kao daljinski upravljač. Tijekom manevra parkiranja, sustav može detektirati objekte i pješake koji se približavaju i automatski spriječiti sudare.