Jednokratni e-Plein Air je klasični električni automobil pogodan za plažu koji koristi Twizyjev pogon
Renault je prošlog vikenda predstavio jednokratnu izvedbu retro stiliziranog električnog kabrioleta e-Plein Air temeljenog na svom prvom obiteljskom automobilu, modelu 4L s pogonom na prednjim kotačima. Za predstavljanje ovog konceptnog električnog automobila javnosti iskoristio je 10. godišnje okupljanje zaljubljenika u model Renault 4L u francuskom Thenayu u središnjoj Francuskoj.
Naziv e-Plein Air sugerira da je riječ o električnom automobilu, a ovaj naziv zapravo je izvedenica iz naziva modela Renault 4L Plein Air (na francuskom svjež zrak), kabrioleta nastalog 1968. godine na bazi modela 4L. U to vrijeme verzija 4L bez krova trebala je biti konkurencija jako popularnom modelu Citroën Méhari, kabrioletu za plažu baziranom na modelu 2CV. Prvobitno razvijen s pogonom na sva četiri kotača kako bi se zadovoljile potrebe francuske vojske, civilni koncept Plein Air konstruiran je za serijsku proizvodnju s pogonom samo na prednjim kotačima. Međutim, bio je skuplji od Meharija i 1970. godine njegova proizvodnja je ukinuta, nakon što su prodana samo 563 primjerka.
Renault 4L
Za sve one malo starije generacije ime Renault 4 priziva u sjećanje neka davna, jednostavnija vremena. Proizvodio se od 1961. do 1992. godine, često je to bio i jedini automobil u obitelji, a pojam današnjeg obiteljskog automobila u međuvremenu se temeljito redefinirao. No šezdesetih pa sve do devedesetih godina prošlog stoljeća popularna četvorka mnogima je mnogo značila. Bio je to relativno dostupan automobil koji se proizvodio i u Novom Mestu u susjednoj Sloveniji, a u kojim ste komotno mogli prevesti na ljetne praznike cijelu svoju obitelj i priličnu količinu prtljage te biti sigurni da će put prema moru, bez obzira na tadašnje loše prometnice, proteći u najboljem redu.
Model e-Plein Air rezultat je suradnje između Renault Classica, Renault Designa i dobavljača dijelova Melun Rétro Passiona. Ove tri tvrtke kažu da je model 4L izabran kao osnova za projekt jer je to Renaultov najpopularniji model u povijesti, s više od osam milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta, a njegovi tadašnji suparnici BMC Mini, Volkswagen Buba i Citroën Méhari također su doživjeli i svoje električne verzije.
Konstruiran i proizveden u razdoblju od samo šest mjeseci, e-Plein Air bez krova dijeli električni motor od 20 KS (15 kW) i litij-ionsku bateriju od 6,1 kWh s električnim četverociklom Renault Twizy Urban 80. Električna izvedba e-Plein Air teška je 580 kg, što je oko 130 kg više od Twizyja.
Ostale pojedinosti o performansama nisu detaljnije otkrivene, ali se predviđa da će gotovo odgovarati onima na modelu Twizy, koji ima najveću brzinu od 80 km/h i domet s jednim punjenjem od 100 km. No u testnoj vožnji e-Plein Air dosegao je brzinu od preko 85 km/h.
Promjene stila u odnosu na originalni Renault 4L uključuju živahna plava sjedala, za električna vozila tipičnu punu prednju rešetku, nosač prtljage i izostanak stražnjih sjedala, vjerojatno kako bi se napravilo mjesta za pogonsku jedinicu. Međuosovinski razmak je skraćen i podsjeća na robusnu izvedbu terenca JP4 iz 1980-ih, baziranom na modelu 4L, s gumama Kléber Viaxer dimenzija 165/65 R 13.
E-Plein Air za sada ostaje koncept, a sam Renault ne izražava namjeru uvesti ga u serijsku proizvodnju, iako njegovi tvorci kažu da će 'naravno pratiti reakcije entuzijasta i potencijalnih kupaca'.