Osim što su zaboravljena u automobilu, tragedije su se dogodile i u slučajevima u kojima su se djeca slučajno zatvorila u njemu, bez znanja njihovih roditelja
Današnji automobili prepuni su najsuvremenije tehnologije koja pomaže sigurnosti svih putnika za vrijeme dok se nalaze u vozilu, bilo da je riječ o aktivnim, bilo pasivnim sigurnosnim značajkama. No to očito još nije dovoljno jer smo još uvijek svjedoci tragičnih ishoda u slučajevima kada su djeca ostala sama bez nadzora u vrućim automobilima.
Stoga u posljednje vrijeme američki zakonodavci i europski sigurnosni regulatori razmatraju pravila koja bi mogla nalagati sustave 'otkrivanja prisutnosti djece' usmjerenih na izbjegavanje smrtnih slučajeva djece bez nadzora. Sukladno tome, proizvođači automobila, ali i njihovi dobavljači te tvrtke specijalizirane za sigurnosne sustave stalno rade na novim rješenjima koja bi mogla još više unaprijediti sigurnost. Nije novost to da će, barem u Europskoj uniji, već 2022. biti uvedeni novi sigurnosni standardi za sve novoproizvodene automobile.
Takve značajke već su izazivale interes kupaca jer vozila preuzimaju automatske sigurnosne zadatke. Ali izgleda da će nova regulacija ove tehnologije ubrzati razvoj sustava otkrivanja. Najbliži rok dolazi iz Europskog programa za procjenu novih automobila, popularno poznatog kao Euro NCAP, koji izdaje ocjene sudara do pet zvjezdica. Euro NCAP najavio je da će od 2022. godine početi dodjeljivati ocjene za sustave otkrivanja prisutnosti djece u vozilu, 'koji mogu detektirati dijete koje je ostalo samo u automobilu i upozoriti vlasnika i/ili hitne službe kako bi se izbjegle smrtne posljedice zbog toplinskog udara'. Taj plan motivira proizvođače automobila da traže rješenja za problem s vrućim automobilima, naročito u zemljama s toplijim vremenskim uvjetima, poput Hrvatske u ljetnim mjesecima. Ovakvi sustavi bi osim toga mogli spriječiti stradavanje kućnih ljubimaca.
Neki proizvođači automobila već nude značajke usmjerene na smanjenje vjerojatnosti da bi netko mogao slučajno ostaviti dijete bez nadzora na stražnjem sjedalu. General Motors bio je jedan od onih proizvođača koji su se tim problemom počeli baviti još 2016. pa su predstavili ono što se naziva Rear Seat Reminder ili podsjetnik na stražnja sjedala s modelskom godinom GMC Acadia iz 2017. godine, a zatim ga dodao na dug popis ostalih modela za 2017. (Buick LaCrosse, Cadillac Escalade, Cadillac CT6, Chevrolet Cruze, Chevrolet Malibu, Chevrolet Suburban...) i 2018. godinu (Cadillac XT5, Cadillac CTS, Cadillac ATS, Chevrolet Equinox...).
GM-ov sustav pokreće se kada se stražnja vrata otvore i zatvore unutar 10 minuta od vremena pokretanja automobila ili dok on radi. Sljedeći put kad se automobil ugasi, sustav se oglasi zvukom i prikazuje poruku vozaču na info zaslonu, a koja glasi 'Podsjećanje na stražnje sjedalo / Pogledajte na stražnje sjedalo'.
Nissanova podružnica za Sjevernu Ameriku dodala je 2017. godine upozorenja o stražnjim vratima (Rear Door Alert), počevši od Nissan Pathfindera za 2018. godinu. Tu tehnologiju planira uvesti u sve svoje četverovratne modele do 2022. godine. Nissanova inačica također se aktivira korištenjem stražnjih vrata. Osim poruke na instrumentnoj ploči, Rear Door Alert aktivira trubu automobila.
Hyundai Motor je predstavio sustav Rear Occupant Alert, sustav koji nadgleda stražnja sjedala pomoću ultrazvučnog senzora koji pomaže u otkrivanju kretanja djece. Sustav prvo podsjeća vozače da provjere stražnja sjedala pri izlasku iz vozila s porukom na središnjem zaslonu instrumentne ploče. Ako sustav otkrije kretanje na stražnjim sjedalima nakon što vozač napusti vozilo, aktivirat će trubu, upaliti svjetla i poslati poruku upozorenja na vozačev pametni telefon putem Hyundaijevog sustava automobila Blue Link.
Osim što su zaboravljena u automobilu, tragedije su se dogodile i u slučajevima kada su se djeca slučajno zatvorila u njemu. U Sjedinjenim Američkim Državama 38 djece je 2018. umrlo od toplinskog udara u vrućim automobilima. Više od 800 djece umrlo je od toplinskog udara u vozilima od 1994. godine, a u 55 posto tih slučajeva roditelji nisu bili ni svjesni toga da se njihovo dijete nalazi u vozilu.
Kako bi se spriječili takvi nesretni slučajevi, Hyundai je u vozila modelne godine 2019. stavio tehnologiju upozoravanja na putnike na stražnjem redu sjedala (Rear Occupant Alert). Osim toga, Hyundai ima sustav Safe Exit Assist, a koji nadzire siguran izlazak djece iz automobila upozoravanjem na dolazeći promet blizu parkiranog automobila iz kojeg se izlazi.