Iako početni rezultati i nisu spektakularni, možda iz ovih podataka možemo naslutiti kada bi ova kriza s epidemijom COVID-a19 mogla završiti i kod nas, u Hrvatskoj
U mraku globalne pandemje virusa COVID-19 svaka makar i malena naznaka 'pozitive' daje ljudima toliko potrebnu nadu da situacija ide nabolje. Nećemo ovdje, naravno, ulaziti u nevjerojatne i nadljudske napore svih onih koji rade s medicinske, znanstvene, logističke, zapovjedne, izvršne i tko zna koje strane na suzbijanju ove pandemije, već ćemo pogledati prema Dalekom istoku, točnije Kini, gdje je sve i započelo.
U ovome trenutku, gotovo 3 mjeseca nakon izbijanja epidemije koronavirusa i perioda 'produljenog kolektivnog godišnjeg odmora' kineskih proizvođača automobila i dijelova vidi se da se situacija ipak poboljšava. Naime, gotovo 91 posto franšiznih distributera novih automobila u Kini ponovo je otvoreno unatoč ne tako davnom izbijanju koronavirusa, ali promet prodajnih salona i dalje je svega 53 posto uobičajene razine, izjavila je velika trgovačka grupa.
Najnovije istraživanje Kineske udruge trgovaca automobila (China Automobile Dealers Association), koja obuhvaća 8393 franšiznih centara diljem Kine, pokazuje da se promet po salonima uvelike razlikuje među robnim markama.
Trgovci automobila kojima upravljaju kineske marke prijavile su najnižu razinu prometa u salonu - 35 posto razina koje se smatraju normalnim za ovo doba godine.
Trgovine koje prodaju u Kini proizvedene, inozemne marke koje se masovno prodaju pokazuju kako se promet u salonima vraća na 54 posto normalne razine.
Za prodavaonice koje prodaju luksuzne marke i uvezene automobile, promet prodajnih salona automobila bio je na 57 posto normalne razine, pokazalo je istraživanje.
Prodaja putničkih automobila u maloprodaji pala je 47 posto u prvih 15 dana ožujka, prema podacima Kineske asocijacije za putnička vozila (China Passenger Car Association), budući da je izbijanje koronavirusa gotovo u potpunosti zaustavilo aktivnosti privatnih i poslovnih kupaca u cijeloj zemlji.
'Neki gradovi potiču ljude da se vrate u normalan život, međutim, povjerenje potrošača u kupovinu automobila vjerojatno se neće vratiti u normalu prije kraja ožujka', rekla je industrijska skupina.
Službeni Peking je, u dotad nezapamćenom potezu u svrhu nastojanja obuzdavanja epidemije, produžio praznike kineske Nove godine za dodatnih tjedan dana do 9. veljače, ograničivši putovanja i propisujući druga ograničenja.
Istraživanje također pokazuje da je 9,2 posto franšiznih trgovaca automobilima ostalo u ponedjeljak zatvorenim jer nisu dobili odobrenje lokalnih uprava, koje zahtijevaju od poduzeća da omoguće dovoljno zaštitnih mjera i sredstava svojim kupcima i zaposlenicima.
Iako početni rezultati i nisu spektakularni, možda iz ovih podataka možemo naslutiti kada bi ova kriza s epidemijom virusa COVID-19 mogla završiti i kod nas u Hrvatskoj? No, prije svega mi sami moramo biti dovoljno odgovorni i disciplinirani u poštivanju svih odredbi i mjera zaštite koje nam nalažu mjerodavne institucije u sprječavanju daljnjeg širenja i obuzdavanja epidemije u Hrvatskoj!
Ostanimo doma!