Audi R18 e-tron quattro iz Le Mansa, trkaći automobil Formule E e-tron FE07, prototip relija Dakar RS Q e-tron i dva izložbena automobila e-tron Vision Gran Turismo i S1 e-tron quattro Hoonitron sada su se susreli prvi put
Oni se zalažu za učinkovitost i entuzijazam u jednakoj mjeri: pet Audi modela visokih performansi za utrke i akciju utjelovljuju put elektrificiranih pogona. Marka je bila među pionirima 2012. kada je počela elektrificirati svoje pogone za utrke. Audi R18 e-tron quattro iz Le Mansa, trkaći automobil Formule E e-tron FE07, prototip relija Dakar RS Q e-tron i dva izložbena automobila e-tron Vision Gran Turismo i S1 e-tron quattro Hoonitron sada su se susreli prvi put. Deveterostruki pobjednik Le Mansa Tom Kristensen susreo se sa sadašnja tri vozača Audija iz Dakar programa kako bi iskusio postignuti napredak.
Električni, brzi i emocionalno uzbudljivi
Pet modela koji su prvi put ujedinjeni na Audi Sportu u Neuburgu an Donau, u Njemačkoj, inspiriraju čak i iskusne vozače utrka. Nakon desetljeća profesionalnog iskustva i velikih pobjeda, Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz bili su impresionirani razvojem električnih pogona. S 'Misterom Le Mansa' Tomom Kristensenom, profesionalcem koji je tijekom svoje karijere vozio 'praoca svih modela e-tron u motorsportu'.
Bilo je to prije jedanaest godina kada je Audi slavio prvu pobjedu s hibridnim pogonom na 24 sata Le Mansa s R18 e-tron quattro i naslove u FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti WEC. 'Nakon što je Audi već demonstrirao svoj pionirski duh s quattro u reliju osamdesetih godina, Le Mans je kasnije bio prvoklasni tehnološki laboratorij,' kaže voditelj Audi Motorsporta Rolf Michl. 'Tamo je započela priča o našim alternativnim pogonskim sklopovima, koji nastavljaju postavljati nove prekretnice do danas. Njima nadahnjujemo milijune obožavatelja i diljem svijeta pokazujemo koliko su električni pogoni atraktivni i učinkoviti.'
Audi R18 e-tron quattro
Audi je tri puta zaredom pobijedio sa hibridnim sportskim automobilom R18 e-tron quattro na Le Mansu od 2012. do 2014. Ukupno je Audi čak 13 puta upisao svoje ime na popis pobjednika najvažnije svjetske utrke izdržljivosti. 'R18 je bio snažno orijentiran na vozača, vrlo agresivan automobil. Uvijek ste dobili dobre povratne informacije do krajnjih granica,' prisjeća se Tom Kristensen.
'Bio je to najsloženiji automobil koji sam ikad vozio.' Na događanju 'e-tron na stazi', trkaći automobil LMP1 vratio se u život. Naravno, kao deveterostruki pobjednik i time najuspješniji sudionik u 100 godina povijesti Le Mansa, Kristensen je objasnio svoj bivši trkaći automobil najuspješnijem sudioniku Dakara Stéphaneu Peterhanselu.
'Za mene kao Francuza, utrka bogate povijesti kao što je 24 sata Le Mansa je nešto vrlo posebno. Formula 1, Le Mans i Dakar spomenici su motorsporta. Zato je bilo jasno da ću danas izabrati R18,' rekao je 14-struki pobjednik Dakara. Njegova vožnja u Neuburgu bila je razbuđenje za 58-godišnjeg stručnjaka za pustinju: 'Nevjerojatan automobil. Sve je nevjerojatno izravno i precizno. Za mene su, naravno, kružne utrke nepoznate. Ali bilo je silno zabavno. A koncept pokazuje da se električni pogon isplati: jasno se može osjetiti kako hibridni pogon dodatno ubrzava automobil.'
Audi e-tron Vision Gran Turismo
Momčadski kolega Carlos Sainz, dvostruki svjetski prvak u reliju i trostruki pobjednik Dakara, startao je u najsnažnijem automobilu kvinteta. Marka je prije pet godina razvila Audi e-tron Vision Gran Turismo kao 'taksiju za utrke' za goste u FIA prvenstvu Formule E. Više od 800 KS i isključivo električni pogon. To je bilo nevjerojatno', čudio se 60-godišnji Španjolac.
'Sjajan automobil koji također izgleda fantastično. Nakon što ste imali priliku isprobati tako snažan električni automobil, poželite voziti samo takve pogonske sklopove.' Za samu Formulu E kreiran je Audi e-tron FE07 za sezonu 2020./21. Trkaći automobil na električni pogon označio je sljedeći korak u Audijevoj strategiji motorsporta. Mogao je mobilizirati do 340 KS, ovisno o režimu rada prema propisima.
Audi S1 e-tron quattro Hoonitron
Mattias Ekström, upoznat sa snažnim trkaćim automobilima kao dvostruki DTM prvak i bivši svjetski prvak u rallycrossu, odabrao je Audi S1 e-tron quattro Hoonitron za 'e-tron na stazi'. Legendarni drifter Ken Block oduševio je milijune gledatelja u spotu Electrikhana spektakularnim prototipom koji vizualno podsjeća na Audi Sport quattro S1 s brdske utrke Pikes Peak 1987. godine.'
'Odabrao sam ovaj automobil jer sam veliki ljubitelj quattro pogona,' rekao je 45-godišnji Šveđanin. 'Vozio sam ovaj auto već jednom u Davosu po snijegu i ledu. A sada sam morao shvatiti da je snaga toliko ekstremna čak i na asfaltu da sam mogao driftati cijelu stazu. Nikad prije nisam doživio tako nešto.'
Audi RS Q e-tron
Serija električnih prototipova za sport i akciju konačno kulminira u najnovijem dizajnu: Audi RS Q e-tron kao trenutni trkaći automobil Mattiasa Ekströma, Stéphanea Peterhansela i Carlosa Sainza dizajniran je za najteže zamislive uvjete. Ima električni pogon s pretvaračem energije i visokonaponsku bateriju. Koncept se dokazuje u neumoljivoj uporabi na pustinjskim relijima i nosi se s ekstremnim zahtjevima upravljanja energijom.
Audi je ostvario ukupnu pobjedu na utrci Abu Dhabi Desert Challenge 2022. s ovim prototipom. U dva dosadašnja nastupa na Dakaru, marka je također s njim ostvarila šest etapnih pobjeda i ukupno 28 pobjedničkih postolja u dnevnom poretku. Ovaj spektakularni kvintet modela natjerao je neke od najlegendarnijih trkaćih vozila da sanjare na jedan dan, baš kao što električni pogoni iz Audija u svakodnevnom životu ostvaruju san o visokoj učinkovitosti s maksimalnim užitkom u vožnji.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'