Concours of Elegance 2023

Unikatni prototip Hoffman X-8 iz 1930-tih prvi puta pred javnošću u Europi

22.05.2023 u 12:11

Bionic
Reading

Malo se pouzdano zna o tome kako je automobil napravljen; konstruktor Roscoe C. 'Rod' Hoffman je održao svoju riječ, ponijevši mnoge tajne automobila u grob. Vjeruje se da je karoseriju izradio sam Hoffman, kao i izvanrednu pogonsku jedinicu automobila, 60 stupnjeva vodeno hlađeni gornji ventil 'X-8' - sve do lijevanja bloka

Concours of Elegance je objavio kako će ove godine pokazati doista jedinstven automobil koji je desetljećima bio obavijen velom tajne i skriven od očiju javnosti: eksperimentalni Hoffman X-8 iz 1935. godine. Više puta nagrađen diljem Sjeverne Amerike, ovo je prvi put da će Hoffman biti prikazan s ove strane Atlantika.

Posjetitelji ovogodišnjeg glamuroznog događaja – koji se održava u krugu palače Hampton Court, u Engleskoj, od 1. do 3. rujna – imat će priliku promotriti ovaj moderni, zapanjujuće inovativni specijalni automobil iz 1930-ih; fascinantan dio automobilske povijesti, s jednako zadivljujućom pozadinom.

Concours of Elegance 2022 Izvor: Promo fotografije / Autor: Concours of Elegance

Hoffmanova pozadinska priča

Automobil je zamišljen ranih 1930-ih, kada je grupa američke braće, Fisher, krenula u razgovore oko slavne Hudson Motor Company. Kako bi dokazali svoju akreditaciju, braća su odlučila da im treba vrhunski automobil koji će ih pozicionirati na vrhuncu automobilske industrije i pokazati da misle ozbiljno s ponudom za preuzimanje.

U potrazi za nadahnutim, revolucionarnim konceptom, braća Fisher se obratila ekscentričnom, ali inovativnom dizajneru, inženjeru i graditelju automobila: Roscoeu C. 'Rod' Hoffmanu. On sam je bio fascinantan lik i pravi automobilski vizionar, radio je za proizvođače na brojnim vrhunskim projektima – poput Packarda s prednjim pogonom 1930-ih – dok je također skupljao patente za neobične konfiguracije pogona, godinama prije nego što su ih uzeli u obzir glavni proizvođači automobila.

Zamoljen da osmisli nešto potpuno novo, Fisheri su Hoffmanu dali zadatak i zakleli se na potpunu tajnost projekta. Rezultirajući automobil koji će ovog rujna krasiti palaču Hampton Court prilično je spektakularan: aerodinamična limuzina s čeličnom karoserijom suženog oblika poput suze i koja se pokazuje u prednjim svjetlima; upečatljivo futuristički za dizajn iz 1930-ih.

14
  • 0 1936-Hoffman-X8-Prototype-car-photo-5-Credit-Bary-Seldon-768x512
  • Hoffman X-8 prototip
  • 1 1936-Hoffman-X8-Prototype-car-photo-3-Credit-Bary-Seldon-768x512
  • 2
  • 3
    +24
Hoffman X-8 prototip Izvor: Ostale fotografije / Autor: conceptcarz.com

Razvoj obavijen misterijom

Malo se pouzdano zna o tome kako je automobil napravljen; Hoffman je održao svoju riječ, ponijevši mnoge tajne automobila u grob. Vjeruje se da je karoseriju izradio sam Hoffman, kao i izvanrednu pogonsku jedinicu automobila, 60 stupnjeva vodeno hlađeni gornji ventil 'X-8' - sve do lijevanja bloka. Bio je to prvi i jedini takav motor koji je proizveden; priličan inženjerski pothvat za tako malu operaciju, a pogotovo ako se zna da je to bilo prije više od osamdeset godina. Neobična pogonska jedinica pokretala je stražnje kotače putem trobrzinskog ručnog mjenjača, smještenog između stražnje klupe i stražnje osovine.

Iako je nedvojbeno inovativan, X-8 je također proizveden prema zapanjujuće visokim standardima iznutra i izvana. Moglo bi se pomisliti da se radi o automobilu iz serijske proizvodnje, a ne o tajnovitom, jednokratnom prototipu. Sada duboko u svom devetom desetljeću, X-8 ostaje u izvrsnom, očaravajuće izvornom stanju.

Godine u sjenama i nastajanje

Fishersovo preuzimanje Hudsona nikada se nije materijaliziralo, a njihov je automobil ostao na Hoffmanovoj brizi, potpuno skriven od pogleda sve dok nije poklonjen dizajneru Stevensu 1960-ih. Od tada nadalje, X-8 je desetljećima boravio u kolekciji obitelji Stevens, cijenjen iako su mnogi automobili rasprodani oko njega. X-8 je ranih 2010-ih prešao u ruke sadašnjeg vlasnika, koji je temeljito istražio automobil, otkrio mnogo novih informacija i izložio automobil javnosti.

Ovaj fascinantan, potpuno osebujan automobil od tada je dobio velika priznanja na brojnim natjecanjima na visokoj razini diljem Sjedinjenih Država, uključujući Pebble Beach i Concours d’Elegance of America. Hoffmanova kreacija također je osvojila prestižnu nagradu 'National Automotive Heritage Award' Udruge povijesnih vozila - čast koja se dodjeljuje samo odabranim automobilima za koje se smatra da su od posebnog značaja za američku automobilsku povijest.