Nakon skandala Dieselgate, koji ih je koštao 17 milijardi eura, Volkswagen se okreće električnim automobilima. Njemački konzorcij potvrdio je kako će u idućih pet godina na istraživanje i razvoj električnih i autonomnih automobila potrošiti čak 34 milijarde eura
Usporedbe radi Tesla je, prema Bloombergovoj procjeni, od 2014 do prve polovice 2017 potrošio 10 milijardi dolara.
34 milijarde eura, odnosno oko 40 milijardi američkih dolara, doista bi moglo biti dovoljno Volkswagenu da ostvari ambiciozni plan predsjednika uprave Matthiasa Muellera koji je predstavnicima sedme sile poručio: ‘postavljamo temelje kojima će Volkswagen postati broj 1 u električnoj mobilnosti do 2025’.
Konačan iznos investicije mogao bi biti i puno veći, budući da je Volkswagen obećao razviti električnu verziju svakog od 300 modela koje nudi kroz 12 nezavisnih brendova do 2030.
Kako bi izveli ovaj žestoki zaokret u poslovanju, te namaknuli potreban novac, Nijemci će morati povući radikalne poteze, između ostalog srezati troškove proizvodnje u iznosu od 6 posto prodaje novih vozila.
Ostaje za vidjeti koje tvornice će najviše profitirati od investicijskog ciklusa. Zasad je tek poznato da će u onu u Wolfsburgu biti uloženo 3 milijarde eura, dok će više od milijardu eura biti investirano u pogone u Zwickau koji bi uskoro trebali izrađivati isključivo električna vozila.
Proizvodnja Golfa i Passata, pak, prebacit će se iz Zwickaua na Wolfsburg i Emden.