DS 4 je dostupan s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem i plug-in hibridnim pogonom, odnosno ukupno tri pogonske jedinice, sve s 8-brzinskim automatskim mjenjačem: benzincem PureTech 130, dizelom BlueHdi 130 i PHEV izvedbom snage 225 KS
DS Automobiles se izdavaja od ostalih marki u sastavu Stellantis grupe po svom zavodljivom francuskom šarmu, a posebno se to odnosi na model DS 4. Njegov dizajn karakterizira ono najbolje od umjetnika majstora pariške modne scene, pa ne iznenađuje da je upravo ovaj model osovojio nagradu za najljepši automobil 2022. na 37. Međunarodnom festivalu automobila (Festival Automobile International).
Da podsjetimo, potpuno novi DS 4 je svoju svjetsku premijeru imao u veljači 2021., ciljajući dva sektora - premium klasu hatchback modela, ali i crossover/SUV segment, prije svega svojim modelom DS 4 Cross koji smo vozili u ožujku 2023. Isto tako, ova 'terenska' verzija više nije u ponudi.
Sada smo na svom jednotjednom testu vozili model točne oznake DS 4 Rivoli E-Tense 225 Hybrid, a riječ je o modelu s plug-in hibridnim pogonom.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Model DS 4 krasi karizmatičan dizajn čiji prednji kraj karakterizira specifičan svjetlosni potpis. Vrlo tanka prednja svjetla imaju sustav DS MATRIX LED VISION koji kombinira matrično i usmjereno osvjetljenje. Dopunjuju ih svjetla za dnevnu vožnju koja se sastoje od dvije linije LED dioda sa svake strane (ukupno 150 LED dioda). DS WINGS vežu prednja svjetla za rešetku. Ovisno o verziji, sastoji se od dva dijela s motivima dijamantnog vrha, u stupnjevanim veličinama, koji se ističu u trodimenzionalnoj rešetki. Iznad njega, dugi poklopac motora daje kretanje čineći siluetu dinamičnom.
Naš testni model Rivoli razine opreme je imao sljedeće: metalne pragove prednjih vrata s uzorkom DS, prag otvora prtljažnika od aluminija, prednju masku u crnoj boji s kromiranim detaljima, dodatno zatamnjena zadnja bočna stakla i stražnje staklo. Što se svjetlosne opreme tiče, naš je model imao, gore navedena, DS MATRIX LED VISION prednja svjetla s automatskim prebacivanjem duga/kratka svjetla (High Beam Assist), full LED zadnja svjetla s dinamičkim LED pokazivačima smjera .
Profil automobila kombinira fluidnost i oštre linije. Ručke vrata koje se uklapaju u ravninu idu s oblikovanim površinama sa strane. Omjer karoserije i kotača velikog promjera (uključujući ponudu od 20 cola s aero umetcima) dolazi iz koncepta DS AERO SPORT LOUNGE, pokazujući impozantnu i jedinstvenu prisutnost.
Straga se krov proteže vrlo nisko do strmo nagnutog stražnjeg prozora sa emajliranim sitotiskom 'Reflective Design', vanjskim dokazom priznate stručnosti. Silueta je jednako elegantna koliko i aerodinamički učinkovita. Stražnja krila imaju zdrav mišićav izgled s oblinama i oštrim rubovima na karoseriji koji naglašavaju C stup, koji ima sjajnu crnu završnicu s umetnutom oznakom DS Automobiles. Svjetlosni potpis nove generacije na stražnjoj strani nosi laserski ugravirani efekt ljestvice.
DS 4 se može transformirati unutar istog oblika. U razini opreme Bastille, elegancija je dominantan faktor zahvaljujući dizajnu s posebnim odbojnicima, suptilnim kromiranim detaljima i krovom u kontrastnoj crnoj boji koji daje impozantan, atletski stav. U razinama opreme Rivoli i Opera, do izržaja dolazi chic i jedinstveni dizajn.
S druge strane, DS 4 Performance line, je više sportska linija koja ima vanjštinu obrubljenu crnom bojom Black Pack (DS WINGS, traka između stražnjih svjetala, rešetke i bočnih okvira prozora) i prepoznatljive serijske 19-colne crne aluminijske naplatke Minneapolis, kao i ekskluzivnu unutrašnjost.
DS 4 je temeljen na modificiranoj EMP2 platformi Stellantisa, a prema DS-u, 70 posto toga je izmijenjeno kako bi se udovoljilo specifičnim zahtjevima. Posebna pažnja posvećena je izolaciji buke i pojačanju oko strukture sudara. Na ovom je automobilu i novi električni servo upravljač, dok je platforma morala biti izmijenjena kako bi mogla smjestiti DS-ove 20-colne kotače.
Što se tiče vanjskih dimenzija DS 4 ima vrlo privlačne proporcije: duljina 4400 mm, širina 1866 mm (s retrovizorima 2061 mm), visina 1470 mm (s antenom 1490 mm), međuosovinski razmak 2675 mm, visina od podloge 189 mm. Promjer kruga okretanja između pločnika je 10,8 m.
Volumen prtljažnika tesnog E-Tense 225 Hybrid modela je 390 l (s klasičnim motorima 430 l), a spuštanjem naslona sjedala stražnjeg reda raste do maksimalnih 1190 l (s klasičnim motorima 1240 l). Težina našeg testnog vozila je 1653 kg, u ovisnosti o opremi. DS 4 E-Tense 225 Hybrid može vuči kočenu prikolicu težine 1400 kg.
Što se kotača tiče, naš je testni model imao 19-colne aluminijske naplatke 'Sevilla', s izvrsnim zimskim gumama Michelin Alpin 6 dimenzija 205/55R19. Inače, DS 4 E-Tense 225 Hybrid ima na raspolaganju tri dimenzije kotača i guma (215/65R17, 205/55R19 i 245/40R20).
Treba reći i da je vanjska boja našeg testnog DS 4 doplatna metalik siva Platinum. Inače, i sve ostale boje su metalik: Crna Perla Nera (u seriji), Siva Laqué, Bijela Perla te Cristal Perla.
Unutrašnjost
Što reći o interijeru testnog DS 4? Recimo to tako: kad uđete u jedan od četiri modela DS Automobilesa trenutno u ponudi, svaki od njih bez obzira na razine opreme ima onaj poseban štih – majstorstva izrade, probranih materijala i francuskog dizajna.
Dakle, DS 4 ima vrlo širok izbor interijera, točnije njih četiri. Naš je model imao za razinu opreme Rivoli standardni interijer od crne Basalte zrnate kože koji je vrhunski i elegantan.
Sjedala su lijepo sportski oblikovana, ali udobna, a vozačko sjedalo doplatno električno podesivo. Straga ima mjesta za troje odraslih, ali je središnje sjedalo nešto neudobnije.
Naš model je imao 7-inčni digitalni vozački instrument, a što se povezivosti tiče prioritet je bio pružiti rješenje tako da vozač više nije morao skretati pogled s ceste, što je neosporna sigurnosna prednost. Nazvan DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY, ovo avangardno vizualno iskustvo prvi je korak prema proširenoj stvarnosti.
S novom impresivnom tehnologijom vitalne informacije o vožnji projiciraju se izravno na cestu. Korištenjem optičke iluzije, podaci se prikazuju četiri metra ispred vjetrobrana prateći pogled vozača na dijagonali od 21 inča, što dosad nije viđeno u segmentu. Bitne informacije kao što su brzina, pomoć za vozača, navigacija, poruke upozorenja ili čak pjesma koju slušaju ili poziv koji primaju projicirat će se na cestu.
Ova senzorna i iskustvena tehnologija dio je šire ponude, u srcu potpuno iznova zamišljenog 10-inčnog infotainment sustava, DS IRIS SYSTEM. Novo sučelje preuzima upotrebljivost pametnog telefona s dodirnim sučeljem koje je besprijekorno i osjetljivo na temelju ideje o profilima koji se mogu potpuno personalizirati ikonama. Postavke i zaslon učitavaju se automatski pri pokretanju. Ideja iza personalizacije je omogućiti svakome da prilagodi sadržaj svojim zahtjevima.
Upravljan glasom i gestama, DS IRIS SYSTEM uključuje osobnog asistenta koji je sposoban prepoznati što mu je rečeno tako da sustav može izvršiti zahtjeve.
To je podržano jedinstvenim sustavom upravljanja gestama, DS SMART TOUCH, koji se nalazi na središnjoj konzoli. Ovo je zaslon koji možete koristiti vršcima prstiju. Dovoljno je da korisnik napravi gestu prema jednoj od unaprijed unesenih omiljenih funkcija. Zaslon također prepoznaje normalne geste kao što su povećavanje, smanjivanje i ima prepoznavanje rukopisa.
Kako bi sustav i njegovo mapiranje uvijek radili najbolje moguće, ažuriranja će se vršiti trenutno putem oblaka.
Iako se brzina ventilatora i temperatura i dalje kontroliraju putem središnjeg zaslona osjetljivog na dodir, DS4 ima neke fizičke kontrole za grijanje i ventilaciju: niz gumba ispod gornjeg zaslona osjetljivog na dodir kontrolira odmrzavanje, odmagljivanje, recikliranje, uključivanje / isključivanje i brzo pokretanje. Potonji je gumb s jednim dodirom za automatsko grijanje ili hlađenje automobila, ovisno o vanjskoj temperaturi.
Dakle, u našem testnom vozilu multimedija uključuje: Radio FM/ DAB+ 6 zvučnika 2x USB-C u prvom redu; Sustav za hands-free telefoniranje; BlueTooth Mirror Screen - Apple Carplay & Android Auto (ovisno o državi i pametnom telefonu); 12 V utičnicu u prvom redu; 2 USB priključka na središnjoj konzoli straga za putnike u drugom redu; 12V utičnicu u prtljažnom prostoru.
Sustavi sigurnosti i pomoći vozaču
DS Drive Assist omogućuje poluautonomnu vožnju razine 2 (najviša razina koja je trenutno dopuštena na cesti) i uključuje sljedeće značajke: Tempomat prilagođava brzinu ovisno o protoku prometa sa mogućnošću za zaustavljanje i ponovno pokretanje u prometnim gužvama. Sustav također osigurava precizno pozicioniranje automobila u traku po izboru vozača.
DS 4 je dobio veliku evoluciju ovog sustava s DS Drive Assist 2.0 koji je poboljšan s tri nove značajke: poluautomatsko pretjecanje, prilagodba brzine za zavoje i preporučena prilagodba brzine prema putokazima. Upravljač također ima senzor za držanje koji stalno provjerava je li vozač pozoran jer bi on uvijek trebao imati kontrolu.
Novi 'Radar Corners' omogućuje druge funkcije kao što je praćenje mrtvog kuta na velikoj udaljenosti (s rasponom od 75 m) i upozorenje na poprečni promet straga kako bi se izbjegao sudar s opasnošću u mrtvom kutu.
Jedna od jačih strana je doplatno kontrolirano prigušenje DS Active Scan Suspension, ekskluzivno za segment s upotrebom kamere. Postavljen je na vrhu vjetrobrana, pregledava i predviđa nepravilnosti na površini ceste i prenosi podatke na računalo. S četiri senzora položaja i tri akcelerometra, sustav neovisno kontrolira svaki od kotača. Koristeći informacije koje prima, ovjes postaje tvrđi ili mekši, ovisno o tome što je potrebno. Rezultat je povećana udobnost bez obzira na stanje ceste. Treba reći kako je jedinica za napajanje E-Tense 225 Hybrid standardno opremljena ovim sustavom.
Još jedna tehnologija koja omogućuje DS modelima da se istaknu u odnosu na konkurenciju je sustav DS Night Vision. Sustav čini cestu i opasnosti na njoj vidljivijom. Infracrvena kamera, smještena u rešetki, uočava pješake i životinje udaljene do 200 metara noću i pri slabom svjetlu. Vozač vidi opasnosti na cesti na svom digitalnom zaslonu s instrumentima (i kao upozorenja na DS Extended Head-up zaslon) što mu omogućuje da reagira.
Sustav pogleda od 360° iz ptičje perspektive s četiri kamere uključujući dvije u vanjskim retrovizorima također pomaže vožnji pri manevriranju.
E-Tense 225 plug-in hibridni pogon
DS 4 je dostupan s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem i plug-in hibridnim pogonom, odnosno ukupno tri pogonske jedinice, sve s 8-brzinskim automatskim mjenjačem: benzincem PureTech 130, dizelom BlueHdi 130 i PHEV izvedbom snage 225 KS.
Naš je model imao E-Tense 225 plug-in hibridni pogon. Ova pogonska jedinica nasljeđuje stručnost DS Performancea sa svoja četiri naslova prvaka Formule E (vozači i timovi) osvojena 2019. i 2020. Jednako visokih performansi koliko i učinkovita, ova pogonska jedinica koristi 4-cilindrični benzinski PureTech motor od 180 KS (132 kW) s najvećim okretnim momentom od 260 Nm pri 1750 okr./min. i električni motor od 110 KS (81 kW) s najvećim okretnim momentom od 320 Nm. Recimo i to, pogon je na prednja dva kotača.
Za pohranu električne energije se brine Litij-ionska baterija od 12,4 kWh, smještena ispod poda prtljažnika, pa naše testno vozilo ima domet u čisto električnom pogonu do 55 km (po WLTP kombiniranom ciklusu).
Treba reći kako vozač ima na raspolaganju 4 načina vožnje (Drive Mode): Sportski, Hibridni, Udobni i Električni.
Maksimalna snaga cijelog pogonskog sustava od 225 KS (165 kW) i okretni moment od 360 Nm omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h za 7,7 s, a 1000 metara naše vozilo prijeđe za 27,3 s. Krajnja brzina je čak 233 km/h, no za potvrdu te činjenice ćete morati otići na neku zatvorenu stazu ili negdje na njemački Autobahn gdje još nije ograničena maksimalna brzina. U svakom slučaju, naš je testni DS 4 – munjevit.
Kad je riječ o ovjesu, s DS Active Scan Suspension prednji ovjes je tipa MacPherson s trokutastim donjim ramenima, spiralnim oprugama, upravljanim hidrauličkim teleskopskim amortizerima i stabilizatorom. Dok je stražnji ovjes sa savitljivim poprečnim nosačem sa spiralnim oprugama i upravljanim hidrauličkim teleskopskim amortizerima.
DS Automobiles deklarira potrošnju goriva od samo 1,4-1,5 l/100 km i emisije od 32 - 34 g/km CO2 u WLTP kombiniranom ciklusu. Treba reći i kako naš PHEV model ima spremnik goriva od 42 litre.
Što se punjenja baterije tiče od 0 do 100 posto (Wallbox 7,4 kW / 32 A) treba 1sat 45min.
Cijene u Hrvatskoj
Za kraj, DS 4 kreće od benzinskog modela PureTech 130 S&S EAT8 Bastille po cijeni od 34.518 eura, DS 4 dizelski model BlueHDi 130 S&S EAT8 Bastille kreće od 36.622 eura, DS 4 plug-in hibridni E-Tense 225 Bastille kreće od 48.418 eura. Naš testni model E-Tense 225 Rivoli kreće od 52.868 eura.
Treba svakako reći da DS Automobiles u Hrvatskoj trenutno ima akciju za verziju DS 4 Bastille PureTech 130 koji sada stoji 29.900 eura. Isto tako, treba voditi računa da DS 4 ima ICE motore (PureTech 130 i BlueHDi 130) u ponudi još samo do kraja ove godine.
Za one koji apliciraju za državne poticaje za energetski učinkovita vozila (koji su upravu u tijeku) posve je jasno da i DS 4 plug-in hibridni E-Tense 225 Bastille model ulazi u konkurenciju s cijenom ispod 50.000 eura. Podsjetimo, plug-in hibridni modeli imaju pravo na 5000 eura subvencija.
Inače, tvorničko jamstvo na DS 4 modele traje 6 godina.